Häng med till tyskland och hämta en hoj!

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Jag och en polare planerar att nån gång i Januari-Februari åka till tyskland och hämta hem vars en hoj. Vi undrar om det finns någon mer där ute som är sugen på att hänga med! Splitta kostnader för hyrning av släp / bensin / färja.
Vi hade tänkt hålla oss i norra tyskland! Max ner till Hamburg.
Alltså fram och tillbaka på en dag!
PM mig om du är sugen!
Vi bor i Malmö.
 
Last edited:
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
förstår inte varför alla åker ner till tyskland och hämtar hojar, är det inte mycket billigare i sverige? :va
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Yamaha_Tobbe skrev:
förstår inte varför alla åker ner till tyskland och hämtar hojar, är det inte mycket billigare i sverige? :va

Du kan hitta mycket billigare i tyskland eftersom dom inte har lika hög skatt som vi.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
MalmöBiker skrev:
Jag och en polare planerar att nån gång i Januari-Februari åka till tyskland och hämta hem vars en hoj. Vi undrar om det finns någon mer där ute som är sugen på att hänga med! Splitta kostnader för hyrning av släp / bensin / färja.
Vi hade tänkt hålla oss i norra tyskland! Max ner till Hamburg.
Alltså fram och tillbaka på en dag!
PM mig om du är sugen!
Vi bor i Malmö.
Lite tips på vägen:
Kör tidigt, innan 06:00 så hinner ni t.o.m. till Berlin T o R på en dag. Ni prickar 09:00 färjorna perfekt. Jag o *Superlight* hämtade hem min Ducce i slutet av november och det var inga problem. Gedser - Rostock går fin fint, sista färjan hem går 21:00 om ni tar en "endagsbiljett" som är billigare än en öppen.

Hyr eller låna skåpbil, det suger getpung att dra släp på Autobahn plus att färjebiljetterna är billigare. Tror dock inte ni får in mer än två hojar i en normalstor skåpbil, dom skall ju spännas fast också. Köp eller fixa rejäla spännband.

Var nogranna det är lätt att bli blåst. Se till att få hem hojen med rätt papper, kolla Vägverkets sida om privatimport innan ni drar.

Passa på att besöka ett Louis.de varuhus o handla tillbehör, kläder, hjälmar, stövlar m.m. Det är billigt!!! Och för fan.... glöm inte Stop n´Shop alternativt Border Shop för att fylla upp öl- och alko förrådet! :D

Lycka till!
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Maverick_ou812 skrev:
Lite tips på vägen:
Kör tidigt, innan 06:00 så hinner ni t.o.m. till Berlin T o R på en dag. Ni prickar 09:00 färjorna perfekt. Jag o *Superlight* hämtade hem min Ducce i slutet av november och det var inga problem. Gedser - Rostock går fin fint, sista färjan hem går 21:00 om ni tar en "endagsbiljett" som är billigare än en öppen.

Hyr eller låna skåpbil, det suger getpung att dra släp på Autobahn plus att färjebiljetterna är billigare. Tror dock inte ni får in mer än två hojar i en normalstor skåpbil, dom skall ju spännas fast också. Köp eller fixa rejäla spännband.

Var nogranna det är lätt att bli blåst. Se till att få hem hojen med rätt papper, kolla Vägverkets sida om privatimport innan ni drar.

Passa på att besöka ett Louis.de varuhus o handla tillbehör, kläder, hjälmar, stövlar m.m. Det är billigt!!! Och för fan.... glöm inte Stop n´Shop alternativt Border Shop för att fylla upp öl- och alko förrådet! :D

Lycka till!
Låter som en härlig semesterdag :tummenupp
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Maverick_ou812 skrev:
Lite tips på vägen:
Kör tidigt, innan 06:00 så hinner ni t.o.m. till Berlin T o R på en dag. Ni prickar 09:00 färjorna perfekt. Jag o *Superlight* hämtade hem min Ducce i slutet av november och det var inga problem. Gedser - Rostock går fin fint, sista färjan hem går 21:00 om ni tar en "endagsbiljett" som är billigare än en öppen.

