Högsta hastigheten ni fått upp den på slangen?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hultan skrev:
Ja hur går det till igentligen? Står man på skjutspinnarna eller nåt? när man skall ha upp den på bakan i höga hastigheter?
Krön har jag ju lyckats med men annars? svårt..
Edit kollade filmen, studsa lite alltså.. humm där ser man..

Stå upp på på vanliga pinnarna... ett ryck!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Rigge skrev:
Stå upp på på vanliga pinnarna... ett ryck!
Ok, men nu är det ju det där med farten, fan det går ju så inihelvetas snabbt så man tror ju man skall flyga av om man titta upp över kåpan.. Stå upp.. Nehä du, då får jag träna mer.. ;-)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Freddeboy skrev:
Vilken är den högsta hastigheten ni fått upp hojen på?

Borde kunna få upp en värsting på bakhjulet i 200+ med rätt teknik tycker jag.

Läste att GR hade fått upp sin R1000 K2 i 255km/h utan koppling?!! Kan det vara sant..Grymt imponerande i så fall :Bugar :yoparty

:corn

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Mcbudet skrev:
Gissar att du menar i vilken hastighet man börjat slanga i ?!?

iaf husan blockar jag upp i ca 140km/h budhojen (XT600) i 110km/h
min gamla cbr929 i 180km/h
men enda cykel som är kul att slanga fort på är budhojen!

App app app! Nu får du föklara dig lite. Hur fasen lyckas du plocka opp XT:n i 110??? Är den special kittade med andra drev och trimmad o grejer eller har du en avsats längst bak du kan gå bak och hoppa på? Jag lyckas inte plocka opp min på några högre hastigheter. :va :(

/KaliZ

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
KaliZ skrev:
App app app! Nu får du föklara dig lite. Hur fasen lyckas du plocka opp XT:n i 110??? Är den special kittade med andra drev och trimmad o grejer eller har du en avsats längst bak du kan gå bak och hoppa på? Jag lyckas inte plocka opp min på några högre hastigheter. :va :(

/KaliZ

Budhojarna har ju en ganska mycket förflyttad tyngdpunkt bakåt med hjälp av packväskan. Sen har jag även sett McBudet sittandes lite på väskan och då förstår jag att den vill upp med framhjulet ;)

/oXydex

Fredde

Whatever!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990SM
Fick upp Rettan i Ca.230km/h på 6ans växel...hade iofs. crosstyre på då :tummenupp

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Fick en powerwheelie igår i 280...med kameran på tanken. Efteråt saktar vi ner och man tydligt på filmen hur 2 personer asgarvar :banana

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
gasglad skrev:
204km/h har jag sett att hastighetsmätaren stod på innan framhjulet gick i backen, gäller att ha styret rakt då...
Japp det kan va att rekomendera, själv satte jag ner framhjulet snett strax efter att siffrorna 210 hade visat sig på mätarn. Det blev ett styrvobbel som hette duga, tror aldrig jag har vart så skraj i hela mitt liv fattar inte ens hur jag kunde hålla mig kvar på hojen. Men det gick bra till slut!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
heliac skrev:
Fick en powerwheelie igår i 280...med kameran på tanken. Efteråt saktar vi ner och man tydligt på filmen hur 2 personer asgarvar :banana

Upp med filmen då! :D

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
hojen är helt orginal förutom budlådan och har dessutom rullat 4800mil
ligg på 5:an med 4500varv på motorn (100-105km/h) sätt ett knä långt bak på sadeln luta dig så långt fram du kan så du får ner framgaffeln sen drar du in kopplingen drar motorn till max varv och slänger dig bakåt samtidigt som du dumpar kopplingen! får du inte upp den på första försöket så innan du slår ner så in med kopplingen och gör samma sak ingen då använder du även hojens nerslags kraft för att få ihop gaffeln!

visst budlådan underlättar lite då du har lite att luta dig mot men när du väl kommer upp med den så tar den sjukt mycket vind och gör hojen mer instabil än den redan är!

men XT:n plockar man upp sittandes i 50km/h utan låda

KaliZ skrev:

/KaliZ

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hultan skrev:
Ok, men nu är det ju det där med farten, fan det går ju så inihelvetas snabbt så man tror ju man skall flyga av om man titta upp över kåpan.. Stå upp.. Nehä du, då får jag träna mer.. ;-)
200km/h under acc och upp med kroppen, ta vind i bröstet så reser den sej...
Fast det var inte meningen första gången det hände, men det är ju en annan sak :)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Mcbudet skrev:
hojen är helt orginal förutom budlådan och har dessutom rullat 4800mil...(lite slanginfo..bla bla bla)
men XT:n plockar man upp sittandes i 50km/h utan låda

Lite off-topic...men har du ngt tips att ge när man ska plocka upp den (sittandes) bara genom att ge av/på gas när man kör på 2:an? Jag lyckas färre gånger än sällan att få en bra höjd på tvåan. Har ingen varvräknare...utan är det ngn hastighet som är lämplig att ligga på? Å man kanske får ge av/på/av/på gas en 2ggr innan den är villig? Plocka upp med kopplingen vill jag inte. Har inte samma koll då har jag märkt :död

/KaliZ

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
KaliZ skrev:
Lite off-topic...men har du ngt tips att ge när man ska plocka upp den (sittandes) bara genom att ge av/på gas när man kör på 2:an? Jag lyckas färre gånger än sällan att få en bra höjd på tvåan. Har ingen varvräknare...utan är det ngn hastighet som är lämplig att ligga på? Å man kanske får ge av/på/av/på gas en 2ggr innan den är villig? Plocka upp med kopplingen vill jag inte. Har inte samma koll då har jag märkt :död

/KaliZ

Tips från "Mcbudet" har man föga nytta av eftersom han kan tala med en XT´s själ o få hojen att göra precis vad han vill genom att viska öm ord o klappa den på tanken.

Mitt tips om du vill få upp den på 2:an så är en hastighet mellan 35 o nästan 40 bra.

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Jag tar upp min gamle ThunderAce i 210 på 4an på plan väg utan gupp och då är den riktigt stor och tung om man jämför med tex en R1

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
jopp...är nog tillochmed svårt att låta bli med 500hk

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ligger en film ute här nånstans med en turboretta som går upp på bakhjulet i 250 med gaspådrag. Iofs gick den upp på bakhjuket hela tiden... verkade knappt gå att köra normalt.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
mb skrev:
Ligger en film ute här nånstans med en turboretta som går upp på bakhjulet i 250 med gaspådrag. Iofs gick den upp på bakhjuket hela tiden... verkade knappt gå att köra normalt.
Jo den verkar vara orginaldrevad, det är nog ingen bra idé egentligen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0