hålla sej i form!!??

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Swedie skrev:
Jag har ökat i vikt stadigt... utan att vela det o jag äter inte överdrivet mycket eller fel. Tror jag är med hoj.

Men hörru! Fattar du inte att du är ett folkhälsoproblem med dina uppmaningar till att man ständigt ska pula in bullar i munnen!!!!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Fluffig skrev:
Fast jag kan skylla på att jag äter hästdoser med kortison som verkligen gör underverk för formerna *NOT*.

Nåja det blir bara mer som tar emot om man skulle råka köra omkull. :lol

Vadan detta jättelika kortison intag.?? Måste du ta det resten av livet, finns det inget annat läkemedel mot din åkomma, för det låter inte så hälsosamt. :(

Och sen har jag fått för mig, att man kan klara sig bättre vid en olycka, om man är tränad än om man inte är det. Alltså ingen kritik mot dig Fluffig, utan bara vad jag tror.

Last edited:

MikkE

Guest
Madhonda skrev:
Och sen har jag fått för mig, att man kan klara sig bättre vid en olycka, om man är tränad än om man inte är det. Alltså ingen kritik mot dig Fluffig, utan bara vad jag tror.
Då har du rätt.
Se bara som ex. Kenny Bräck, grymt vältranad och krasha rejält. Många doktorer och läkare sa att han inte skulle överleva om han inte var så pass vältränad som han var.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Madhonda skrev:
Och sen har jag fått för mig, att man kan klara sig bättre vid en olycka, om man är tränad än om man inte är det.
Vi har ju mer att skrapa bort + vaddering mot lyktstolpar och liknande :fakta

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Madhonda skrev:
Att klara milen på 45 är BRA!! :tummenupp

Lycka till då!!
Springer/sprang för ett halvår sen en väldigt kuperad mil på 42 min :hoppa

Och då är jag kort o tjock..

Men bättre än så lär det aldrig bli, så roligt är det inte, trivsel träning är skönast.

(kommer nu bli överöst med poster där folk givetvis springer snabbare :) men det är en bra tid för mig! )

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
cross-e-kul skrev:
tränar kampsport (taekwondo) riktigt bra träning

Hehe, jag med:) Se till o va med i Swedish Open i din stad i januari o väg inte mer än -62 ;)

Utöver det så cyklar jag vart jag än ska, simmar när jag känner för det och springer nån runda då o då(ska springa snart idag).
Styrketränar rätt sällan just nu, men det kommer igen...

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Madhonda skrev:
Förutom just nu, när jag är förkyld, :huvet :gnissla :mad: och håller på att krevera av missnöje.

Att inte få träna o flänga runt som jag vill, utan måste ägna mig åt att "tvångs ta det lugnt" känns faktiskt FÖRJÄVLIGT. TYP!! :3freak

Lånar dina ord. Var för övrigt lungsjuk i vintras/våras, kunde inte träna på 6 månader. Och det är inte första gången jag blir långvarit sjuk på vintern. Känslig kanske? :rolleyes:

Tränar lite när jag känner för det; springer, cyklar åker inlines och liknande. Men nu är jag ju iofs inte sporthojsåkare kom jag på. :huvet

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Precis återupptagit innebandy med jobbarkamraterna 1 gång i veckan, kul som fän! Sedan försöker jag gå till gymmet ca 2 gånger i veckan, och helst 1 yogapass och 1 vattengympapass i veckan. Ska prova på kempo för första gången oxå nästa vecka.

Plannerar o bygga hus nu, o då ska jag inreda mitt eget gym i ett av rummen, ska bli så jäkla skönt!!!

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Träning och olyckor

Madhonda skrev:
Vadan detta jättelika kortison intag.?? Måste du ta det resten av livet, finns det inget annat läkemedel mot din åkomma, för det låter inte så hälsosamt. :(

Haha

Nä jag tar det inte som kritik för man kommer tillbaka efter olyckor betydligt bättre om man har en bra grundfysik. Många vältränade tål dessutom smärtor bra efterom träning gör en van vid smärta. Så en vältränad kropp är bra att ha om något händer.

Detta tror jag gäller men jag jobbar inte inom vården så jag vet inte.

När det gäller mina mediciner så kan jag bara svara på ett vis.
Nä nyttigt är det inte men kortison är nog en av de snällaste medicinerna jag tar. :tungan Jag lär nog få leva med kortisonet resten av livet men det är inte hälften så farligt som råttgiftet (Waran = blodförtunnande) jag åsså tar varje dag. Som avlslutning, lite offtopic, äter jag även cellgifter och malariamedicin för att hålla min sjukdom i schack. Men jag lovar att jag inte låter det stoppa mig så mycket för livet är till för att ha roligt i och inte gräva ner sig i självömkan.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Fluffig skrev:
När det gäller mina mediciner så kan jag bara svara på ett vis.
Nä nyttigt är det inte men kortison är nog en av de snällaste medicinerna jag tar. :tungan Jag lär nog få leva med kortisonet resten av livet men det är inte hälften så farligt som råttgiftet (Waran = blodförtunnande) jag åsså tar varje dag. Som avlslutning, lite offtopic, äter jag även cellgifter och malariamedicin för att hålla min sjukdom i schack. Men jag lovar att jag inte låter det stoppa mig så mycket för livet är till för att ha roligt i och inte gräva ner sig i självömkan.

Haha, tänkte precis skriva: låter som du lider av någon form av reumatism, precis som jag! O så såg ja att det va du titti! hehe.. kände inte igen ditt nya nick!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Madhonda skrev:
Att klara milen på 45 är BRA!! :tummenupp

Lycka till då!!

jao det är bra, det är därför jag garderar mej och säger RUNT 45 minuter :D
Men målsättningen ligger att komma ganska nära i alla fall, trots att jag inte är någon långdistansare egentligen.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Hej gumman

lilltryne skrev:
Haha, tänkte precis skriva: låter som du lider av någon form av reumatism, precis som jag! O så såg ja att det va du titti! hehe.. kände inte igen ditt nya nick!

Men fick du inte mitt PM där jag skrev att jag bytt.

Jag bytte nick för ett bra tag sen för det här passar bättre :hihi

Ha det

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Kan vi inte ha en tävling, sporttjockis....får man skriva in vikt och vad man tränat under veckan :tungan

"Tyvärr maja alla andra har tappat 7 kilo och du har gått upp 2, men man lägger ju på sig muskler då man tränar oxå"
:rolleyes:
Så jävla kul på tjockholmen då alla gått ner i vikt utom en som gainat...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Fluffig skrev:
Men jag lovar att jag inte låter det stoppa mig så mycket för livet är till för att ha roligt i och inte gräva ner sig i självömkan.

Sambon min äter liknande prylar, fast nu mycket mindre. Hon har SLE.
Glömde. Håller med

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag är ful och tjock. Det är just DÄRFÖR jag kör hoj! Gömmer fläsket i en skinnpåse och drar en hjälm över trynet och vips så ser ingen hur man ser ut :tummenupp Ända sättet att få flickorna att le och vinka glatt :näsblod

Annars så kör jag lite cross för kondisens skull.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras