Hållfast lim?

Min Lindstrands lädurboots från 80-talet har lagad sula med RubberFix - blandad med kimrök för att bli kölsvart. 40 år, still going...
Akta dig när vän av ordning läser att du lagar säkerhetsutrustning. Dessutom 40 år gamla stövlar! :hihi

Den som inte köper nytt får :smasha av de som åker med reflexväst och en lämpligare motorcykeltyp än SportHoj!

Medans av mig får du :kramaför jag gillar när man lagar. Du har säkert omdöme också! :tummenupp

Köpte du det på däckverkstan?
Tror du man kan laga ett 10 cm långt fint snitt i ett bildäck?
Vulka insidan med en bit inneslang med lapp och vulka även revan.
Kör sedan med inneslang , ett sådant däck har skadad cord och inget för hårdare körning än pensionärskörning eller typ vinterdäckskörning.

Nån cm repa och inneslang kan dock ge däck full pålitlighet men inte 10 cm

Jag lagade ett insug till en gammal cross genom att mjuka upp gummit med Glycerin/Glycerol och sen en bit krympslang av den typen som har ett tunt lager smälltlim på insidan och det funkar förvånansvärt bra!

Glycerin är väldigt bra till att mjuka upp gamla gummidetaljer med, bäst resultat har jag fått när jag har dränkt små gummidelar i en burk med glycerin i ett par dygn, men det funkar bra att pensla på t.ex gummi lister om man upprepar proceduren några gånger.

Ä

Vulka insidan med en bit inneslang med lapp och vulka även revan.
Kör sedan med inneslang , ett sådant däck har skadad cord och inget för hårdare körning än pensionärskörning eller typ vinterdäckskörning.

Nån cm repa och inneslang kan dock ge däck full pålitlighet men inte 10 cm
Ok, revan är inte så jättedjup men kan tänka mig att det kommer att spricka upp. Grannens bil och han är pensionär :-D fast man vill nog byta däcket. Bara undrade då däcket är ganska nytt och den sabbades när spiralfjädern gick av.

Det är ju en del jobb med det o gubben kan ju tjacka ett billigt beggat däck från däckverkstaden.

Mer ett alternativ för det svindyra vinterdäcket som är nytt eller så

Det är ju en del jobb med det o gubben kan ju tjacka ett billigt beggat däck från däckverkstaden.

Mer ett alternativ för det svindyra vinterdäcket som är nytt eller så
Ok, han köper nog ett sprillans. Inga problem men lite trist, tänkte om det fanns möjlighet för mig att sära på glipan och bara vulka ihop det.

Tipset med krympslangen var ju fräsigt!! Själv funderat lite i de banorna, dock skulle nog resultatet bli nära perfekt i fall man smorde in gummit (oj....?) med ett segt o bränsletåligt klet o sen värmde över slangen medan kletet kletar.
Abrinks o moddlarens tips är troligen det enda som defacto limmar- med betoning på limmar!
Stålepoxi blir obra- blir en hård fog o går ej in "kemiskt" i gummit.

//Jj
Grejen är att det inte bara är gummi utan gummit ska fästa med aluminiumplattan som sitter mot cylindern och det blir jäkla varmt där, den är dessutom luftkyld så står man still en stund med motorn på så är ju kylningen egentligen 0. Så det måste va nått som pallar det. Gummi är ju inte så värst svårt att limma

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick