Här kommer mer filmklipp i vintermörkret

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej alla.
För er som aktivt följer med i nyhetsflödet på N-TRADE RACING webben är detta ingen nyhet. Men för er andra så kommer här ett litet "filmtips" :)
Med inspiration av vår grymma filmguru Abloys filmer från sommaren som gått har jag med lite tips från honom gällande val av videoredigeringsprogram mm lyckats snajda ihop ett litet videoklipp från racehelgen nere i Karlskoga 7/9-10/9 i somras och bl.a mitt R1000 race. Ni hittar självklart klippet under nyheter på N-TRADE RACING webben eller längst ned på samma webbs Länksida.
http://www.n-trade.se/racing

Mycket nöje.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Trevligt med film och trevlig film.

Fy f*n vad du gasar och har dig, ska det vara nödvändigt:tungan Ser spännande ut när du flyger över den liggande hojen men som du brukar säga. - Ingen kommer ihåg en fegis:yoparty

Lycka till i super bike nästa år och hoppas att kostnaden för ett kamerastativ är inräknat i racebudget för 2007:hihi

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tack än en gång Abloy för de fina filmtipsen :tummenupp Skall nog lägga ut lite mer film och kanske lite längre sekvenser från våra bravader. Jag behöver dessutom även träning i filmskapande :)

Ja det där hoppet var ingen lek. På filmen ser det bara ut som ett litet gupp eftersom allt går så snabbt, men kör man över en liggande hoj som kanske är 40cm på höjden så hoppar man ganska bra kan jag säga. På det tyvärr lite oskarpa bifogade stillbildsklippet så ser man lite bättre början till luftfärden. Flög rätt upp i luften och landade på bakhjulet. En riktig "Near Death Experience". Skulle dessutom försöka ta kurvan samtidigt. Det kunde ha slutat hur som helst, men som sagt... Ingen kommer ihåg en fegis :)

Lyckönskningarna gällande Superbike kan verkligen behövas. Alla de snabbaste nordiska förarna verkar ju skall köra i den klassen så man kommer inte ha en suck. Inte ens att kvala in, men va skall man göra när man inte får vara kvar i Rookie. Kamerastativ skall dock fixas till nästa säsong och är man sist i fältet blir det ju bra bilder framåt på alla andra.

Bifogat

• hoppKGA.jpg
    hoppKGA.jpg
    50 KB · Visningar: 75
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
2661951 Önska kan man alltid göra! :)
Ja du Roger. Vi båda får väl helt enkelt köra med det gamla välbeprövade tricket... Gasa mer, bromsa mindre :yoparty och sen se hur långt det räcker.
I mitt fall kommer min körning som den är nu inte ens räcka till att få sätta upp tältet i depån i Superbike :) Tur man har Hasse i teamet som är snabb att förlita sig på.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Har fixat lite i helgen och uppdaterat och "tweekat" filmen från Karlskoga lite.

Detta är en uppdaterad version av den mycket uppskattade film som tidigare lades ut. Jag tror vi ligger på närmare 1000 nedladdningar. Denna nya version innehåller några fler och längre filmsekvenser samt är mindre i storlek :tummenupp att ladda hem än den förra.

Ni hittar även ett ombordvarv på Mittsverigebanan med Hasse på sin förra R1:a på vår webb.

Mycket nöje.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...