Högtalare och hemförsäkring

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hade en kompis hemma på fika idag. Hennes tvååriga lilla krabat råkade kasta en boll på en av mina högtalare och spräcka ett membran. Högtalaren är en Canton Ergo 91DC, misstänker att ett nytt element kan gå på ett par, tre tusen att fixa. Har jag någon chans att plocka ut något på hemförsäkringen tror ni?

KIRE

Guest
Beror helt på bolag och villkor.
Vad har du för försäkring?

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag tror inte försäkringsbolag smiskar 2 åringar.

Men du kan ju alltid prova att få ut ett nytt element.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
berggren_martin skrev:
Hade en kompis hemma på fika idag. Hennes tvååriga lilla krabat råkade kasta en boll på en av mina högtalare och spräcka ett membran. Högtalaren är en Canton Ergo 91DC, misstänker att ett nytt element kan gå på ett par, tre tusen att fixa. Har jag någon chans att plocka ut något på hemförsäkringen tror ni?

Små söta äckliga barn.... :eek:

Nä...allvarligt, har du drulle-försäkring ? isf så ska det lösa sig, det e sånt man har drullen till ju.

annars skaffar du det och väntar en månad och anmäler det sen :rolleyes: *duckar*

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Re: Re: Högtalare och hemförsäkring

fluppen skrev:
Små söta äckliga barn.... :eek:

Nä...allvarligt, har du drulle-försäkring ? isf så ska det lösa sig, det e sånt man har drullen till ju.

annars skaffar du det och väntar en månad och anmäler det sen :rolleyes: *duckar*
Har ingen drulle tyvärr... får nog stå för det där själv. Släpper man in barn i lägenheten tillsammans med högtalare utan galler så är det på egen risk.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Re: Re: Re: Högtalare och hemförsäkring

berggren_martin skrev:
Har ingen drulle tyvärr... får nog stå för det där själv. Släpper man in barn i lägenheten tillsammans med högtalare utan galler så är det på egen risk.

Aaa...synd ! överväg att skaffa det, om du har prylar du inte vill betala själv.

Annars kan väl lillen ta jobb på Mcdonalds eller nåt :crash och betala av till sommaren.

Lycka till iaf :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nu börjar jag förstå vad alla snackar om när de ska göra sina hem "barnsäkra". Det är inte barnet som ska skyddas från hemmet utan hemmet som ska skyddas från barnet ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det första du gör nu är att ringa ditt f.bolag och skaffa drulle för det BÖR man ha :) Sen så ber du samtidigt om att få utöka din försäkringstäckning för den brukar oftast vara för låg. Räkna ihop dina prylar och sen jämför du med vad du är berättigad till och ser vad som kommer fram. Och utöka till det dubbla kostar inte så mycket som man tror.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Det första du gör nu är att ringa ditt f.bolag och skaffa drulle för det BÖR man ha :) Sen så ber du samtidigt om att få utöka din försäkringstäckning för den brukar oftast vara för låg. Räkna ihop dina prylar och sen jämför du med vad du är berättigad till och ser vad som kommer fram. Och utöka till det dubbla kostar inte så mycket som man tror.
Nja, hade inte tänkt mig nåt försäkringsbedrägeri... Sen är frågan om det skulle va värt besväret om det nu bara är några tusen det är frågan om (får kolla upp det...). Men det ser inte ut som det var meningen att jag skulle ha nån projje i höst. Först vandalisering av hojen, sen 4 papps oväntade räkningar och nu det här. Halva projjebudjeten har rykt. Tur att materiella saker inte betyder så mkt i slutändan...

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Allriskförskring har jag för mig det heter när man har drulleförsäkring.Det är skitbra att ha, tappar man sin tv i golvet vid storstädning så täcker det den pajade tv :)

Ska man ha barn ska man nog ha sådan försäkring ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
berggren_martin skrev:
Nja, hade inte tänkt mig nåt försäkringsbedrägeri... Sen är frågan om det skulle va värt besväret om det nu bara är några tusen det är frågan om (får kolla upp det...). Men det ser inte ut som det var meningen att jag skulle ha nån projje i höst. Först vandalisering av hojen, sen 4 papps oväntade räkningar och nu det här. Halva projjebudjeten har rykt. Tur att materiella saker inte betyder så mkt i slutändan...

Näe, jag menade inte bedrägeri utan bara fixa detta även om du inte får ut nåt för denna händelse. Bra att ha vettu!

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Allrisk ÄR bra att ha !! Vilket vi bla har erfara när vår DÅ 2 1/2 åring puttade omkull en sån där rörlampa med vatten i....á 2000:- !! 1000:- i självrisk......UTAN att fylla i några som helst papper ! :)

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Borde det inte egentligen gå på "Barnägarens" drulleförsäkring? Som förälder är man väl ansvarig för vad barnen ställer till...?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Prillan73 skrev:
Allrisk ÄR bra att ha !! Vilket vi bla har erfara när vår DÅ 2 1/2 åring puttade omkull en sån där rörlampa med vatten i....á 2000:- !! 1000:- i självrisk......UTAN att fylla i några som helst papper ! :)

Blev BadToy glad då? :crash

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Flagga skrev:
Borde det inte egentligen gå på "Barnägarens" drulleförsäkring? Som förälder är man väl ansvarig för vad barnen ställer till...?
Hon har ingen tyvärr... Sen var jag minst lika skyldig själv till det hela. Hade bara ingen aning om att en 2-åring kunde kasta en jonglerboll så hårt att det skulle kunna trasa sönder ett högtalarmembran. De är starka de där små krabaterna.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Du har inte separat försäkring på högtalarna? Det har jag eftersom bekantas barn brukar vara hemma hos mej, har även en drulle om andra saker skulle gå sönder.

Men bara för att man är överförsäkrad så händer det aldrig något. Kan va bra och tänka på om man är rädd om grejjorna.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tog kontakt med försäkringsbolaget och fick reda på att jag visst hade allrisk utan att ens veta om det :).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...