Hålla in kopplingen

Finns det andra märken än honda som kräver koppling inne för starta?

• Antal röstningar
    0

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Finns det några andra modeller av t ex yamaha som kräver att man håller in kopplingen för att starta hojen som det är på "alla" hondor?
Nu vet jag inte om det är på alla hondor så nån kanske kan rätta mig där med.

En polare trodde det fanns på andra märken med men jag är osäker, ni kommer med svaret

Tack för svar!

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
På min busa så måste jag hålla in kopplingen när jag ska starta. Ingen aning hur det är med andra suzukis.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Var så på min DR 650 se från 98 då jag fick den. Knäckte kopplingshandtaget i en vurpa och piraten hade inte utgången för brytaren. Så tjuvkopplade med en bit alufolie. Fungerade utmärkt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det där är lite olika... alla yamaha behöver inte det t ex men finns massa andra märken och modeller som har det ibland.. Tror det va vanligare förr :tummenupp

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
min gixxer från 96 behöver man hålla in koppliingen på, tycker det är idiotiskt.

Min gamla kava zzr från 91 behövde man inte göra det OM den var i netural, annars var man tvungen, och detta tycker jag borde vara det vettiga förfarandet. Min gamla gsx från 83 tror jag sket helt i koppling och växlar när man startade, man fick skylla sig själv om man gjorde fel :yoparty

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
min gixxer från 96 behöver man hålla in koppliingen på, tycker det är idiotiskt.

Min gamla kava zzr från 91 behövde man inte göra det OM den var i netural, annars var man tvungen, och detta tycker jag borde vara det vettiga förfarandet. Min gamla gsx från 83 tror jag sket helt i koppling och växlar när man startade, man fick skylla sig själv om man gjorde fel :yoparty

Min gamla svampgixxer skiter fullständigt i vad jag gör när jag startar den. Brukar iofs ha kopplingen inne iaf av ren självbevarelsedrift :)

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli