Hur har hon något med detta idiotiska direktivet att göra?
Elbil-klimat-rädda världen, flöjtade ut i resonemanget litet.
Plus ordvitsen om synskada. Om än subtil vits baserad på mitt tidigare inlägg.
Hur har hon något med detta idiotiska direktivet att göra?
Menar du dom här?
View attachment 449730
Har funnits här i Malmö ett tag nu, trodde att det var ett handikappfordon först, för att det ser ut som ett. Inget fel på fordon för rörelsehindrade, men varför vill man köra runt på ett utan att ha rörelsehinder?
Snabb och tyst acceleration är nog ganska vanskligt på parkeringsplatser och lugna statsmiljöer.
Jag såg en Tesla igår på en parkeringsplats till ett köpcenter, han accelererade ganska snabbt mellan bilarna på en under semestertid fullbelagd parkering mitt framför ögonen på mig och helt tyst så ingen reagerar och klagar på ljudnivåer. Skulle någon med fossilbil kört likadant så skulle folk blivit skitsura.
Nu var det med en helt tyst bil och min 6-åring skulle mycket väl ha kunnat springa ut framför den bilen innan jag hunnit stoppa henne.
Som tur är så är man motorcyklist och alltså van att tänka åt andra.
Jag har suttit med i arbetet av detta lagkrav sedan dess begynnelse. Låt oss säga att "World blind federation" och "Federation of the blind" i USA har rätt mycket att göra med att det kom till. För oss som gillar lagkrav finns det rätt många anekdoter om deras agerande. Ett ständigt återkommande argument var "how many of us do you want to kill"? De lyckades och nu kommer alla bilar låta som rostiga bromsskivor i låg fart... I princip alla nya bilar som berörs har automatiska bromsfunktioner så hela lagkravet är irrelevant, men det får jag inte säga högt. Däremot kommer zombies som bara tittar i telefonen i alla fall höra att bilen kommer, så autobromsen får jobba mindre.
Förutom att många telefonzombies också har ljudsnäckor i öronen för att lyssna på musik/video och ändå inte hör bilen även om den skrapar som ett helt skrotupplag.
Kommer ihåg när walkman blev poppis och folk ondgjorde sig över hur folk gick runt och inte uppmärksammade sin omgivning. Det har inte blivit bättre.
Om jag nån gång skaffar elbil ska den ha högtalare med ljud som en bluddrande högtrimmad storkubiks V8, eller på fredag eftermiddag kanske som en sidventils V8, och på söndagarna som en encylindrig tändkulemotor.
Du vet att flertal bilar redan gör det....Fejkat motorljud alltså.
Du vet att flertal bilar redan gör det....
Golf R, BMW M4/M3, Ford Mustang, Ford F-150, Lexus div modeller, osv.
Du vet att flertal bilar redan gör det....
Golf R, BMW M4/M3, Ford Mustang, Ford F-150, Lexus div modeller, osv.
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|