raceman_peps
I år med fälgstripes!!
- Gick med
- 3 Dec 2003
- Hoj
- Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Kunde vara jag som sagt det... Det vore intressant att veta hur ofta det verkligen är just hastigheten som orsakar olyckan. Att det förvärrar skadorna är ju ett fysiskt faktum man inte kan komma ifrån.ec2bme skrev:Jag har läst nånstans (inte i MAD eller EN DING DING VÄRLD, nej) att det sällan är för hög hastighet som är den stora boven i trafiken utan snarare rattfylla (i "rattfylla" ingår påverkan av alkohol, medicin och droger och till och med om man råkar somna) och att man på annat sätt visar oaktsamhet i trafiken.
ec2bme skrev:Jag kan lika gärna forsätta tycka till om våra trafikregler i det här landet.
Tycker nämligen att man skulle få utföra en mindre kontroll av hälsa, trafik-teori-kunskap och förarprov var 10:de år. Detta för att hålla folk ajour i trafiken. Tänk bara på dom som tog körkort på 60-talet. Dels fick dom med A-behörighet på köpet när dom tog bilkort. Sen har det ju hänt en hel del dom senaste 45 åren vad gäller trafikregler och dyligt.
Instämmer helt och fullt!
Betänk sedan att alla som genomgått halkbaneträning lärt sig att en sladd häver man enbart med hjälp av att frikoppla och styra... Och sådana skickliga förare möter man dagligen!