Händer sällan, men...

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Kom körandes fram till ett av stadens (Kalmar) rödljus i en fyrvägskorsning, och jag låg då bakom en Merca 250D av tidigt 80-talsmodell, vilken låg först och jag No.2 då vi skulle iväg från rödljuset och farten var knappt styrfart då det slog om till grönt, vilket innebar att jag körde om omedelbart till vänster i det fina och breda körfältet. Då resulterade detta i ett signalshornsljud, plus helljus i min enda och högra backspegel. Och till honom så resulterade det i ett långfinger. Sen tänkte jag inte mer på det. Efter det så körde jag runt i Kalmar X-antal varv innan jag körde ut till diverse sköna badplatshangouts som Vita Sand och Kolboda m.fl. minst 2 timmar...

Efter detta så körde jag förbi en f.d. arbetskamrat som har sitt hus precis brevid den 70-väg jag passerar hem från just denna trip. Men... Efter att hoppat av hojen och insett att dom inte är hemma, så jag hoppar jag på hojen igen och drar mig hemmåt. Då detta är rätt duktigt långt ut på vischan så blir jag smått förvånad då jag kommer till traktens enda t-kors och får då vänta på företräde från... guess who? Merca-Gubben såklart. Detta resulterar i att jag självklart drar om Kapten Stofil efter att jag kört ut och fått upp farten, och givet får ett par helljus i ryggen, och han ett välsvarvat långfinger att sutta på! Så kan de' va...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Idag såg jag en röd bil, tror det var en renault.
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Kört mc i 13 år, så det är inget nytt. Ta dig tid att kolla profilerna innan du skriver något, grabben!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Calmanders skrev:
Kört mc i 13 år, så det är inget nytt. Ta dig tid att kolla profilerna innan du skriver något, grabben!
Då förstår jag inte tråden, ursäkta mig men jag trodde man varit med om lite mer på de åren, jag har samma antal år på hoj.

Men ingen fara alltså, du får skriva vad du vill, frid.
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Silwer skrev:
Då förstår jag inte tråden, ursäkta mig men jag trodde man varit med om lite mer på de åren, jag har samma antal år på hoj.

Men ingen fara alltså, du får skriva vad du vill, frid.

Förklara dig lite mer exakt, eftersom Jag inte förstår dig...
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
kaZmur skrev:
Idag såg jag en röd bil, tror det var en renault.

Jag vet inte om du fattade allt... Om man stöter på denna gubbe mitt inne i Kalmar, och sen stöter på honom mitt ute på bonnvishan på en fjucking okänd och liten väg 20km från där det första skedde, så är det väl åtminstone "liiite" speciellt? Eller?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Calmanders skrev:
Jag vet inte om du fattade allt... Om man stöter på denna gubbe mitt inne i Kalmar, och sen stöter på honom mitt ute på bonnvishan på en fjucking okänd och liten väg 20km från där det första skedde, så är det väl åtminstone "liiite" speciellt? Eller?
Jo, det har du faktist rätt i. Har suttit framför datorn med en flaska whisky i 7 timmar nu så jag är lite luddig. Sorry.
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
Whiskey

kaZmur skrev:
Har suttit framför datorn med en flaska whisky i 7 timmar nu så jag är lite luddig. Sorry.

Singelmalt hoppas jag?

/Gaff som själv smuttat lite...
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Alltså jag sitter med en Wiskey nu och den är billig som fan, dessutom har jag klämt ett par glas vin och en halv 70is Gin ikväll, men jag förstår ändå inte det oerhört intressanta i tråden...

Den där röda Renaulten tror jag mera på alltså! :D
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
kaZmur skrev:
Fick hem en Glenfiddich 15yo idag som glider ner så mjukt.

Den är go' den. Köpte ne flarra tattarvirre (trodde jag) på Calle's, men den var fin som fan, d.v.s. Glenroy!
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
kaZmur skrev:
Fick hem en Glenfiddich 15yo idag som glider ner så mjukt.
:tummenupp
Själv föredrar jag nog Lagavoulin (hmm den enda pava jag har hemma), men som dom säger det finns grader i helvetet....


Skål

/Gaff
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Hmmm... Nu kommer jag ihåg... nästan... Köpte Malwhisky för 180skr 10000ml på Netto i Nykobing, fick det tipset av någon som någon som.... o.s.v.
 

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Whisky och motorcyklar..
*sniff
Jag är hemma nu.. :tummenupp
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Calmanders skrev:
Hmmm... Nu kommer jag ihåg... nästan... Köpte Malwhisky för 180skr 10000ml på Netto i Nykobing, fick det tipset av någon som någon som.... o.s.v.
180sek för 10 liter, det var billigt! :D
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
campar skrev:
Alltså jag sitter med en Wiskey nu och den är billig som fan, dessutom har jag klämt ett par glas vin och en halv 70is Gin ikväll, men jag förstår ändå inte det oerhört intressanta i tråden... :D

:lol
Ehh intresset väcktes faktiskt med spriten... vilket inte har något att göra med ursprungsämnet. Det är nog som med :tuttar man har bara en reptilhjärna att sålla hela informationsflödet med. :)

/Gaff
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nu ringde precis mitt ex. Dags att korka upp en ny flaska :(
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top