Hyr eller låna skåpbil, det suger getpung att dra släp på Autobahn plus att färjebiljetterna är billigare. Tror dock inte ni får in mer än två hojar i en normalstor skåpbil, dom skall ju spännas fast också. Köp eller fixa rejäla spännband.

Var nogranna det är lätt att bli blåst. Se till att få hem hojen med rätt papper, kolla Vägverkets sida om privatimport innan ni drar.

Passa på att besöka ett Louis.de varuhus o handla tillbehör, kläder, hjälmar, stövlar m.m. Det är billigt!!! Och för fan.... glöm inte Stop n´Shop alternativt Border Shop för att fylla upp öl- och alko förrådet! :D

Lycka till!


Tackar ödmjukast.. :fyllisar :tuttar :fyllisar
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
The_Plumber skrev:
Du kan hitta mycket billigare i tyskland eftersom dom inte har lika hög skatt som vi.

Alla har vi olika defenition på mycket... Senast jag tittade på att importera handlade det i runda slängar 5' man kunde spara, då räknade jag in kostnaderna för själva importen också.

För mig är inte 5' värt mödan iaf. Sen har man väl fått lite vibbar att tysk importerat är ännu svårare att sälja (som om sporthoj inte redan är svårt) :brinnerup .
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Suomalainen skrev:
Alla har vi olika defenition på mycket... Senast jag tittade på att importera handlade det i runda slängar 5' man kunde spara, då räknade jag in kostnaderna för själva importen också.

För mig är inte 5' värt mödan iaf. Sen har man väl fått lite vibbar att tysk importerat är ännu svårare att sälja (som om sporthoj inte redan är svårt) :brinnerup .

Ja men det beror ju på. Dessutom skrev jag. "Du kan hitta"
 

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Skövde/Värnamo
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Suomalainen skrev:
Alla har vi olika defenition på mycket... Senast jag tittade på att importera handlade det i runda slängar 5' man kunde spara, då räknade jag in kostnaderna för själva importen också.

För mig är inte 5' värt mödan iaf. Sen har man väl fått lite vibbar att tysk importerat är ännu svårare att sälja (som om sporthoj inte redan är svårt) :brinnerup .

Jag sparade cirka 40 % på min mc-affär, då handlade jag ändå ifrån suzuki-märkeshandlare i norra tyskland!!!

Maverick_ou812 skrev:
Hyr eller låna skåpbil, det suger getpung att dra släp på Autobahn plus att färjebiljetterna är billigare. Tror dock inte ni får in mer än två hojar i en normalstor skåpbil, dom skall ju spännas fast också. Köp eller fixa rejäla spännband.

Håller defenitivt med, bättre med skåpbil, har provat släp också. Sist jag var nere så fick vi precis in 3 hojar i en skåpbil (renault master), de va en marauder och två 600cc sporthoj. Ett tips är att noga kolla upp måtten på bilen/släpet och på hojarna innan man åker så vet man om de går in eller ej, lite dumt o chansa.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
speedhunter skrev:
Håller defenitivt med, bättre med skåpbil, har provat släp också. Sist jag var nere så fick vi precis in 3 hojar i en skåpbil (renault master), de va en marauder och två 600cc sporthoj. Ett tips är att noga kolla upp måtten på bilen/släpet och på hojarna innan man åker så vet man om de går in eller ej, lite dumt o chansa.
Tänk dock på att det måste finnas rejält med utrymme till spriten också... :hihi
Så här såg det ut när vi var nere.
 

Bifogat

  • Spritbil.JPG
    Spritbil.JPG
    92.8 KB · Visningar: 738

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Skulle kunna vara intressant, ska kolla upp prisskillnaderna och sedan måste man ju även ta kostnader för släp, bensin osv med i beräkningen :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Maverick_ou812 skrev:
Tänk dock på att det måste finnas rejält med utrymme till spriten också... :hihi
Så här såg det ut när vi var nere.

Dom där två plattorna kunde lämnat kvar i tyskland. :)
Så här ser det ut när man åker hem från tyskland efter en mässa. Detta är efter första handlar stoppet, vi gör alltid två.
 

Bifogat

  • P4131172mindre.JPG
    P4131172mindre.JPG
    79.5 KB · Visningar: 625

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Qwerty skrev:
Dom där två plattorna kunde lämnat kvar i tyskland. :)
Så här ser det ut när man åker hem från tyskland efter en mässa. Detta är efter första handlar stoppet, vi gör alltid två.
Kalla mig dum men jag fattar inte riktigt vad man ska med sådär mycket kröka till, om man inte är en grymt seriös alkoholist eller ska hålla ett bröllop eller liknande? Säljer ni till polare eller vad?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Yamaha_Tobbe skrev:
förstår inte varför alla åker ner till tyskland och hämtar hojar, är det inte mycket billigare i sverige? :va

Det skiljer inte så mycket i priser, men du kan hitta tillräckligt bra priset för att det ska löna sig att åka ner.

Men jag tror nog att de flesta handlar hoj i Tyskland för att de har ett mycket större utbud på begagnade hojar.

Qwerty skrev:
Dom där två plattorna kunde lämnat kvar i tyskland. :)
Så här ser det ut när man åker hem från tyskland efter en mässa. Detta är efter första handlar stoppet, vi gör alltid två.

Nästan tomt ju :pannkyss
 

Sir_Börje

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Avesta
Hoj
CRF 450 -08
rookie skrev:
Hade ni inte tagit med den där röda saken i bakgrunden hade ni fått hem ännu mera drickbart juh... :tungan


:fyllisar :fyllisar :fyllisar
Såhär såg de ut när ja å polarn va ner....efter första handlingen, sen vart de ett inköp till. När vi märkte att vi hade massa stålar kvar..
 

Bifogat

  • P1010014.JPG
    P1010014.JPG
    66.9 KB · Visningar: 377
  • P1010015.JPG
    P1010015.JPG
    59.1 KB · Visningar: 488
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
sgtpepper skrev:
Kalla mig dum men jag fattar inte riktigt vad man ska med sådär mycket kröka till, om man inte är en grymt seriös alkoholist eller ska hålla ett bröllop eller liknande? Säljer ni till polare eller vad?

Dricka upp. Räcker ca 6mån. Iof så räknar jag med att 50% går till bjudöl. Alla vet att till mej tar man inte med bira.

Åker till tyskland och handlar minst 2ggr per år. Säljer inget jag utan allt är för eget bruk. :öl Endå är det maximalt en kväll per vecka jag dricker något med alkohol i om man slår ut det på hela året.

Sir_Börje skrev:
:fyllisar :fyllisar :fyllisar
Såhär såg de ut när ja å polarn va ner....efter första handlingen, sen vart de ett inköp till. När vi märkte att vi hade massa stålar kvar..


Hur mycket är det 40plattor öl och lite vin? I min kärra vid fototillfället är det ca 20-30plattor öl och 20-25lådor vin sen fyller vi på med mera :hihi
 

Sir_Börje

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Avesta
Hoj
CRF 450 -08
sgtpepper skrev:
Kalla mig dum men jag fattar inte riktigt vad man ska med sådär mycket kröka till, om man inte är en grymt seriös alkoholist eller ska hålla ett bröllop eller liknande? Säljer ni till polare eller vad?

Va ska du me 3 hojar till?
Kan ju iaf inte åka på mer än en samtidigt :)

Hur mycket är det 40plattor öl och lite vin? I min kärra vid fototillfället är det ca 20-30plattor öl och 20-25lådor vin sen fyller vi på med mera :hihi[/QUOTE]

Har för mej att vi tog me ca 80 plattor bärs, 10 lådor vin och lite ströflaskor me sprit.
Vi tog de som en liten nöjestripp.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top