Håll koll om du har IF!

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Olustig historia:
Jag ställde på hojen den 13:e april och tog ut ett fax med bevis om påställning för att köra med en gång. Försäkringen hos IF skulle automatisk gå från garage till helförsäkring då jag dubbelkollat med IF. Fiiint. :banana

Första autogiroaviseringen nån vecka senare visade avdrag för gargepremie. Misstänkte att de inte hunnit me o att nästa skulle va lite xtra saltad. Men tyckte det var märkligt att inga nya försäkringspapper kom. :va När maj gick mot sitt slut kom aviseringen. .

GARAGEFÖRSÄKRINGSPREMIE??? :huvet Nä nu..ringde o kolla. Mkt riktigt. Hojen var påställd men IF hade MISSAT det! :fatta! Kul om det hade hänt nåt. Vems fel är det då? Sen ville man betala det som missats.. Nähej du..Vi drar allt ca. 7500:- för april-juli i slutet på denna månad! Ridå!

Moteld :kulspruta blev avställning mitt i säsongen för att kunna byta till LF nästa vecka. Aldrig varit me om maken till oflexibelt försäkringsbolag som dessutom inte vill ha pengar när man vill betala :kocko

Nästa vecka har man LF åretruntförsäkring me 700:- billigare premie i månaden o får "öva" på bana utan snack :tummenupp (Enda fördelen me IF var möjlighetheten till avställning)
 

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
hade oxå if från början men har bytt litt lf.

du kan ställa av och på mcn hos lf precis som hos if.
när jag insåg att man inte kunde köra bana med if så bytte jag på en gång men jag behövde inte betala en krona för att jag haft hojjen försäkrad hos dem bara för att det inte hade hänt ngt.

verkar vara ett seriöst bolag..

dock + i kanten för deras kundtelefon som har öppet ända fram till 22.

surt med pengarna..
 

barchetta

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
FYM 110cc Pitbike
"if" är ett skitbolag! Min bil blev stulen för 1,5 år sedan (hittat krockad 3dagar senare) och dom trilskades å de grövsta när jag skulle få ersättning för skador + försvunnet material.

Har därefter enbart Länsförsäkringar på alla mina försäkringar. All heder åt LF!När det händer nått så fungerar det klockrent med ersättningar.
:tummenupp
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Låter tråkigt det där med IF. Jag täcknade försäkring där idag, men bara för att dom var billigast. Kör med halvförsäkring för 4300.- om jag har påställt 5 månader och avställt 7. Länsförsäkringar skulle ha 2888 spänn i månaden för halvförsäkring :dummer
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Har If - är jätte nöjd. Även när jag hade skada - hjalp dom mig att få mera ersättning än jag trodda jag ku få.. Kanon bra service..
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Har också if men ångrar mig som f-n eftersom den inte gäller på bana....

trygg hansa gäller på bana och var bara typ 300:- dyrare (per år)....

Antog att ingen gällde på bana därför kollade jag inte upp detta.

(Jo jag vet att jag kan byta ägare ett par gånger och på så sätt undgå förfallodagen. Men förre ägaren gjorde också så och redan nu har min 5 åriga hoj haft 5 ägare. 2 ägarbyten till....nej jag vet inte....)
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
t020013 skrev:
Har också if men ångrar mig som f-n eftersom den inte gäller på bana....

trygg hansa gäller på bana och var bara typ 300:- dyrare (per år)....

Antog att ingen gällde på bana därför kollade jag inte upp detta.

(Jo jag vet att jag kan byta ägare ett par gånger och på så sätt undgå förfallodagen. Men förre ägaren gjorde också så och redan nu har min 5 åriga hoj haft 5 ägare. 2 ägarbyten till....nej jag vet inte....)

TH gäller inte på bana. Varken vagnskada eller, enligt uppgift, trafik.
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Hold your horses?!

t020013 skrev:
(Jo jag vet att jag kan byta ägare ett par gånger och på så sätt undgå förfallodagen. Men förre ägaren gjorde också så och redan nu har min 5 åriga hoj haft 5 ägare. 2 ägarbyten till....nej jag vet inte....)

Ägarbyte är väl att ta i?! Enligt telefonisten på IF (som jag punktmarkerat med namnet :7peta) så räckte det med en avställning o vänta några dagar o säga ajöss till avställningsförsäkringen med. Sen var det fritt att ta ny försäkring nån annanstans! LF hade lite hårdare linje med byte på förfallodag. Men när jag tog upp det me LF verkade bero på vem man pratade med.. men men..Vi får la se om några timmar... :Bugar :Bugar :Bugar

Ps. Om ni undrar hur jag kunnat avstå hojåka denna underbara helg beror på en långvarig förkylning som nu äntligen tyckts släppa. :tummenupp Ds.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Ericsson skrev:
TH gäller inte på bana. Varken vagnskada eller, enligt uppgift, trafik.

TH´s trafikföräkring gäller på bana..................om SMC är arrangör (Det var de orden jag glömde läsa). Vilket kanske inte innebär "vanlig" banåkning

Så, visst har du rätt!!
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Galne Dansken skrev:
Har If - är jätte nöjd. Även när jag hade skada - hjalp dom mig att få mera ersättning än jag trodda jag ku få.. Kanon bra service..

Är IF kompatibla med SMC-körning på Rörken ?
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Pejo skrev:
Är IF kompatibla med SMC-körning på Rörken ?

:va Nej & Ja,

Har Du Triumph eller Pan-European med If-märkesförsäkring, kan du köra på SMC´s övningar fram till och med midsommer.

- SMC´s måndags körningar på Rörken, är SMC godkända övningar med teori, instruktörer, besiktning osv.. - sålunda funkar försäkringen om bolaget talar om att SMC´s övningar är Ok.

Så det går bra med Triumph** och Pan-European.

Mht. BMW MC Märkesförsäkring, så vill denne funka för hela året, för alla trafiksäkerhets övingar som arrangeras av; BMW MC Klubben, eller BMW, eller SMC. Dvs att Rörken är Ok.

Ifall man inte har en av ovanstående MC fabrikat och försäkring från If, då får man inte köra på SMC´s övningar på Inhägnat tävlings område - altså Rörken - tyvärr är det så :confused:

Vi får hoppas att man lyckas ändra lagstiftningen så vi får samma och mera klara reglar för alla..


** NB: Jag menar att det finns undantag för triumph´s store racehoj, så den inte är Rörken kompatibel.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top