men hur fort går airsoft kulor då?
För vanliga pistolkulor börjar vi väl snacka 15-20 000 fps innan man ser en vettig bild av kulan?
Ingen aning. Och mina skjuts ju medelst svartkrutskanon, så antagligen snabbare än en standard fjäderpicka...Men tja, vad är egentligen utgånshastigheten för en random mynningsladdare?
Man borde ju kunna räkna sig till antal fraps menar jag...
Jo det var ju lite så jag tänkte. Sen är ju frågan om man behöver se så mycket av kulan eller om det är själva förstörelsen man vill filma
Då kan det ju räcka gott och väl med kanske 4-500 annars orkar man ju ändå inte kolla på klippet.
även om det är rätt coolt så blir det kanske inte häftigare för att saken går sönder i 20 sekunder liksom..
Vill man att kulan ska färdas i 20 sekunder måste man därmed filma med 20/0.00166666667=12 000 fps...![]()
Om man då filmar med 1000fps så skulle det sakta ner kulans färd till 1,5 sekunder, om jag inte tänker helt fel. Vill man att kulan ska färdas i 20 sekunder måste man därmed filma med 20/0.00166666667=12 000 fps...![]()
Man vill inte se mer än sista halvcm innan träff och liten stund förödelse på det.
Då kan man kombinera ihop två korta klipp ett av mynningen och ett av träffen, för ingen vill se kulan flyga 5cm genom tomma luften
Jadu, verkar inte finnas så mkt mer vettigt än den tidigare nämnda.
Det blir ju mest i syfte av att se va som händer snarare än att det är nåt snyggt.
Sant, frågan är bara om casion är värd pengarna. Har letat runt lite och de snittar ändå ca 1500 spänn begagnat. Vilket jag förvisso mycket väl skulle kunna tänka mig att lägga på en höghastighetskamera om bara kvaliteten vore hygglig. Det och mer till och med. Men frågan är om casions kvalitet är värd sina 1500, för jag köper ju trots allt kameran enbart för high speed video funktionen... Får kolla runt lite bland youtubfilmerna innan jag bestämmer mig, även om det inte måste vara extremt snyggt så vill jag ju att man ska kunna se hyfsat små detaljer...
Mje precis, de skulle väl mest va om du va ute efter en vanlig kamera också så du fick highspeedskiten på köpet
Du får nog vänta några år eller nöja dig med 120fps![]()
Exakt.
Har kollat runt lite, det blir jävligt suddigt med så låg upplösning...
Ja, jag får väl göra det. Men det är synd... Skulle gärna vilja ha en...![]()
Jau, men men, med tanke på att man just börjat få en vettig vanlig kamera för den summan du snackar om så lär de dröja tills man får en 1000fps kamera.
True dat... Får väl se hur jag gör. Vore lämpligt om någon gammal höghastighetskameraräv kände för att uppgradera sin utrustning och kunde tänka sig att sälja sin gamla billigt till mig, men sån tur har man väl inte...![]()
Maila kineserna o be dem bygga ihop nåt![]()
Skulle väl vara detNja, får se om jag kan hitta en billig casio att lattja med. Till rätt pris kan det väl vara vettigt liksom. Så vet man vad man har och vad man saknar.
Fanns ett par till liknande så du har lite fler att kolla fyndpris på iaf.
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj