Hård bakfjädring TL 1000

lowerthanyou

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2010
Ort
FAgerås
Hoj
Suzuki TL 1000-97
har en TL 1000 -97.a och bakfjädringen är grymt hård ¨går de justera eller ska man byta dämpare isf va går en sån på och är det krångligt att byta själv?

vilka barnsjukdomar på Tl 1000 ?

tack på förhand
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Om du går in på TL-tråden så hittar du allt du behöver, och ja, originalfjädringen är kass. :)
 

sylta nr1

Sporthojsnörd
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
XS750 EXC300 Tenere 700 EXC-F 250
Ja du, vi kan ju börja med mina problem på min 97:a när den var ny och dom två andra jag fick på garanti:
Spräckt ram, glappt styrlager, kopplingen hängde sej i "slir läge" efter motorbroms,oljud i motorn när den blev varm, knirrande bakstötdämpare, läckande tankarmatur, klarlack som inte tålde bensin,50graders termostat vilket resulterade i att motorn alltid gick för fett så till slut så var hela motorn full med bensin/motorolja(bra smörjfilm:arsele). Efter 100 mil så sögs skiten in från vevhusvent in i insuget(Lutzen dimman släng dej i väggen). Ett följdfel med bensin i oljan var att kopplingskåpans o-ring inte tålde bensin utan kalvade ur och bräserade ut olja på bakdäcket:huvet,tempmätaren till insprutningen satt på kallaste stället i kylet i stället för i termostathuset. Nä det var nog inga mer fel:D
Men det är nog tillrättat nu:rullandeu
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Ja du, vi kan ju börja med mina problem på min 97:a när den var ny och dom två andra jag fick på garanti:
Spräckt ram, glappt styrlager, kopplingen hängde sej i "slir läge" efter motorbroms,oljud i motorn när den blev varm, knirrande bakstötdämpare, läckande tankarmatur, klarlack som inte tålde bensin,50graders termostat vilket resulterade i att motorn alltid gick för fett så till slut så var hela motorn full med bensin/motorolja(bra smörjfilm:arsele). Efter 100 mil så sögs skiten in från vevhusvent in i insuget(Lutzen dimman släng dej i väggen). Ett följdfel med bensin i oljan var att kopplingskåpans o-ring inte tålde bensin utan kalvade ur och bräserade ut olja på bakdäcket:huvet,tempmätaren till insprutningen satt på kallaste stället i kylet i stället för i termostathuset. Nä det var nog inga mer fel:D
Men det är nog tillrättat nu:rullandeu

Shit alltså, dom måste ju fortfarande ha varit fulla den måndagen... :gnissla

Har du kvar den?
 

lowerthanyou

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2010
Ort
FAgerås
Hoj
Suzuki TL 1000-97
Ja du, vi kan ju börja med mina problem på min 97:a när den var ny och dom två andra jag fick på garanti:
Spräckt ram, glappt styrlager, kopplingen hängde sej i "slir läge" efter motorbroms,oljud i motorn när den blev varm, knirrande bakstötdämpare, läckande tankarmatur, klarlack som inte tålde bensin,50graders termostat vilket resulterade i att motorn alltid gick för fett så till slut så var hela motorn full med bensin/motorolja(bra smörjfilm:arsele). Efter 100 mil så sögs skiten in från vevhusvent in i insuget(Lutzen dimman släng dej i väggen). Ett följdfel med bensin i oljan var att kopplingskåpans o-ring inte tålde bensin utan kalvade ur och bräserade ut olja på bakdäcket:huvet,tempmätaren till insprutningen satt på kallaste stället i kylet i stället för i termostathuset. Nä det var nog inga mer fel:D
Men det är nog tillrättat nu:rullandeu

okej tack för svaren. de va inte lite fel du men de va ju när dom va nya och denna har gått strax över 4000 så tror nog de där är tillrättat:):)
fick svart på vitt idag att dämparen bak är av så måste byta den i vinter. vart köper man en bra dämpare som inte är för dyr? helst i sverige:p
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
okej tack för svaren. de va inte lite fel du men de va ju när dom va nya och denna har gått strax över 4000 så tror nog de där är tillrättat:):)
fick svart på vitt idag att dämparen bak är av så måste byta den i vinter. vart köper man en bra dämpare som inte är för dyr? helst i sverige:p

Begad öhlins på ebay för 4-6k är givet för min del.
Ny in schweden ca 12k
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top