höja åldersgräns på A1 ??

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
hej hej !!

tänkte bara fråga en sak... jag har hört att åldersgränsen kanske ska höjjas för eu-kort till 16 och då blir ju A1 17 år ?? ska det bli så eller ?? :confused:

//kim

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
_kim_ skrev:
2649075 hej hej !!

tänkte bara fråga en sak... jag har hört att åldersgränsen kanske ska höjjas för eu-kort till 16 och då blir ju A1 17 år ?? ska det bli så eller ?? :confused:

//kim

Tror inte de är så mycket sanning i de, så du kan förmodligen vara lugn, men man kan aldrig vara riktigt säker.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Saabmosare skrev:
2649087 Tror inte de är så mycket sanning i de, så du kan förmodligen vara lugn, men man kan aldrig vara riktigt säker.
skulle d vara sant så skulle vårat andrahandsvärde försvinna totalt på hojjarna:näsblod

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Var det inte nått snack om att dom skulle höja åldersgränsen till 24 år på tung utan begränsning alltså vanliga A.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Drysen skrev:
2649115 Mycke snack lite verksta...
jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojar :tummenupp

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
Mr EmCom skrev:
2649126 jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojar :tummenupp

är de ja har hört me
:yoparty

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Mr EmCom skrev:
2649126 jag hade för mig att dom skulle höjja EU moppe till 16 vilket kommer leda till att mågna fler kommer köpa 125:a istället, villket kommer öka andrahands värdet som fan på våra hojar :tummenupp

Har också hört det med EU moppe, då kan man ju sälja den för ett soft pris :p

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
_kim_ skrev:
2649075 hej hej !!

//kim
har ryktats om det och att prövo tiden ska förlängas i flera år nu.

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
jag ska ta kortet till våren, så de hinner väl i vilket fall inte ändra till 2007 ?? aja.

//kim

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
vet att det finns massa trådar om min nästa fråga, men jag ställer den här när jag ändå är i farten :p

tänkte bara fråga vad det kommer kosta ca med kortet ?? har tänkt övningsköra det mesta med farsan och kanske nån gång på körskola för att kolla vad jag behöver träna mer på o så...och vad kostar ett komplett skinställ med handsakr o så ?? :)

//kim

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
_kim_ skrev:
2649274 vet att det finns massa trådar om min nästa fråga, men jag ställer den här när jag ändå är i farten :p

tänkte bara fråga vad det kommer kosta ca med kortet ?? har tänkt övningsköra det mesta med farsan och kanske nån gång på körskola för att kolla vad jag behöver träna mer på o så...och vad kostar ett komplett skinställ med handsakr o så ?? :)

//kim
mellan 5000 och 30 000 för båda

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
så jag kan räkna med 5000 om jag kör mkt hemma o så eller ?? förövrigt hatar jag sånna svar du gav mig "5000 till 30000"....men aja :)

//kim

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
prulle skrev:
2649216 har ryktats om det och att prövo tiden ska förlängas i flera år nu.
ja eller hur? hur blir det med det? jag vill ju ha mina 2 år som det var när jag tog kortet.. skulle det höjas till 5 år eller?

_kim_ skrev:
2649297 så jag kan räkna med 5000 om jag kör mkt hemma o så eller ?? förövrigt hatar jag sånna svar du gav mig "5000 till 30000"....men aja :)

//kim
ja det kann ju bli billigare, men minimum är cr 200 för uppskrivning å cr 900 för uppkörning,, så får du plusa på för lektioner och matreal...

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Från och med 2008 så ska moppe åldern höjas till 16 men lätt mc kommer fortfarande vara kvar... sen att vissa kommer köpa 125cc än moppe är ganska säkert men inte mkt för vissa är inte så MC intreserade så vissa komemr bara köra moppe iaf...

Sen har ja hört att för tung ska det också höjas men kommer inte riktigt ihåg till vilken ålder... men detta kommer bara påverka dem så ska ta tung på en gång vi som går via 125:a och mellan gäller dem vanliga reglerna... Det är så jag har uppfattat det hela :va

Rätta mig om ja har fel

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
125_next skrev:
2649312 Från och med 2008 så ska moppe åldern höjas till 16 men lätt mc kommer fortfarande vara kvar... sen att vissa kommer köpa 125cc än moppe är ganska säkert men inte mkt för vissa är inte så MC intreserade så vissa komemr bara köra moppe iaf...

Sen har ja hört att för tung ska det också höjas men kommer inte riktigt ihåg till vilken ålder... men detta kommer bara påverka dem så ska ta tung på en gång vi som går via 125:a och mellan gäller dem vanliga reglerna... Det är så jag har uppfattat det hela :va

Rätta mig om ja har fel
det är nog rätt..

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
då behöver man inte oroa sig över de då :)

men vad kostar ett skinställ o hanskar och allt det födvändigaste ? vill inte ha några värstinggrejjer så kan ni ge mig ett prisförslag ?? men kortet då, kan jag räkna med ca 5000 om jag gör det mesta hemma så att säga ?? kör med farsan och tar någon lektion för att kolla vad jag behöver träna på !!

//kim

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mr EmCom skrev:
2649306 ja eller hur? hur blir det med det? jag vill ju ha mina 2 år som det var när jag tog kortet.. skulle det höjas till 5 år eller?

ja det kann ju bli billigare, men minimum är cr 200 för uppskrivning å cr 900 för uppkörning,, så får du plusa på för lektioner och matreal...
du har 2 år i vilket fall så för oss vore det klockrent om alla andra hade 5 år från dom tob b kor medans vi har våra 2 år :hihi

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Mr EmCom skrev:
yes, så blir det, dom höjer åldersgränsen på EU-mopped men inte på A1 kort, så håller er lugna :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...