Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?!? Vågar folk inte släppa upp ett par fingrar eller hälsar man bara på vissa (Innan jag började köra själv tyckte jag det såg så larvigt ut att folk åkte runt och vinkade men när jag var "utför det" första gången blev jag jätteglad så jag har ändrat uppfattning, man är ju inte sämre än man kan ändra sig...numera hälsar jag på alla jag kan)Alla kan ju inte vara nybörjare som inte reder ut det rent fysiskt.
En liten reflektion bara
inte för att det var frågan men jag såg en tråd med lite Jkpg:s folk. Då har jag frågan om nån av er skall på Lelleträffen?
dags att lära sig några 'universal motorcycle hand signals...
Ja, det där är inte lätt... I början hälsade jag på alla, men inom kort förstod jag att h-d folket och många andra glidare inte hälsade. Nu gör jag så att jag hälsar bara på glidarna som hälsar först, inte svårare än så. Tycker det är en vänlig gest som inte är alltför svår att bemästra, men tydligen finns det vissa som inte kan. Skit i dem
Finns det inte viss risk att man förväxlar dom?
Det är väl mer för såna som åker i grupp med lite fler cyklar?? Tror inte tex. bilister bryr sig så mycket om jag sitter på min hoj och viftar.
Jag kanske bara är dum men jag tror att jag håller mig till att hälsa lite för skojs skull.
Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?!? Vågar folk inte släppa upp ett par fingrar eller hälsar man bara på vissa (Innan jag började köra själv tyckte jag det såg så larvigt ut att folk åkte runt och vinkade men när jag var "utför det" första gången blev jag jätteglad så jag har ändrat uppfattning, man är ju inte sämre än man kan ändra sig...numera hälsar jag på alla jag kan)Alla kan ju inte vara nybörjare som inte reder ut det rent fysiskt.
En liten reflektion bara
inte för att det var frågan men jag såg en tråd med lite Jkpg:s folk. Då har jag frågan om nån av er skall på Lelleträffen?
tydligen är det så här h-d folket vill bli hälsade på...
Custom åkare är kass på att heja! Gubbar utan folkvett eller nåt...
undra vad dom tänker där bakom hjälmen när så många hälsar på dom
det där var mycket att hålla rätt på...
mm det blir fler gånger. tänkte vi skulle dra ihop ett gäng som drar till
blidsberg, det öppnar 30:e april. Hoppas jag får tillbaka min hoj denna veckan.
har stått på Ejfa sen 24:e aug förra året.
Varje år är det samma tjat om folk som hälsar eller inte. Är det verkligen så viktigt? Om vanligt folk visste att de där "tuffa" hojåkarna satt på fullaste allvar och diskuterade detta på ett stort forum skulle man bli utskrattad. Skärp er nu!!![/QUO
Inte så att hela världen går under, bara undrade om det fanns nån vettig förklaring till varför vissa hälsar och vissa inte gör det.
Gör inte så om du tycker det är löjligt och varför medverkar du i tråden om det inte är tufft att diskutera mindre viktiga saker
Jag åker inte hoj för att vara tuff så jag kan fortsätta vara töntig
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |