lingonsaft
Ny medlem
Är de någon som förslag på va man kan göra me en hårt växlande låda?? har en 93 o haft en 92 me samma problem, på 92 byte ja koppling men den inte direkt bättre.. finns de någon bra olja elle något annat man kan göra?
PacMan skrev:Om du inte redan har det, så skaffa dig en JASO-märkt olja. Har för mig att märkningen innebär att oljan ska funka bra med våtkoppling, men jag är inte helt säker. Min tanke var i alla fall att om lamellerna klibbar mindre så borde växlarna gå i lite lättare.
Är det bara ettan till tvåan eller är den "klonkig" på alla växlar?
Pelvan skrev:Min växlar också ganksa hårt och klonkigt. Kawwa-klonket sa en polare på jobbet som hade en i mitten av nittiotalet. Gissar att det är någonting man får leva med!
jJa har också hört de att dom är såna i lådorna.. tyvärr!Pelvan skrev:Min växlar också ganksa hårt och klonkigt. Kawwa-klonket sa en polare på jobbet som hade en i mitten av nittiotalet. Gissar att det är någonting man får leva med!
lingonsaft skrev:ja de är mest mellan 1-2 .. men de finns även på dom andra växlarna...
Vad är en kitlåda??GSXR1100R skrev:Jag har en 93:a ZXR750R med kitlåda, den klonkar mest på ettan, kör med en bra syntetolja så klonkar det lite mindre.
hittebarnX skrev:provkörde å köpte en kawa zxr750 idag men tyckte inte det klonkade merän ett par andra cyklara jag testat faktiskt mindre.. iofs så varvade jag inte den så högt innan växlingarna om d kan ha ngt me det å göra..hursomhelst så kändes den HELT rätt.. ser fram emot en heldAG på vägarna
va har du köpt för års model? o pris om man får fråga? Kör ni fighters elle kåp hojar?hittebarnX skrev:provkörde å köpte en kawa zxr750 idag men tyckte inte det klonkade merän ett par andra cyklara jag testat faktiskt mindre.. iofs så varvade jag inte den så högt innan växlingarna om d kan ha ngt me det å göra..hursomhelst så kändes den HELT rätt.. ser fram emot en heldAG på vägarna
jag vet faktiskt inte.. om man tittar på specifikationerna på utländska sajter ska det ju vara runt 120hk men på papperna jag har hemma står det 100.. är oxå intresserad av att veta.. vad har du i din?PacMan skrev:Hur många hästar har den? De "vanliga" ZXR:erna, (inte RR-versionerna tror jag) som såldes i Sverige 91 och kanske 92 var ju strypta till 100 hk, men andra kolvar och en massa annat dyrt.
köpte en -92a 29000:- nya däck både fram å bak ser ut som ny.. allt orginal utom avgas, sport.. vad köpt du din för?lingonsaft skrev:va har du köpt för års model? o pris om man får fråga? Kör ni fighters elle kåp hojar?
hittebarnX skrev:jag vet faktiskt inte.. om man tittar på specifikationerna på utländska sajter ska det ju vara runt 120hk men på papperna jag har hemma står det 100.. är oxå intresserad av att veta.. vad har du i din?
"men andra kolvar och en massa annat dyrt" vad?
hehe jo lite klarare men på pappret på vv som jag fick till så står det att den är registrerade till 100hk.. innebär det jag har 100 i den eller har jag 120? är zxr750 en ninja hoj?PacMan skrev:Jag var ute [...] och senare.
hittebarnX skrev:hehe jo lite klarare men på pappret på vv som jag fick till så står det att den är registrerade till 100hk.. innebär det jag har 100 i den eller har jag 120? är zxr750 en ninja hoj?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |