Härnösand?

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Har Härnösand nån dag då man åker iväg en sväng som det finns i sundsvall? eller måste man jämt åka till Sundsvall om man ska åka med sporthojs åkarna?

skulle vara roligt om Härnösand kunde ha nån dag i veckan med :) sen kanske nån dag man kanske kan samlas för att åka ner till sundsvall för att åka med dom andra sporthojs åkare :)

Härnöante

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
såld
Jag tror det är onsdagkvällarna i Härnösand det var det tidigare vid 18.30 samlades folket utanför IP.s numera Lidl.

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Japp ! Gå med i Härnöknutters , träffas varje Onsdag 18,30 vid Fiskebite och kör en tur och retur på 10-15 mil till nåt bra fikaställe. Kolla Härnöknutters hemsida. Det är upptaktsmöte i kväll 18.30 på gamla KA5.

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Kompis

Japp ! Gå med i Härnöknutters , träffas varje Onsdag 18,30 vid Fiskebite och kör en tur och retur på 10-15 mil till nåt bra fikaställe. Kolla Härnöknutters hemsida. Det är upptaktsmöte i kväll 18.30 på gamla KA5.

Måste man vara medlem?:confused: Kan man inte få åka med som Independent? :tummenupp "Kompis"

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Independent

75 SEK det ska man väl klara av:) , man får väl dra in på Lördags chips påsen:D . Jag ska kolla in hemsidan... Det börjar bli lite för många klubbar man är med i, Man måste ju tänka på Kvaliten oxå. Vär städning på 5-6 ställen + årsmöten phu...

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
SMC HPH och Grus Ettan. Kom igen Sign up

Nu Har jag anmält mig till Hjärna på Hoj och Grus Ettan. Det vore roligt att få sällskap. sign up:tummenupp

http://www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=330

Hjärna På Hoj är en insiktshöjande utbildning som lär dig att identifiera samt hantera farorna och vardags-trafiken. Ingen körkunskap lärs ut, men vi lär dig tänka på ett sätt som gör dig till en säkrare motorcyklist. Kursen riktar sig till alla mc-förare. Alla kan vi tolka olika intryck från saker som händer i sin omgivning.
2008 genomförs HPH den 1 juni i Sollefteå och den 8 juni i Sundsvall .

Detta är en populär fortbildning för regionen inom SMC och har äntligen tagit form efter en långvarig stor efterfrågan bland medlemmarna. Denna kurs består från o med i år av två delar, Steg I resp Steg II.Steg I motsvarar grundkurs.Steg II är en fortsättningskurs som ska föregås av Steg I. Denna innehåller en härlig del avancerad körning på löst underlag.Målgruppen är mycket bred men menas främst om du känner igen dig i något av följande:· känner mig osäker · tar hellre bilen om det blir grusväg · ursäktar gärna med att - nä jag har fel hoj för detta · detta ska bli skoj - äntligen! · siktar på semester med ev. okända vägar på resan s.k. Adventurer · jag har aldrig åkt grus - vart anmäler jag mig?Som synes så ser vi gärna att man kommer med en customhoj, en touringhoj såväl som en ren s.k. asfalt-hoj, där behovet oftast är som störst.I och med att vi redan sett att intresset är stort av både nyblivna såsom rutinerade förare så har vi valt att indela i två grupper. Då i stil med "Ny på grus" (dvs Steg I) och "Kört förut" (dvs Steg II). Mer info om kommer!Syftet är att komma underfund med hur man kör på grusväg, samt att vi går igenom och gör trevliga övningar för att man ska kunna vakna upp och tänka "aha, är det så man gör".Denna fortbildning har redan visat tecken på att kunna bli en av de roligaste vi har genomfört, och därav faller namnet även väl på sin plats - Man kan ha riktigt kul på grus - GrusBus.När: GrusBus körs 2008 i juni resp augusti.Steg I (endagskurs): 14 och 15 juni kl 09:30-16:00Steg II (endagskurs): 2 och 3 augusti kl 09:30-16:00Var: Sundsvall, mer info kommer.Hur: 200 kronor per kursdag för SMC-medlemoch 550 kronor per kursdag för icke SMC-medlem (lunch ingår). Betalnings- och anmälansinfo här. Bindande anmälan. Först till kvarn, max 8 pers per kursdag.Kursansvarig kontaktperson: Peter Janulf, 070-565 24 54

Info om utbildning Tomas Nilsson:D (MCT) på 070-286 51 07eller Peter :) på 070-565 24 54

Härnöante

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
såld
Har du en sporthoj skippa detta.

Att bromsa med framhjulet på grus samtidigt som man ger gas samt sladda omkring på grusväg etc med sporthoj är slöseri med tid, de ska rulla på asfalt. Kör du offroad, motard, glidare, touring mm kan det säkert va skoj och lärorikt. Med sådana cyklar är det säkert vanligare att man gör avstickare på småvägar.

Provat detta i slutet på 90-talet med R1a = värdelöst.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning