Hårda domar?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Jag håller med dig. 14 år verkar ruskigt hårt, fast man vet ju inte hur långt det blir i praktiken.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Sverige, brott mot person bestraffas fög med brott mot egendom speciellt skattefusk ger ruggiga straff!. Kan någon förklara dett egendom kan ju alltid ersättas och bör ju ett bankrån ger lägre staff än misshandel?.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
ta in 3miljoner xtc-tabletter = KAN ge 3miljoner offer som kostar 10 miljoner st att ta hand om.

Jag tycker inte det är något konstigt :hej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
NoicE skrev:
ta in 3miljoner xtc-tabletter = KAN ge 3miljoner offer som kostar 10 miljoner st att ta hand om.

Jag tycker inte det är något konstigt :hej
De är ända bara en mindre länk i en större kedja.

Hmm... 3 miljoner offer * 10 miljoner kr säger du, vilken tur att de exporterade bort skiten från Sverige då :näsblod :va

Inte för att grejerna gör mindre skada i staterna, men vår ekonomi är ju särskilt utsatt just nu som den är.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hightuned skrev:
Sverige, brott mot person bestraffas fög med brott mot egendom speciellt skattefusk ger ruggiga straff!. Kan någon förklara dett egendom kan ju alltid ersättas och bör ju ett bankrån ger lägre staff än misshandel?.

Det är ju liksom det att vid ett bankrån så kan ju kassörskorna få psykiska problem efteråt... :va

Men visst, det är ofta så att brott som skadar staten eller stora företag bestraffas hårade än de som drabbar Svensson. Polisen lägger även ner mer pengar på de brotten än på Svensson brotten per brott räknat...

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
berggren_martin skrev:
De är ända bara en mindre länk i en större kedja.

Hmm... 3 miljoner offer * 10 miljoner kr säger du, vilken tur att de exporterade bort skiten från Sverige då :näsblod :va

Inte för att grejerna gör mindre skada i staterna, men vår ekonomi är ju särskilt utsatt just nu som den är.

Hmm, såg inte att dom smuglat det härifrån och bort :hej

Men ivf så gäller ju samma sak där... bara att jag inte bryr mig då :tungan

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...