phuck! Det ante mig. Någon som har förslag på bra alternativ (inget österrikiskt tack)
Sprängda crf motorer är inget ovanligt Om dom inte får rätt behandling.
(Många kan inte köra en så vass liten stånka rätt)
Det undrar jag också. Varför?...så då undrar Jag nu varför Jag prångt ska ha en crf och ingen wr igen
Min wr gick hur bra som helst med lite oljebyten och det gick inga kolvar i den. SÅ jäkla mycket i effekt kan det inte heller skilja tycker Jag.
...så då undrar Jag nu varför Jag prångt ska ha en crf och ingen wr igen
Vilken är det du tänker på ang hondan? Enduron, crossen eller motarden?
Då kan du ju inte jämföra effekten då WR:n är en enduro och HM:n har "crossmotor".Blir väl typ lv-reggade hm:en om inte wr igen.
Då kan du ju inte jämföra effekten då WR:n är en enduro och HM:n har "crossmotor".
Hondan har bättre prestanda från början. Mkt bättre fjädring, lättare koppling, rappare motor mm. Fördelen med yamman är att den har stabilare motor och och mer långstegad låda (bra när du åker gata). Har aldrig provat hondan på bana så kan inte direkt säga hur den är att köra i jämförelse mot yamman. Det enda jag kan säga är att det det är längre avstånd mellan fotpinnarna och sadeln på yamman så den passar lite bättre för längre personer.
Köper du yamman så bör du leta på beggad fjädring från en YZ samt stoppa i en YZ-avgaskam... kammen kostar mellan 1000-1500 kr.
Aha, trodde du ville åt lite mer effekt när du suktade efter hyndan. I så fall är vi på samma spår. Men att byta dämpare rekomenderar jag fortfarande STARKT. Åtminstonde byta fjädrar, hälla i tjockare olja i gaffeln och justera dämparna så gott det går.WR:en har 5 växlar och effekten är det inget fel på. Jag vet att YZ går lite bättre men det ska bara vara en tändningsinställning som skiljer. I endurotestet i bike gnälde dom på att wr:en var lite för stark och jobbig att köra enduro med. Anledningen till att Jag inte skulle konvertera en wr till yz i så fall är för att Jag vill att den ska hålla hellre än 2 hästar till.
Jag tänker inte tävla eller köra bana, endast uiila,sladda is och leka men vill ändå inte ha en 150 kgs xr650.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |