Höjden av otur, hojjen skar

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag vet vem ägaren innan han som hade den i gbg var. och han skötte hojen mycket bra.

väldigt tråkig historia.

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Jompa från Stuntoholics köpte hojen lätt krockad från Tyskland. Tror det var 2003 el 2004. Han lärde sig massor på cykeln och blev en av sveriges bästa på stunt! Han plågade hojen hårt några år tills jag fick äran att ta över våren 2006..som ren nybörjare inom stunt så kan jag ju säga att den fick MYCKET stryk! Men va en grymt bra hoj att lära sig på. Sålde den vintern 2006-2007 till nån jag inte känner, men han var oxå nybörjare! Det jag är förvånad över är att den skar först nu! :) Lycka till!

Dominator-Rocks

Guest
Jompa från Stuntoholics köpte hojen lätt krockad från Tyskland. Tror det var 2003 el 2004. Han lärde sig massor på cykeln och blev en av sveriges bästa på stunt! Han plågade hojen hårt några år tills jag fick äran att ta över våren 2006..som ren nybörjare inom stunt så kan jag ju säga att den fick MYCKET stryk! Men va en grymt bra hoj att lära sig på. Sålde den vintern 2006-2007 till nån jag inte känner, men han var oxå nybörjare! Det jag är förvånad över är att den skar först nu! :) Lycka till!

Svinigt av säljaren att inte berätta om dess historia, om han nu visste den förstås! :confused:

Dominator-Rocks

Guest
Ingen aning om vem som sålde den, va ju ett bra tag sen jag hade den..men om man köpen en gammal stunthoj så kan man fan inte räkna med att den är snällt körd?!

Det har du rätt i, om nu köparen visste om att det var en gammal stuntbike, det kanske han har skrivit, isf har jag missat det, det förändrar ju saken!

Rompa

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gixxer 1000 Yamaha Dragstar1100 Suzuki Drz400

Så hårt som du plågade den så är jag imponerad att den inte skurit tidigare :)
Men som du sa, Ingel är ju inne på sin fjärde motor :yoparty

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Köplag (1990:931)

19§ Även om varan har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll skall den anses felaktig, om
1. varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som säljaren har lämnat före köpet och som kan antas ha inverkat på köpet,
2. säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant väsentligt förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han måste antas ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet, eller
3. varan är i väsentligt sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta.
När en begagnad vara har sålts på auktion, anses den såld "i befintligt skick". Vid tillämpning av första stycket 3 skall hänsyn i så fall tas till utropspriset.

20 § Köparen får inte såsom fel åberopa vad han måste antas ha känt till vid köpet.
Har köparen före köpet undersökt varan eller utan godtagbar anledning underlåtit att följa säljarens uppmaning att undersöka den, får han inte såsom fel åberopa vad han borde ha märkt vid undersökningen, om inte säljaren har handlat i strid mot tro och heder.
Andra stycket gäller även när köparen före köpet har fått tillfälle att undersöka prov på varan och felet gäller en egenskap som skulle framgå av provet.

Klart som korvspad. Stäm den jäveln.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
nu fick jag detta i brevlådan av vägverket

Anmälan om ägarbyte på ett ogiltigt registreringsbevis.
Vi har fått in en anmälan om ägarbyte flr fordonet som anges ovan. i den anges du som ny ägare till fordonet. Anmälan är ogiltig eftersom den måste göras på det senaste utfärdade registreringsbeviset. enligt vägtrafikregistret finns ett senare registreringsbevis utfärdat. din anmälan har därför inte registrerats.

vi har därför uppmanat säljaren att göra en ny anmälan på den senaste utfärdade del 2 av reg beviset. säljaren kvarstår som registrerad ägare tills dess att den nya anmälan har kommit in till vägverket.

observera att du som ny ägare måste ha en trafikförsäkring för fordonet från och med datumet för ägarbytet. detta krav gäller även om anmälan ännu inte är registrerad hos oss på VV.

anmälan ska ha kommit in till VV inom 10 dagar från överlåtelsen annars anses ankomstdagen som dag för ägarbytet.

what the fuck?? men då äger jag altså inte hojjen då kan han få tillbax sitt skrot så får ja mina pengar tillbax? jag fattar ingenting iallafall:confused:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
what the fuck?? men då äger jag altså inte hojjen då kan han få tillbax sitt skrot så får ja mina pengar tillbax? jag fattar ingenting iallafall:confused:

Tvärtom så äger han både dina pengar och skrotet, eftersom du har betalt skrotet men inte sett till att det registrerades på dig.

Men DET är förmodligen ett ärligt misstag från säljarens sida, jag gjorde samma sak på en bil jag skickade för en vecka sedan

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
okay=) men nu har ja hittat en motor iallfall för 2500på tyska ebay så hoppas allt löser sig till slut innan det börjar snöa=)

nån som vet exakta benämningen på motorn?

Har hittat cbr 600f pc 35, cbr600rr pc35

eller ah såhär står det..

MOTOR CBR 600 PC35 PC 35 Bj2001 14.000 Km komplett !!!!

men är det till F modellen, för det är vell itne samma som i min för de är ju en F sport?. lite förvirrad är jag=)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras