Hög kompression problem med ryckstart

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Jag har precis köpt en ny ryckstart till min 14e och det fungerade utmärkt att dra igång minin men ju fler starter ju svårare.. Det är så hög kompression så platskuggen som går emot svänghjulet när man drar för att starta tar så mycket stryk (har varit försiktig och dragit fram till den liksom ligger emot innan jag dragit till för att få den att starta). Nån som sitter inne med nå´t tips om vad man skall hitta på, blir dyrt att byta ryckstart var 15:e start eller så. Går det att få tag på det där kugghjulet (eller vad jag ska kalla det) i annat material än plast? Den nya jag nu köpt har börjat bli sliten på kanterna redan så när man skall starta hoppar den....
Nå´n som har samma problem?
 

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
Jsson skrev:
Jag har precis köpt en ny ryckstart till min 14e och det fungerade utmärkt att dra igång minin men ju fler starter ju svårare.. Det är så hög kompression så platskuggen som går emot svänghjulet när man drar för att starta tar så mycket stryk (har varit försiktig och dragit fram till den liksom ligger emot innan jag dragit till för att få den att starta). Nån som sitter inne med nå´t tips om vad man skall hitta på, blir dyrt att byta ryckstart var 15:e start eller så. Går det att få tag på det där kugghjulet (eller vad jag ska kalla det) i annat material än plast? Den nya jag nu köpt har börjat bli sliten på kanterna redan så när man skall starta hoppar den....
Nå´n som har samma problem?


hej vet ej om detta funkar men gå till någon som sälger och reparerar gräsklippare medmera och hör dej för....tror deras är i metall
 

Therudeboy

Guest
Aldrig sett några i metall. Min Grc käkade rullar men enbart pga lathet av mig. Rullarna till GRC:en kostade iofs bara 45:- st så man orkade aldrig dra den till 'läge'.
 

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
suveränt!!! :tummenupp törs man uppge sitt kreditkortnummer på den sidan? har du handlat där nå´n gång?
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Du kan ta reda på om bi-zetas rulle funkar för den är nästa omöjlig att dra sönder... På polini är det spettsiga piggar och på bi-zeta är dom platta och plus att det är fler kuggar på hjulet och därför griper den direkt när man drar! lysande! :pannkyss
 

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Meli skrev:
Du kan ta reda på om bi-zetas rulle funkar för den är nästa omöjlig att dra sönder... På polini är det spettsiga piggar och på bi-zeta är dom platta och plus att det är fler kuggar på hjulet och därför griper den direkt när man drar! lysande! :pannkyss


Var hittar jag den i så fall? alltså bi-zetas rulle?
:)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top