Häng med till tyskland och hämta en hoj!

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Qwerty skrev:
Dom där två plattorna kunde lämnat kvar i tyskland. :)
Så här ser det ut när man åker hem från tyskland efter en mässa. Detta är efter första handlar stoppet, vi gör alltid två.

Ett par nya skor, va trevligt! :rofl
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Sir_Börje skrev:
OK..!
Ja kallar dej DUM ist.. :) Känns de bättre nu?
Är jag dum för att jag inte är alkoholiserad och konsumerar hundratals plattor bira varje år eller för att jag äger tre hojar?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men grabbar... ni glömmer diskussionen från början. Hämta hoj, köpa billig utrustning till hojen och dig själv OCH sen lite bira, vin, sprit till trevliga helger / partyn. Inte ANTINGEN det ena eller andra.... Man ska ha kul samtidigt! :kocko

:D
 

sandstream

Guest
Maverick_ou812 skrev:
Men grabbar... ni glömmer diskussionen från början...
Här har vi äntligen en tråd som är på väg att spåra ur med lite sköna personangrepp och så ska gammelmorfar kliva in och styra upp.
Fy fan säger jag bara :mad:
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
sandstream skrev:
Här har vi äntligen en tråd som är på väg att spåra ur med lite sköna personangrepp och så ska gammelmorfar kliva in och styra upp.
Fy fan säger jag bara :mad:
F U din moraltant!!
Gå o föreläs om hastighetsbegränsingar eller nåt....

:D :tummenupp
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Import

Vad gäller ursprunget till tråden..
Jag o en jobb polare var nere o skulle köpa till honom, han ville ha en Suzuky halvcustom 800? eller motsv (jobbpolare), Första cykeln såg vi i Hamburg, det var den värsta ratbiken jag någonsin sett . En gammal 4 cyl släde med 4 biltändaruttag monterade i olika upprostningsgrad (för camping). Han kom tillomed o visade den på en mack 9 på morronen i typ 4 +.
Ju längre ner man kommer ju finare blir knarrarna, speciellt uppe i bergen, vi valde en som var jävligt ombonad på en bergstopp utanför typ Dortmund.
Klapp iofs även en BMW Dakar på vägen hem i Hamburg, men där stämde inte årtalet mot annonsen så det blev nog inte så mycket över på den..
Detta skulle då vara slutklämmen då vi kollade på ett antal sådana Suzuky.
Priset stod i direkt relation till skicket!
Import är inte samma som Luther hjälpen!
Samma gäller för Bilar, om man inte känner nån som man litar på.
Bilar med Feta stötfångare, lyktor o lack o sånt är totalsmällda! (har fått in nåra på jobb), sånt är billigare än original!
P.S. Har för mig att jag tog hem lite brännvin, jag också. Ursäkta.
/jonas.


Maverick_ou812 skrev:
Men grabbar... ni glömmer diskussionen från början. Hämta hoj, köpa billig utrustning till hojen och dig själv OCH sen lite bira, vin, sprit till trevliga helger / partyn. Inte ANTINGEN det ena eller andra.... Man ska ha kul samtidigt! :kocko

:D
 
Last edited:

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag åker nog ner om max 4-5 veckor. Ska köpa mig en Bandit 1200 tänkte jag. Jag åker främst ner för att jag vill ha en N (01-05), dvs en utan toppkåpa. Den togs inte in till Sverige. Sedan är det lite billigare hojar också och så kan man ju köpa lite billigt dricka. Köpte min nuvarande hoj i Tyskland också. Sparade ca 10 000:- när den var klar i Sverige.
Tyvärr sammanfaller ju inte våra vägar direkt.

Trevlig resa om ni åker ner
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Satt och tittade på priserna på www.mobile.de och antingen har jag ställt in sökkriterierna åt helskotta eller så har priserna superhöjts/utbudet minskat kraftigt de senaste två veckorna :p

Hojarna jag tittade på var R1 98-99 och gsxr 750 98-00
 

nogiE

jag är jag och du är du
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Claymountain
Hoj
letar....
.luzt skrev:
Satt och tittade på priserna på www.mobile.de och antingen har jag ställt in sökkriterierna åt helskotta eller så har priserna superhöjts/utbudet minskat kraftigt de senaste två veckorna :p

Hojarna jag tittade på var R1 98-99 och gsxr 750 98-00


Ska det löna sig att åka till Tyskland för att handla hoj nu får man röra sig en bra bit söder om Hamburg....

Det har blivit lite dyrare där på senare år.
Handlar lite om hur mycket pengar man vill lägga och åka dit och lägga x antal timmar på att tjäna någon liten tusenlapp känns som väl mycket jobb...
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
nogiE skrev:
Ska det löna sig att åka till Tyskland för att handla hoj nu får man röra sig en bra bit söder om Hamburg....

Det har blivit lite dyrare där på senare år.
Handlar lite om hur mycket pengar man vill lägga och åka dit och lägga x antal timmar på att tjäna någon liten tusenlapp känns som väl mycket jobb...
Även om det blir någon tusenlapp har man fortfarande kommit ut och rört på sig, ett litet äventyr och rolig erfarenhet :) En "gratis" resa ;)

Kan vara ett skönt avbrott från både arbete och studier. :)
 

McJonne

Lär mig nytt varje dag
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Skurup (Skåne)
Hoj
R6
Är oxå inne lite på att importera...

Ska faktiskt åka till Hamburg och hämta hem en bil imorgon. Och stannar över på hotell till Onsdag.. Ska bli riktigt trevligt!

Iaf -> Finns de nån med lite erfarenheter den kan dela med sig av istället? T.ex. lite bra referenser från handlare där nere, lite tips osv?


Hejsvej!
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
kollar ni på andra sidor än mobile.de?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top