nissepelle
Strandraggare
Glöm inte bort att man ska runda även den sista konan.
Vanligt misstag att man vänder innanför dom 3 konerna som står som en triangel.
Nu är jag inte med dig?
Glöm inte bort att man ska runda även den sista konan.
Vanligt misstag att man vänder innanför dom 3 konerna som står som en triangel.
Glöm inte bort att man ska runda även den sista konan.
Vanligt misstag att man vänder innanför dom 3 konerna som står som en triangel.
Nu är jag inte med dig?
Hur ser det ut med banor söder om stan? (Stockholm) Kan man öva på Tullinge t ex?
http://img161.imageshack.us/img161/8632/bana.png
http://www.minuskel.com/mc/vv_5.jpg
Kolla slutet på bilden, du skall runt sista men mellan de 2 koner som står på sidan.
Jaha! Men det borde väl vara ganska självklart?
Jaha! Men det borde väl vara ganska självklart?
Satan vad snäv kurva det måste bli, jag skulle lägga mer focus på trafiken. När jag körde upp så var det en snubbe som fick köra om högfarten 3ggr
Jag tycker det lättaste var att ta hela banan i 2:an. Ja, starta i 1:an då men växla upp rätt snabbt till 2:an. Lära sig hur motorn låter i 55-60 och sen hålla farten där. Vid vändningen så frikopplade jag och lite lätt bakbroms för att sedan gasa på tillbaka utan lägga i 1:an. Funkade bra för min del i vart fall.
2an ger en mer orolig hojj än 3an.
Varför hålla 55-60 när man kan hålla 45-50?
Ta LÅNG ansats så du hinner titta på hastighetsmätaren ett par ggr.
Sen ett tips ang vänster undanmanöver... gör den till en del av slalomen, börja med att gå rakt mot första kon på vänster i korridoren, meter eller så innan lägger man ut åt höger och påbörjar slalomen.
Kan inte bli snyggare.
*edit*
Glöm inte att man får göra slalomen åt valfritt håll. Så tycker du det är lättare att vända åt vänster, börja på vänster sida om första konan... Det är BARA åt vilket håll undanmanövern ska göras som bestäms
Jag tycker det lättaste var att ta hela banan i 2:an.
Jag körde nyligen upp, och hade lite strul att få till högfartsbanan.
Det här är de råd och anvisningar jag fick an mina körlärare:
/.../
Lycka till
Jag körde nyligen upp, och hade lite strul att få till högfartsbanan... Tryck hårt på fotpinnen för att få till en snabb sväng efter. Motstyrning med styret är för långsamt (jag försökte envist med det, gick inte).
...
Lycka till
Så du menar på fullaste allvar att en körskolelärare lär ut att svänga med fotpinnestyrning och inte med motstyrning..?
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |