Hål i kylare, svetsa, löda eller spackla?

Jag lagade min kylare temporärt med super epoxy, det fixar temperaturer upp till 180 grader. Det har funkat i två veckor, min kylarläcka täcktes dock av garantin. Jag skadade alltså inte kylaren när den började läcka, en "plugg" i kylaren lossnade p.g.a trycket = tillverkningsfel.

Men som sagt, super epoxy funkar fint. Kan du få tag på nåt industri-lim så är det ännu bättre.

EDIT: Kylarcement å skit använder man för att kunna köra bilen till verkstad.
Jag skulle inte vilja köra någon längre tur på en hoj som har kylaren lagad med sånt skräp. Dessutom så funkar det bäst på riktigt små hål.

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Inte i Coca Cola-burkar tror jag :va

I kylartankarna btrukar det vara tunt material så det bästa måste vara att löda med sånnt där aluminiunlod. Vet inte hur dom gör riktigt men jag antar att dim fyller kylaren med vatten för att kyla dom delar som inte ska lödas.

jag har själv svetsat 2 st kylare...

lödda skiten ..

Piss enkelt, man behöver ju bara.

1 gasverk eller en just gasålbrännare (tar dock lite längre tid)

2 Lodstav eller vad det heter .. åk till en VVS montör han ger dig en 1/2 meter gratis jag lovar (eller köp en Vetefläta som betalning, har du tur löddar han den till dig oxo ) :tungan

Sen e det bara att sätta igång !

Pär skrev:
.. åk till en VVS montör han ger dig en 1/2 meter gratis jag lovar (eller köp en Vetefläta som betalning, har du tur löddar han den till dig oxo )

Vaf*n ... svärfar är rörpulare, han har minsan inte erbjudit sig att fixa kylaren! Det ska gubben få höra!

Förresten, någon som har tips om hur man får bort kemisk-två-komponents-hårt-jävla-helvetes-metall ifrån en kylare? :rolleyes:

Plastic P:s "läcktätare" funkade kanon och höll hela helgen och ser utt att hålla vidare, rekomenderas starkt. Slipade ordentligt runt hålet för att få bra fästyta och la flera lager. Tack för alla tipsen.

Kanel! Min YZ läckte som fan efter en marksyning och jag hällde i en burk kanel i skiten. Tvärtorrt!

Väcker liv i en riktigt gammal tråd.

Vet någon nån bra firma eller person som kan fixa ett hål i en alukylare med kortvarsel i stockholmsområdet?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick