här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
inget att diskutera, jag ska ha 10 000 eller inget byte

Tråkigt med folk som bjuder utan att ha pengar... Jaja, det löser sig på något vis till slut, blir den inte såld är det ju bara att fortsätta annonsera eller sänka priset...
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
erik skrev:
Tråkigt med folk som bjuder utan att ha pengar... Jaja, det löser sig på något vis till slut, blir den inte såld är det ju bara att fortsätta annonsera eller sänka priset...

har ett erbjudande till men vill/har inte pengar att lägga i mellan
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
tycker nog att tt:n va snyggare

TT'n är driftsäker så vitt jag vet men tyvärr inte speciellt imponerande. Ska det vara en hoj som är så pass gatvänlig måste en LC4 vara bättre (tycker jag).
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
erik skrev:
TT'n är driftsäker så vitt jag vet men tyvärr inte speciellt imponerande. Ska det vara en hoj som är så pass gatvänlig måste en LC4 vara bättre (tycker jag).

LC4 är ingen hitt på isen eller i skogen säger dom som vet
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
LC4 är ingen hitt på isen eller i skogen säger dom som vet
Antar att det är 640 du menar.
Det är möjligt att den inte är det. Men den är desto bättre på gata och grusväg.
(Bara åk så mycket och länge du orkar. Och tanka när det behövs).
Problemet är ju om man vill ha en någorlunda potent racehoj OCH gathoj med långa serviceintervaller i en och samma hoj... Då vettefasen faktiskt.

Lösningen är väl helt enkelt en 450 för race och en XR, TTR eller 640, 626 för grus och gata. :)
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Kyckling skrev:
Lösningen är väl helt enkelt en 450 för race och en XR, TTR eller 640, 626 för grus och gata. :)

Nänä, lösningen heter R1
Supermotard är ändå bara en fluga, precis som internet
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
LC4 är ingen hitt på isen eller i skogen säger dom som vet

Varken bättre eller sämre än t.ex. TT.
Husa 650 är heller ingen hit i skogen, för mycket effekt helt enkelt. Det är inte många som åker större hoj än 450 i skogen.

TERMINATOR skrev:
någon som vet vad dunlop gp50 är för däck???


Det låter ju som ett gammalt classic-däck men det är det antagligen inte... Var har du stött på beteckningen?
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
erik skrev:
Varken bättre eller sämre än t.ex. TT.
Husa 650 är heller ingen hit i skogen, för mycket effekt helt enkelt. Det är inte många som åker större hoj än 450 i skogen.




Det låter ju som ett gammalt classic-däck men det är det antagligen inte... Var har du stött på beteckningen?

på en ev. ny hoj, kan någon se vad det är för däck som sitter på

ser ut som att det står pirelli ...................MT 60 rs mönstret stämmer i allafall
 

Bifogat

  • nya_motard 009_resize1.jpg
    nya_motard 009_resize1.jpg
    56 KB · Visningar: 39
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Satan vad ni skriver grejer när jag inte är med....



blom skrev:
vad fanns då? vad ville han ge idag?

här har du ju en till

http://www.blocket.se/view/5902786.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0
Gärna en Qvarna men INTE den! NEJ säger jag, NEJ!


erik skrev:
Varken bättre eller sämre än t.ex. TT.
Husa 650 är heller ingen hit i skogen, för mycket effekt helt enkelt. Det är inte många som åker större hoj än 450 i skogen.
Det där är ju en smaksak. Jag testade alla husas FE-modeller förra året och jag tyckte 450 kändes för klen jämfört med 650n. 550 var på gränsen till den perfekta kompromissen. Sen att jag nog säkert skulle vara snabbare på en 450 om jag fick träna lite är ju en annan sak. 650n var jobbigare men samtidigt enklare att köra med sitt gigantiska vrid i de mediokra farterna jag körde.




Däcket på TTn är ett Pirelli MT60RS!!


SKulle tippa att en TT och en 640 upplevs som jämbördiga på stubbåker t.ex. Ingen av dem är väl lämplig för endurobruk. KTMn har nog lite mer pulver men är å andra sidan mkt dyrare. Jag skulle inte köpa en KTM äldre än 00-01 iaf.
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top