Härda färg i ugnen

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Absolut, men jag vill fortfarande få slippa baconos i soffan, fördelen med dörrar är ju som bekant att de går att stänga och öppna, valfrihet liksom! :tungan

Dessutom är ju pigorna också försvunna, men ingen i Sverige skulle väl ha tvättmaskinen i öppen planlösning jämte sovrummet? Samma argument kan ju läggas där, trevligare att umgås när man tvättar istället för att låsa in sig i tvättstugan? ;)
Kanhända, men här i Sthlm får man inga kompisar utan vitt, fräscht & öppen planlösning och dessutom fungerar min köksfläkt jättebra. Iaf tills jag härdade värmefärgen på grenröret i ugnen i Söndags

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Kanhända, men här i Sthlm får man inga kompisar utan vitt, fräscht & öppen planlösning och dessutom fungerar min köksfläkt jättebra. Iaf tills jag härdade värmefärgen på grenröret i ugnen i Söndags
Haha naaaw! Men du har internetkompisar ju! Vill man ha kompisar som bedömer ens duglighet efter hur väl man följer inredningstrender? :glömdet

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Absolut, men jag vill fortfarande få slippa baconos i soffan, fördelen med dörrar är ju som bekant att de går att stänga och öppna, valfrihet liksom! :tungan

Dessutom är ju pigorna också försvunna, men ingen i Sverige skulle väl ha tvättmaskinen i öppen planlösning jämte sovrummet? Samma argument kan ju läggas där, trevligare att umgås när man tvättar istället för att låsa in sig i tvättstugan? ;)
Det är väl inte riktigt jämförbart kan jag tycka. När jag tvättar så lägger jag i tvätten i maskinen och slår igång den och sedan går jag därifrån och kommer tillbaka när den är klar. Dvs jag är inte i tvättstugan när jag tvättar. Däremot så funkar inte samma grej i köket. Om jag bara lägger fram matvarorna på köksbänken och sedan går därifrån så blir det inte mycket till middag.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Är det något fel på din fru?
Det råkar bara vara så att det är jag som är mest intresserad av matlagning och därför jag som lagar den mesta av maten. Visst. Jag kan be henne laga maten men det räcker inte med att jag lägger fram grejor på köksbänken. då kommer hon bara att undra varför jag lagt fram alla matvaror och "städa". En fördelning som jag dessutom är utomordentligt nöjd med. Om jag får välja mellan att laga mat i 1000 timmar eller städa i 15 minuter så väljer jag matlagningen.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Det råkar bara vara så att det är jag som är mest intresserad av matlagning och därför jag som lagar den mesta av maten. Visst. Jag kan be henne laga maten men det räcker inte med att jag lägger fram grejor på köksbänken. då kommer hon bara att undra varför jag lagt fram alla matvaror och "städa". En fördelning som jag dessutom är utomordentligt nöjd med. Om jag får välja mellan att laga mat i 1000 timmar eller städa i 15 minuter så väljer jag matlagningen.
Hade inte väntat mig ett så seriöst svar på den. :lol Själv gillar jag egentligen inte att laga mat ensam (och jag är inte från 60-talet, så det var på skoj det jag skrev).

Tyvärr är köket vi har designat av den äldre generationen, så det får i princip bara plats en person i matlagningshörnet i taget.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hade inte väntat mig ett så seriöst svar på den. :lol Själv gillar jag egentligen inte att laga mat ensam (och jag är inte från 60-talet, så det var på skoj det jag skrev).

Tyvärr är köket vi har designat av den äldre generationen, så det får i princip bara plats en person i matlagningshörnet i taget.
Ja. Det där är ju lite tråkigt. Mitt kök är också separat från alla andra rum vilket blir lite tråkigt om man har folk hemma på middag. Jag har hellre öppen planlösning eftersom man då kan umgås lite med gästerna samtidigt som man håller på med maten. Visst är det en nackdel att det blir lite mer matos i övriga delar av bostaden men det betraktar jag inte som något större problem. Jag brukar inte laga mat som luktar så illa att det är något problem. Och en fläkt över spisen gör ju ganska stor skillnad i det dessutom.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tråden bytte riktning, men det gör inget för huvudämnet var bara en parantes och starten på en diskussion?

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION