Håller på att trixa med hastighetsmätare.....

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hej!

Jag ska ju ha en km/h mätare till min Gixxer 1100 -89... Och nu undrar jag vilka årsmodeller som har samma mätare??

En skrotNisse sa att han hade en mätare.. men när jag ringde honom idag.. så var det till en 88´a och det är ju inte samma!! Men 89´an måste väl ha samma mätare som 90 och någon mer kanske!??

Någon som vet??

Last edited:

thunderace_026

bolomannen
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
SÅLD.. siktar på ktm 660
Nisse977 skrev:
Hej!

Jag ska ju ha en km/h mätare till min Gixxer 1100 -89... Och nu undrar jag vilka årsmodeller som har samma mätare??

En skrot sa att han hade en mätare.. men sen när jag ringde honom idag.. så var det till en 88´a och det är ju inte samma!!?? Men 89´an måste väl ha samma mätare som 90 och någon mer kanske!??

Någon som vet??

är det inte lika 89 till 91 ????
:va

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
89-92 kan du använda, däremot vet jag inte om du kan använda från en 750, vid en anblick ser det ut som att den enda skillnaden är att på 1100 är den graderad till 300 och på 750 till 280, men om utväxlingen i drivningen eller i mätaren skiljer sig vet jag inte. är det samma är det till 88-91 du kan använda.

SuckaRobbe

Tattare
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1
Provade också byta mätare på min gixxer 750 -97 till en mätare från -99.
Men då stod det bara check i temperaturrutan. E det så enkelt att man måste ta av + polen en stund för att nolla? Lr e det någon kabel som är annorlunda på 99:an?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det är ju sprut på 99 som kanske ställer till det, de här gamla hojarna vi snackar om har ju wire från framhjulet.

SuckaRobbe

Tattare
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det är ju sprut på 99 som kanske ställer till det, de här gamla hojarna vi snackar om har ju wire från framhjulet.

Ingen wire från mitt icke. Tror det går på växellådan där. Samma kontakt är det också på båda mätarna!

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
89-92 kan du använda, däremot vet jag inte om du kan använda från en 750, vid en anblick ser det ut som att den enda skillnaden är att på 1100 är den graderad till 300 och på 750 till 280, men om utväxlingen i drivningen eller i mätaren skiljer sig vet jag inte. är det samma är det till 88-91 du kan använda.

Okej!! Bra då vet jag lite mer exakt vad jag ska fråga efter!!! :tummenupp

Man kanske kan köpa från 750 med... för jag tänkte ju köpa vitatavlor till mätarna.. och dom är nog graderade en liten bit över 300km/h :yoparty

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
SuckaRobbe skrev:
Ingen wire från mitt icke. Tror det går på växellådan där. Samma kontakt är det också på båda mätarna!

Nej inte på din men på det vi pratar om, det är hojar från 80-talet :hihi

@Nisse: Nu är det ju inte nödvändigheten att ha gradering till 300 jag tänkte på, utan om utväxlingen är samma så att den visar rätt. Ävan fast min moppe gör mätaren ut :)

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
@Nisse: Nu är det ju inte nödvändigheten att ha gradering till 300 jag tänkte på, utan om utväxlingen är samma så att den visar rätt. Ävan fast min moppe gör mätaren ut :)
Nä det är klart!! utväxlingen måste ju stämma!! :D

Jag hoppas jag kan få tag i en mätare nu bara....

INGEN SOM HAR EN LIGGANDE!!!!??

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar