SMC HPH och Grus Ettan. Kom igen Sign up
Nu Har jag anmält mig till Hjärna på Hoj och Grus Ettan. Det vore roligt att få sällskap. sign up
http://www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=330
Hjärna På Hoj är en insiktshöjande utbildning som lär dig att identifiera samt hantera farorna och vardags-trafiken. Ingen körkunskap lärs ut, men vi lär dig tänka på ett sätt som gör dig till en säkrare motorcyklist. Kursen riktar sig till alla mc-förare. Alla kan vi tolka olika intryck från saker som händer i sin omgivning.
2008 genomförs HPH den 1 juni i Sollefteå och den 8 juni i Sundsvall .
Detta är en populär fortbildning för regionen inom SMC och har äntligen tagit form efter en långvarig stor efterfrågan bland medlemmarna. Denna kurs består från o med i år av två delar, Steg I resp Steg II.Steg I motsvarar grundkurs.Steg II är en fortsättningskurs som ska föregås av Steg I. Denna innehåller en härlig del avancerad körning på löst underlag.Målgruppen är mycket bred men menas främst om du känner igen dig i något av följande:· känner mig osäker · tar hellre bilen om det blir grusväg · ursäktar gärna med att - nä jag har fel hoj för detta · detta ska bli skoj - äntligen! · siktar på semester med ev. okända vägar på resan s.k. Adventurer · jag har aldrig åkt grus - vart anmäler jag mig?Som synes så ser vi gärna att man kommer med en customhoj, en touringhoj såväl som en ren s.k. asfalt-hoj, där behovet oftast är som störst.I och med att vi redan sett att intresset är stort av både nyblivna såsom rutinerade förare så har vi valt att indela i två grupper. Då i stil med "Ny på grus" (dvs Steg I) och "Kört förut" (dvs Steg II). Mer info om kommer!Syftet är att komma underfund med hur man kör på grusväg, samt att vi går igenom och gör trevliga övningar för att man ska kunna vakna upp och tänka "aha, är det så man gör".Denna fortbildning har redan visat tecken på att kunna bli en av de roligaste vi har genomfört, och därav faller namnet även väl på sin plats - Man kan ha riktigt kul på grus - GrusBus.När: GrusBus körs 2008 i juni resp augusti.Steg I (endagskurs): 14 och 15 juni kl 09:30-16:00Steg II (endagskurs): 2 och 3 augusti kl 09:30-16:00Var: Sundsvall, mer info kommer.Hur: 200 kronor per kursdag för SMC-medlemoch 550 kronor per kursdag för icke SMC-medlem (lunch ingår). Betalnings- och anmälansinfo här. Bindande anmälan. Först till kvarn, max 8 pers per kursdag.Kursansvarig kontaktperson: Peter Janulf, 070-565 24 54
Info om utbildning Tomas Nilsson
(MCT) på 070-286 51 07eller Peter
på 070-565 24 54