Högre växlar går i först på andra försöket.

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
Tog igår min relativt nyinköpta första hoj, en ZXR 750 92 på premiärtur :tummenupp . De var torrt på vägarna i Lerum och jag gav mig ut lite försiktigt. Jag hann till andra sidan stan då jag vid nedväxling tycker att växelföraren känns väldigt avlägsen :va . Det visar sig att hela skiten trillat av :mad: . Jag stannar och upptäcker att fotstödsfästet där även växelföraren sitter gått av på mitten. Det var bara att nesligt rulla hemåt på cykelbanan med den för tillfället ilagda 3:an :( .

Bara en liten anekdot om min premiärtur som i slutändan visade sig kosta 681 spänn för ett nytt fäste enligt uppgift ifrån Kenneths MC-Service i Götet.

Nu till mitt verkliga problem som alltså även detta härrör till växlingen.

1, 2, 3 fungerar bra vid uppväxling, även med rejält drag. Men sedan går det inte riktigt att få i resten av växlarna. de går i men först på andra försöket. Det är ju ingen gammal lastbil som skall dubbeltrampas. Låter det som en svindyr motordelning och översyn av växellåda eller kan det vara den yttre stångmekanism som förbinder växellådan med fotstödet och växelföraren. Det känns som om min fotrörelse inte räcker till för att få växeln att hoppa i. Någon som har haft liknande problem?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top