Den här månaden är det äntligen dags för min första endurohoj .
All utrustning är köpt, nu är det endast hojen som återstår.
En Husaberg från -09 står högst på önskelistan (390 (-10) eller 450 FE).
Varje dag så sitter jag på blocket för att försöka hitta den rätta hojen, med olika människors åsikter och "kunnande" i bakhuvudet.
Vissa menar att en endurohoj lätt går 200 timmar utan kolvbyte/ översyn av motorn, medans andra varnar mig för objekt som har gått 120 timmar utan denna översyn.
Hur länge håller en enduromotor utan byte av kolv/ översyn?
Skriv gärna utifrån dina egna erfarenheter och märke.
Just nu har jag en Honda CRF 450 X -08 på gång, 120 timmar utan kolvbyte. Vad ska en sådan kosta? Kommer den rasa direkt? (Motionskörd)
Är det sant att de nya Husabergmotorerna kan gå flera hundra timmar (200-500 timmar) utan problem, innan kolvbyte?
Vad tycker du en Husaberg 390 FE 2010 ska kosta, i bra skick?
Edit: Letar efter hojar från och med årsmodell 2008.
All utrustning är köpt, nu är det endast hojen som återstår.
En Husaberg från -09 står högst på önskelistan (390 (-10) eller 450 FE).
Varje dag så sitter jag på blocket för att försöka hitta den rätta hojen, med olika människors åsikter och "kunnande" i bakhuvudet.
Vissa menar att en endurohoj lätt går 200 timmar utan kolvbyte/ översyn av motorn, medans andra varnar mig för objekt som har gått 120 timmar utan denna översyn.
Hur länge håller en enduromotor utan byte av kolv/ översyn?
Skriv gärna utifrån dina egna erfarenheter och märke.
Just nu har jag en Honda CRF 450 X -08 på gång, 120 timmar utan kolvbyte. Vad ska en sådan kosta? Kommer den rasa direkt? (Motionskörd)
Är det sant att de nya Husabergmotorerna kan gå flera hundra timmar (200-500 timmar) utan problem, innan kolvbyte?
Vad tycker du en Husaberg 390 FE 2010 ska kosta, i bra skick?
Edit: Letar efter hojar från och med årsmodell 2008.
Last edited: