Högfärdskörning runt Jönköping?

rossi4

ride like a devil feel like a GOD!!!
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
yamaha r1 05
men de e ju inte så lätta att köra skottkärra med en handlr?? =P

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
dags att lära sig några 'universal motorcycle hand signals...

Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?!? Vågar folk inte släppa upp ett par fingrar eller hälsar man bara på vissa:confused: (Innan jag började köra själv tyckte jag det såg så larvigt ut att folk åkte runt och vinkade men när jag var "utför det" första gången blev jag jätteglad så jag har ändrat uppfattning, man är ju inte sämre än man kan ändra sig...numera hälsar jag på alla jag kan)Alla kan ju inte vara nybörjare som inte reder ut det rent fysiskt.
En liten reflektion bara:rolleyes:

Bifogat

• Universal_motorcycle_Hand_Signals-1.jpg
    Universal_motorcycle_Hand_Signals-1.jpg
    106.8 KB · Visningar: 246

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
Yammmma
Ja, det där är inte lätt... I början hälsade jag på alla, men inom kort förstod jag att h-d folket och många andra glidare inte hälsade. Nu gör jag så att jag hälsar bara på glidarna som hälsar först, inte svårare än så. Tycker det är en vänlig gest som inte är alltför svår att bemästra, men tydligen finns det vissa som inte kan. Skit i dem :tummenupp

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96

Finns det inte viss risk att man förväxlar dom?
Det är väl mer för såna som åker i grupp med lite fler cyklar?? Tror inte tex. bilister bryr sig så mycket om jag sitter på min hoj och viftar.
Jag kanske bara är dum men jag tror att jag håller mig till att hälsa lite för skojs skull.:hej

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
tydligen är det så här h-d folket vill bli hälsade på...

Ja, det där är inte lätt... I början hälsade jag på alla, men inom kort förstod jag att h-d folket och många andra glidare inte hälsade. Nu gör jag så att jag hälsar bara på glidarna som hälsar först, inte svårare än så. Tycker det är en vänlig gest som inte är alltför svår att bemästra, men tydligen finns det vissa som inte kan. Skit i dem :tummenupp

Bifogat

• 053006-p7.jpg
    053006-p7.jpg
    35.4 KB · Visningar: 94

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
hahaha det var mer som ett kul inlägg på hela hälsnings hysterin som finns ibland. gör det som känns bra, kan inte bli fel då.

:tummenupp

Finns det inte viss risk att man förväxlar dom?
Det är väl mer för såna som åker i grupp med lite fler cyklar?? Tror inte tex. bilister bryr sig så mycket om jag sitter på min hoj och viftar.
Jag kanske bara är dum men jag tror att jag håller mig till att hälsa lite för skojs skull.:hej

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?!? Vågar folk inte släppa upp ett par fingrar eller hälsar man bara på vissa:confused: (Innan jag började köra själv tyckte jag det såg så larvigt ut att folk åkte runt och vinkade men när jag var "utför det" första gången blev jag jätteglad så jag har ändrat uppfattning, man är ju inte sämre än man kan ändra sig...numera hälsar jag på alla jag kan)Alla kan ju inte vara nybörjare som inte reder ut det rent fysiskt.
En liten reflektion bara:rolleyes:

jag hälsar alltid! idag körde jag till och med upp jämte en glidare och startade en konversation vid rödljuset på klostergatan.. jätte trevligt=) ser jag dig nån gång så hälsar jag!;)

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag läste någonstans (osäker på källan) att i England lär en vinkning ha betytt "Havn´t seen the police so far" förr i världen. Detta vill jag se i Sverige idag.

Vad sägs om:
Tummen upp = Kusten är klar
Tummen ner = Farbror blå finns bakom mig inom två mil

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
inte för att det var frågan men jag såg en tråd med lite Jkpg:s folk. Då har jag frågan om nån av er skall på Lelleträffen?

blir Italien för min del den veckan. Men blir väl tid för onsdagsturer till vadstena som förra året eller? blev ju bara 1ggr då. Även om maten på snabbhaket tog 1ljusår att få till bordet. :huvet

Hasse12

Hasse
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Yamaha R6
mm det blir fler gånger. tänkte vi skulle dra ihop ett gäng som drar till
blidsberg, det öppnar 30:e april. Hoppas jag får tillbaka min hoj denna veckan.
har stått på Ejfa sen 24:e aug förra året.

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Ju mer krom desto mindre vink. De som jag upplever hälsar mest är dem med "brukshojjar"... rätta mig om jag har fel.

Körde igenom en rondell i Lidköping idag em, där mötte jag fem hojjar som skulle ut i samma snurra. Vinkar och ALLA vinkar tillbaka!!! Får man säga "jättetrevligt" utan att låta gammal? ;)

Internationell "polis-lurar bakom några kurvor" borde tas fram!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Regler för kortegekörning med glidare va? :D

Alla som liksom jag har en hoj för att det är ett snabbt, smidigt och roligt fordon som inbringar en frihetskänsla ska undvika dylika kortegekörningar.

När det gäller att hälsa så gör jag det om jag är på humör, precis som IRL :)

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
mm det blir fler gånger. tänkte vi skulle dra ihop ett gäng som drar till
blidsberg, det öppnar 30:e april. Hoppas jag får tillbaka min hoj denna veckan.
har stått på Ejfa sen 24:e aug förra året.

Augusti. Det var ju ett tag det. Är den på service eller? eller polerar de den med tops eftersom det tagit sån tid :va har hört en del historier om EJFA som lämnar annat att önska iofs. Verkar vara lite :1pajas på det stället.

Får väl lägga ut nått här på SH när det är dags att åka då

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Varje år är det samma tjat om folk som hälsar eller inte. Är det verkligen så viktigt? Om vanligt folk visste att de där "tuffa" hojåkarna satt på fullaste allvar och diskuterade detta på ett stort forum skulle man bli utskrattad. Skärp er nu!!!

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96
Varje år är det samma tjat om folk som hälsar eller inte. Är det verkligen så viktigt? Om vanligt folk visste att de där "tuffa" hojåkarna satt på fullaste allvar och diskuterade detta på ett stort forum skulle man bli utskrattad. Skärp er nu!!![/QUO

Inte så att hela världen går under, bara undrade om det fanns nån vettig förklaring till varför vissa hälsar och vissa inte gör det.
Gör inte så om du tycker det är löjligt och varför medverkar du i tråden om det inte är tufft att diskutera mindre viktiga saker:va
Jag åker inte hoj för att vara tuff så jag kan fortsätta vara töntig:arsele

Hasse12

Hasse
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Yamaha R6
Nepp jag och Christian körde av vägen. Så dom
lovade att den skulle besiktas denna veckan men tror
inte det, så jag hoppas på nästa vecka ...
Vi skulle starta en ny tråd i år för Jönköping ...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...