Hämtar motorcykeln snart

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Japp, nu är det inte lång tid tills min dröm sedan 7-8år tillbaka blir förverkligad. Om ca 1h så hämtar jag motorcykeln, en Hyosung Comet 650, inte direkt världens kändaste märke, men den fyller säkerligen sin funktion mer än väl.
Så pirrig som jag varit i magen dom sista dagarna trodde jag inte att man kunde vara, att säga att jag känner mig som ett barn före julafton är verkligen en underdrift, detta pirrar mycket mer! Det var inte heller samma kännsla när jag köpte min första bil. Dom två sista nätterna har det inte blivit mycket sömn, har vaknat hela tiden och trott att det var måndag morgon och jag har försovit mig :3freak .
Men nu är det äntligen måndag morgon, och jag har inte försovit mig, faktum är att jag har varit vaken ganska länge nu eftersom jag inte kunde sova inatt heller.
Neh, nu ska jag göra mig iordning för att dra ut på "byn" och springa några ärenden innan hojjen ska hämtas.

Tack för mig denna måndags morgon!

Jalla

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZXR 750
same same

I know the feeling !
Hämtade min förstahoj för en vecka sedan på fredagen !
Teorin klarades av dagen innan jag hämtade hojjen så nu är det bara uppkörningen kvar för att få glida omkring i ZXR:en :)

Ta det lugnt på vägarna !!!

/TheJaller

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Härligt! Brukar stå en Comet 650 utanför hos mig, de är rätt tuffa... :)
Kom nu bara ihåg att köra med insidan! :tummenupp

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fan vad roligt! Om man ändå kunde få uppleva den känslan igen. Kommer ihåg våren -02. Köpte hoj i februari som jag inte kunde köra förrän i april då jag tog kortet. Grymt kul och det kändes nästan olagligt att få åka iväg själv. Ha det så skoj med nya hojen! :tummenupp

Hinkas skrev:
Japp, nu är det inte lång tid tills min dröm sedan 7-8år tillbaka blir förverkligad. Om ca 1h så hämtar jag motorcykeln, en Hyosung Comet 650, inte direkt världens kändaste märke, men den fyller säkerligen sin funktion mer än väl.

Men nu är det äntligen måndag morgon, och jag har inte försovit mig, faktum är att jag har varit vaken ganska länge nu eftersom jag inte kunde sova inatt heller.

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Nicke skrev:
Fan vad roligt! Om man ändå kunde få uppleva den känslan igen. Kommer ihåg våren -02. Köpte hoj i februari som jag inte kunde köra förrän i april då jag tog kortet. Grymt kul och det kändes nästan olagligt att få åka iväg själv. Ha det så skoj med nya hojen! :tummenupp

Du KAN få uppleva den igen.
Jag har hållit upp i 3 år och skall nu hämta ut min första sprillan nya hoj om en vecka eller så.
Känns precis som för trådstartaren trots att jag kört hoj i 7 år.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Hysongen har fått bra testreultat och verkar var en trevlig och rolig kurvhoj.

Så som jag förståt det så är det samma motor som i SV650 i dom.

Jo man kan bli lite nojig innan man fått hämtat den,sitter själv och väntar på att det skall bli eftermiddag så jag kan hämta min raCer ifrån bänking och ljustering hos Power performace.

Grattis till hojen.

:banana

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Roligare än sådär har jag nog aldrig haft med kläderna på. Har inte hunnit kört den så mycket än i och med att det är övningskörning som gäller, har bara hunnit testa den lite på en del öde vägar (läs stor vägen i Härjedalen). Och jag måste säga att den gick över förväntan. Har aldrig kört riktig MC tidigare utan bara cross, så jag visste ju lite om vad det handlade om. Den var förvånansvärt lättkörd och jag tror nog att i stort sett vilken idiot som helst skulle kunna klara sig på en sådan här =). Just nu står cykeln hemma hos morsan och farsan (3mil härifrån). Ska dit och tigga mat ikväll också ska flickvännen få sig en åktur på den, så hon får känna hur det känns att sitta bakpå den.
Självklart körs det med insidan av huvudet, därför jag köpte denna hoj, jag är inte den som gärna kör alldeles för fort varken med bil, cross eller nu riktig MC, utan det bli lite lagomt tempo.
I fortsättningen har jag nog inte tid att sitta här på sporthoj.com... Jag kommer vara ute på vägarna och åka istället =).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024