_kim_ skrev:2649075hej hej !!
tänkte bara fråga en sak... jag har hört att åldersgränsen kanske ska höjjas för eu-kort till 16 och då blir ju A1 17 år ?? ska det bli så eller ??![]()
//kim
skulle d vara sant så skulle vårat andrahandsvärde försvinna totalt på hojjarnaSaabmosare skrev:2649087Tror inte de är så mycket sanning i de, så du kan förmodligen vara lugn, men man kan aldrig vara riktigt säker.
jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojarDrysen skrev:2649115Mycke snack lite verksta...
Mr EmCom skrev:2649126jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojar![]()
Mr EmCom skrev:2649126jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojar![]()
har ryktats om det och att prövo tiden ska förlängas i flera år nu._kim_ skrev:2649075hej hej !!
tänkte bara fråga en sak... jag har hört att åldersgränsen kanske ska höjjas för eu-kort till 16 och då blir ju A1 17 år ?? ska det bli så eller ??![]()
//kim
mellan 5000 och 30 000 för båda_kim_ skrev:2649274vet att det finns massa trådar om min nästa fråga, men jag ställer den här när jag ändå är i farten
tänkte bara fråga vad det kommer kosta ca med kortet ?? har tänkt övningsköra det mesta med farsan och kanske nån gång på körskola för att kolla vad jag behöver träna mer på o så...och vad kostar ett komplett skinställ med handsakr o så ??
//kim
ja eller hur? hur blir det med det? jag vill ju ha mina 2 år som det var när jag tog kortet.. skulle det höjas till 5 år eller?prulle skrev:2649216har ryktats om det och att prövo tiden ska förlängas i flera år nu.
ja det kann ju bli billigare, men minimum är cr 200 för uppskrivning å cr 900 för uppkörning,, så får du plusa på för lektioner och matreal..._kim_ skrev:2649297så jag kan räkna med 5000 om jag kör mkt hemma o så eller ?? förövrigt hatar jag sånna svar du gav mig "5000 till 30000"....men aja
//kim
det är nog rätt..125_next skrev:2649312Från och med 2008 så ska moppe åldern höjas till 16 men lätt mc kommer fortfarande vara kvar... sen att vissa kommer köpa 125cc än moppe är ganska säkert men inte mkt för vissa är inte så MC intreserade så vissa komemr bara köra moppe iaf...
Sen har ja hört att för tung ska det också höjas men kommer inte riktigt ihåg till vilken ålder... men detta kommer bara påverka dem så ska ta tung på en gång vi som går via 125:a och mellan gäller dem vanliga reglerna... Det är så jag har uppfattat det hela![]()
Rätta mig om ja har fel
du har 2 år i vilket fall så för oss vore det klockrent om alla andra hade 5 år från dom tob b kor medans vi har våra 2 årMr EmCom skrev:2649306ja eller hur? hur blir det med det? jag vill ju ha mina 2 år som det var när jag tog kortet.. skulle det höjas till 5 år eller?
ja det kann ju bli billigare, men minimum är cr 200 för uppskrivning å cr 900 för uppkörning,, så får du plusa på för lektioner och matreal...
yes, så blir det, dom höjer åldersgränsen på EU-mopped men inte på A1 kort, så håller er lugnaMr EmCom skrev:2649126jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojar![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |