Hållare HTC Desire S GPS Navigering?

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Funderar på att använda min HTC Desire S som GPS för min resa till Isle Of Man om en dryg vecka. Kikade lite först på att köpa en Garmin GPS ink fästen, men det hela drog iväg till sjuka priser fort.

Har någon tips på fungerande app för GPS navigering med denna telefon, eller motsv?
Tar gärna tips på hållare (gärna vattentät) för montering på hojen som funkar.
Har trådlöst blåtandsheadset att ha i hjälpen.

Tack på förhand!

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Köpte motsvarande fäste till min nexus S där jag även kan pula ner min gamla HTC desire.
http://www.ebay.co.uk/itm/BIKE-MOTO...7989?pt=UK_Holders_Mounts&hash=item230ff87ae5

Använde den i helgen då jag brände stockholm - Malmö via småvägar. Fungerade finfint. Dock inte testat hur pass vattentät den är...

Google Navigation? Kanske inte bästa GPS men gratis. Du kan ju förcasha kartor i maps så slipper du vara uppkopplad mot 3G.

EDIT: tips är att testa så det fungerar som du tänkt dig INNAN du sticker iväg. Prova gps:ens alla funktioner du vill använda och allt annat så du inte tror att det kommer fungera. Jag hade lite strul med google Navigation då jag trodde den fungerade på ett visst sätt men visade sig att den inte alls fungerade som jag trodde. Kanske inte så skoj att upptäcka det när man väl är på väg.

Last edited:

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Jag kör med ett sportarmband som jag sätter på underarmen nära handsken. Med skinstället på så sitter det ganska bra där. De ska ju tåla en del svett med så lite vattentätt borde du ju vara.

Tittar ju aldrig på telefonen utan har bluetooth headset i öronen och bara lyssnar. Dock har jag inte hittat någon riktigt bra app. Provade CoPilot Live, men den var så där.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Panzaa skriver
Kikade lite först på att köpa en Garmin GPS ink fästen, men det hela drog iväg till sjuka priser fort.
och som achtin skriver
Du kan ju förcasha kartor i maps så slipper du vara uppkopplad mot 3G.
nog säkrast göra som achtin skriver
annars finns ju möjlighet av en helt sjuk mobilräkning när du kommer hem
berätta gärna vad det kostade i mobilräkning
PS Grön av avundsjuka :gråta DS
Lycka till med turen. Berätta gärna hur det blev för oss som sitter här hemma.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Kör med en fulversion av Navigon i min Desire.
Fungerar riktigt bra det lilla jag använt den. :tummenupp
Dock har jag endast testat den i Sverige.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Finns många tankväskor med ett litet fönster för gps/mobil. Kan tänka mig att man vill ha laddningen inkopplad och då vet jag inte om de billigaste hållarna har nån bra lösning på det med kabelgenomföring och sånt.

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Tack för tipsen. Skulle helst vilja ha ett fäste man sätter på styret, eller i kronan motsv.
Har klarat mig på europaresor tidigare utan GPS, men det är sjukt smidigt att ha en.

Instämmer till fullo ang. programvaran. Finns det fan ingen smidig som är anpassad för att användas till telefonen?

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Tillägg till ovan.
Tankväska har jag kört med på en tidigare hoj. Frånsett att det repar sönder tanken (oavsett undersida) så såg jag GPS:en jäkligt kass. Speglade sig rejält i plasten då den låg platt på tanken.

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
2011 Speed Triple
Köpte motsvarande fäste till min nexus S där jag även kan pula ner min gamla HTC desire.
http://www.ebay.co.uk/itm/BIKE-MOTO...7989?pt=UK_Holders_Mounts&hash=item230ff87ae5

Använde den i helgen då jag brände stockholm - Malmö via småvägar. Fungerade finfint. Dock inte testat hur pass vattentät den är...

Google Navigation? Kanske inte bästa GPS men gratis. Du kan ju förcasha kartor i maps så slipper du vara uppkopplad mot 3G.

EDIT: tips är att testa så det fungerar som du tänkt dig INNAN du sticker iväg. Prova gps:ens alla funktioner du vill använda och allt annat så du inte tror att det kommer fungera. Jag hade lite strul med google Navigation då jag trodde den fungerade på ett visst sätt men visade sig att den inte alls fungerade som jag trodde. Kanske inte så skoj att upptäcka det när man väl är på väg.

Finns det något "hål" i väskan/fästet så man kan ladda telefonen samtidigt som man kör?

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Finns det något "hål" i väskan/fästet så man kan ladda telefonen samtidigt som man kör?

Nja, blir till att dra upp dragkedjan och trycka in sladden. Kanske inte den mest optimala lösningen. Har själv ingen anslutning på min hoj så jag har inte laddat telefonen under färd. Så länge det inte regnar så är det inga problem....

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Ett tips är väl att kolla tex wisepilot, ska du bara ha det en stund så är ju de första 30 dagarna gratis.

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
2011 Speed Triple
Nja, blir till att dra upp dragkedjan och trycka in sladden. Kanske inte den mest optimala lösningen. Har själv ingen anslutning på min hoj så jag har inte laddat telefonen under färd. Så länge det inte regnar så är det inga problem....

Nej det är ju det, men efter 2dagar i norge med hällregn så känns det som en vattentät lösning är att föredra :)

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
@Spook, var?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...