Hårtrimmer - Frisörklass - Vart köpa?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur reagerade grannen när en halvnaken man med sporadiska hårtussar på skallen knackade på en sen tisdagkväll? "do you have the stuff?"

Lyckligtvis kunde min sambo bespara mig förnedringen genom att knacka på hos grannarna medan jag satt kvar naken, i all min ynkedom, på pallen i badrummet och svor att jag skulle köpa en Moser i samma sekund som teknikmagasinet öppnade dagen efter...

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jag har jättetjockt hår (Bushido (här på forumet)- style), vill inte ha nån skit som luggar och halvdör när man har snaggat halva skallen.

Finns de nånting där ute som kostar under 500kr och som klarar av att raka av mycket tjockt hår utan att lugga osv?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Denna borde ju göra jobbet...

Jag har jättetjockt hår (Bushido (här på forumet)- style), vill inte ha nån skit som luggar och halvdör när man har snaggat halva skallen.

Finns de nånting där ute som kostar under 500kr och som klarar av att raka av mycket tjockt hår utan att lugga osv?

Bifogat

• Hacksaxar_HS.jpg
    Hacksaxar_HS.jpg
    39.9 KB · Visningar: 6,528

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Det var ett jäkligt bra pris eftersom de där distanskammarna ingår. Nöjer man sig med någon av de längderna så är det ju prima. SJälv köpte jag till en sån där variabel distanskam med 12 olika lägen men den kostade typ en hundring vilket var lite surt.

Verkar vara rätt slutsåld men ett fåtal finns kvar i vissa städer.

Själv kör jag en philips "någonting" och den funkar också bra förutom laddningen då som många påpekar. Kör mest med sladden i förutom på slutet när jag vill se mig i spegeln samtidigt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Känner du ingen frisör som du kan beställa en maskin genom?
Annars borde det väl gå att beställa från nätet utomlands ifall grossisten här hemma endast säljer till yrkesfolk.

Jo nu är det så gott som kirrat, blir en Oster Pro Power Ultra med tre skär om allt klaffar :tummenupp Inte den smidigaste men med klarhet den som verkar hålla i en evighet, klipper kalas och bra livslängd på skären enligt grossist och frisör. Skären skulle tydligen gå bra att slipa om det behövs.

Varför säljer dom inte till alla som vill köpa? Är dom rädda för pengar?

Grossistens intresse är lojaliteten mot den certifierade marknaden, alltså blivit ett krav från dem för att dom ska fortsätta vara kunder hos den enskilde grossisten. De vill inte ha konkurrens från "fulsalonger", kollar man runt så förstår man hur omfattande detta är. Vissa kör t.o.m. med lösenordsskyddade onlinekataloger för att ens kunna se sortimentet.

Med tanke på att det finns ungefär hur många salonger som helst så råder det säkert ingen brist på kunder för grossisten.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har jättetjockt hår (Bushido (här på forumet)- style)

Underbart, jag är forumets egna lilla kalufskändis:rofl

Tjockt hår is the shit, låt det växa istället:tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du kommer säkert att bli nöjd. Skären jag fick med är lika bra idag som när jag köpte den. Har fettat in dem ett par gånger men inte någon överdriven skötsel i övrigt. Maskinen verkar otroligt välbyggd. Föreställer mig att den sett likadan ut sedan 50 talet eller när den nu kom ut på marknaden.

Enda frågetecknet är hur pass bra batteriet håller. Efter ett par år tappar det prestanda, men det kanske är möjligt att byta. Går maskinen rent av att köra på nätsladd?

Jo nu är det så gott som kirrat, blir en Oster Pro Power Ultra med tre skär om allt klaffar :tummenupp Inte den smidigaste men med klarhet den som verkar hålla i en evighet, klipper kalas och bra livslängd på skären enligt grossist och frisör. Skären skulle tydligen gå bra att slipa om det behövs.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Går maskinen rent av att köra på nätsladd?

Vet inte vad som gäller för din men enligt specen på den jag ska köpa så verkar det funka:

Professionell Frisör klippmaskin.
Batteriet laddas på 20 minuter, klipptid upp till 60 minuter.
Kraftfullare än Oster 97, trots att den är sladdlös.
PowerPro Ultra har en ergonomisk design och
en "soft touch/nonslip" yta för bästa grepp.
"Universal motor" på 3300 varv/min, erbjuder PowerPro Ultra extraordinära klippegenskaper och
lägre skärtemperatur än andra höghastighets klippmaskiner.
PowerPro Ultra kan användas med alla 97 skär.
Levereras i en exklusiv aluminiumväska med ETT batteri, laddställ och klippmaskin.
Sladd kan köpas till.

Surrade lite med grossisten om sådana där små trimmers för finlir runt öronen etc. men hon tyckte att de dog/blev slöa så tidigt och därför bortkastat för privat bruk. "Hört talas om" några fina sådana också men det var ruggiga pengar för dem och som sagt något jag bara fått berättat.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Min går endast på nätsladd. Påminner nog rätt mycket om Oster 97 i din länk. Kör 3 mm rakt av. Du behöver ingen annan trimmer för att klippa runt öronen. Enda gången du bör överväga en smalare trimmer utöver den du tänkt köpa är om du tänkt spara till skägg och vill hålla det i skick.

Vet inte vad som gäller för din men enligt specen på den jag ska köpa så verkar det funka:

Professionell Frisör klippmaskin.
Batteriet laddas på 20 minuter, klipptid upp till 60 minuter.
Kraftfullare än Oster 97, trots att den är sladdlös.
PowerPro Ultra har en ergonomisk design och
en "soft touch/nonslip" yta för bästa grepp.
"Universal motor" på 3300 varv/min, erbjuder PowerPro Ultra extraordinära klippegenskaper och
lägre skärtemperatur än andra höghastighets klippmaskiner.
PowerPro Ultra kan användas med alla 97 skär.
Levereras i en exklusiv aluminiumväska med ETT batteri, laddställ och klippmaskin.
Sladd kan köpas till.

Surrade lite med grossisten om sådana där små trimmers för finlir runt öronen etc. men hon tyckte att de dog/blev slöa så tidigt och därför bortkastat för privat bruk. "Hört talas om" några fina sådana också men det var ruggiga pengar för dem och som sagt något jag bara fått berättat.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har precis förbrukat min andra trimmer.
En Babyliss.
Bara namnet borde få en att ana oråd.
Drygt ett år höll den.
Nu växer skägget ihop med brösthåret (jag har 26 brösthår)
Och jag ser ut som en Norsk polarforskare.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
För nån vecka sedan bestämde jag mig för att prova nåt nytt. Haft långt hår i 7år och då menar jag långt!!! :rock Nu fick det bli en redig sommarfrilla dvs maskintrimmad. (nästan man skulle ladda upp före och efter bild).

Har dock ingen riktigt bra trimmer än.. kör just nu på Philips C241, men kommer definitivt att byta då jag har väldigt tjockt hår och trimmern känns klen. Funderar på att köpa en Moser 1400 då den verkar vara en rejäl trimmer av Tysk kvalité! haha :yoparty

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Finns det andra affärer än Clas Ohlson?

Deras Remington-trimmer är riktigt bra, lite till min förvåning. Fanns visst någon mindre skitmodell också, men det var lätt att se skillnad på grejer för en riktig hårman och sånt man trimmar katten med.

Mvh,
/20 år sedan sista sponsringen av frisörerna

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...