höll på att klota!!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
kunde inte hålla mig idag...tog hojen med trasiga packboxar till jobbet för det var ju så skönt väder.FICK DÅ ERFARA HUR JÄVLA DUMMA I HUVUDET EN DEL BILISTER ÄR....
körde lungt o fint i 70 km ,kommer till en korsning där det blir 50 så jag saktar ner,och från vänster vräker en vit volvo 740 sig ut!!höll på att klippa sidan på mig.blev livrädd och tutade som en galning....(trode hon ev skulle stanna och be om ursäkt).blev skitsur och körde upp brevid i heldraget fält och börjar än en gång toktuta och skrika+visa fingret!!!½ men kärringjäveln som körde tittade inte ens på mig.hon va nog så jävla slut så hon inte fattade vad hennes lilla mistag kunde fått för konsekvenser.om det händer igen ska jag åka efter tills dom stannar och läxa upp dom rejält,kanske till o med spöa skiten ur dom...

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Tur att du klarade dig, när man kommer hem efter en sån upplevelse så uppskattar man livet lite mer. Är också förbannad. En jättelik långtradare vräkte sig ut framför mig i första rondellen på väg hem från jobbet. Han brydde sig inte ens om att sakta farten innan rondellen. Hade jag kört lite hårdare hade jag inte suttit här nu... Uppe på essigneleden bytte han sedan körfält och höll på att klippa en småbil på samma gång (som var i fältet han skulle in i). Ibland kan man ha en dålig dag i trafiken men att åka omkring och försöka döda folk är väl inte ok?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Bjorn N skrev:
Tur att du klarade dig, när man kommer hem efter en sån upplevelse så uppskattar man livet lite mer. Är också förbannad. En jättelik långtradare vräkte sig ut framför mig i första rondellen på väg hem från jobbet. Han brydde sig inte ens om att sakta farten innan rondellen. Hade jag kört lite hårdare hade jag inte suttit här nu... Uppe på essigneleden bytte han sedan körfält och höll på att klippa en småbil på samma gång (som var i fältet han skulle in i). Ibland kan man ha en dålig dag i trafiken men att åka omkring och försöka döda folk är väl inte ok?

jafan!! helt knäppa en del....tur att man lever.om jag ska dö i trafiken ska det vara efter en avkörning på min favvoväg i solnedgången,och inte av en jävla bilist som saknar uppfattningsförmåga.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
höll på att klippa sidan på mig.blev livrädd och tutade som en galning...

Brukar aldrig hittat tutan i dylika "stressade" situationer...

Fick däremot på blinkersen en gång... :rodnar ...fast det var när jag skulle tuta på ett gammalt strul... :rodnar

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Flagga skrev:

Fick däremot på blinkersen en gång... :rodnar ...fast det var när jag skulle tuta på ett gammalt strul... :rodnar

*asgarv* haha,bra jobbat...

kan inte heller tänka mig att jag skulle hitta tutan...

heh

:tummenupp

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
kunde inte hålla mig idag...tog hojen med trasiga packboxar till jobbet för det var ju så skönt väder.FICK DÅ ERFARA HUR JÄVLA DUMMA I HUVUDET EN DEL BILISTER ÄR....
körde lungt o fint i 70 km ,kommer till en korsning där det blir 50 så jag saktar ner,och från vänster vräker en vit volvo 740 sig ut!!höll på att klippa sidan på mig.blev livrädd och tutade som en galning....(trode hon ev skulle stanna och be om ursäkt).blev skitsur och körde upp brevid i heldraget fält och börjar än en gång toktuta och skrika+visa fingret!!!½ men kärringjäveln som körde tittade inte ens på mig.hon va nog så jävla slut så hon inte fattade vad hennes lilla mistag kunde fått för konsekvenser.om det händer igen ska jag åka efter tills dom stannar och läxa upp dom rejält,kanske till o med spöa skiten ur dom...

ASSÅ!!!

Nu låter du hojjen stå tills du bytt boxar... :p
inte pajja den nu... vi ksa juh åka sen... grrrr...
Å kärringar i bil ska manhelt enkelt bara förlåta allt de gör...de vet helt enkelt inte bättre .. hahaha dom e kassa... :fakta

En annan sak med att man inte skall köra är att det kommer bromsolja på skivorna oket och padsen... inte bra att ha den oljan där.. minskar bromsstyrkan, förstör padsen och sen måååste du avfetta allt och rengöra fälg och kåpan under kylarn...

mao, ta det solo... :tummenupp
om jag kan vänta kan du!!! be strong... :öl

guah!!! bläähhh jag hatar att vänta... men nu ere nära ... 8 dagar kvar...

va ut till honan i dag och satte dit ny bomskontakt bak... va bara tvungen att starta den och lyssna på skönsången från arrow-systemet :rock :rock :rock

:whip

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Flagga skrev:

haha!! jag fick leta ett tag!!!satte på h ljuset först innan jag hittade rätt :D

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: höll på att klota!!!

KaZ skrev:
ASSÅ!!!

Nu låter du hojjen stå tills du bytt boxar... :p
inte pajja den nu... vi ksa juh åka sen... grrrr...
Å kärringar i bil ska manhelt enkelt bara förlåta allt de gör...de vet helt enkelt inte bättre .. hahaha dom e kassa... :fakta

En annan sak med att man inte skall köra är att det kommer bromsolja på skivorna oket och padsen... inte bra att ha den oljan där.. minskar bromsstyrkan, förstör padsen och sen måååste du avfetta allt och rengöra fälg och kåpan under kylarn...

mao, ta det solo... :tummenupp
om jag kan vänta kan du!!! be strong... :öl

guah!!! bläähhh jag hatar att vänta... men nu ere nära ... 8 dagar kvar...

va ut till honan i dag och satte dit ny bomskontakt bak... va bara tvungen att starta den och lyssna på skönsången från arrow-systemet :rock :rock :rock

:whip

det är lungan kaz!! har ju satt strumpor på benen och tejpat med silver tejp!. :D då går dom inte helt i botten!! ,blir iaf lite som tar emot...tur det för det blev några tunga nedslag (tejpen sprack). har strippat den från kåpor.och det kommer ingen olja på bromsarna för det FINNS INGEN OLJA KVAR.har lovat mig själv att inte åka mer nu!! hojen "niger" liksom lite väl mycket nu.längtar efter att lära känna hojfan bättre,vrida ur den ordentligt.

snart så.......ska vi rejsa!!! :squid :squid :squid

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Det är så jävla nonchalant av billister i trafiken.
När jag var på väg hem från en tur i söndags, körde det ut en taxi från en parkering utan att ens titta åt vänster (därifrån jag kom)
Lyckligtvis är det tvåfiligt där så jag vräkte mig ut i andra filen.
Bromsade in så jag nästan stannade framför taxin och höjde benet i hot om att sparka in fronten.

Taxi killen tittar bara surt på mig tillbaka som att det var mitt fel.
Har försökte inte ens se ut som han bad om ursäkt eller att han förstog att det var han som gjort fel.

Faan ska sparka på riktigt nästa gång... :fakta

[edit: stavar riktigt illa idag]

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lartes skrev:
Det är så jävla nonchalant av billister i trafiken.
När jag var på väg hem från en tur i söndags, körde det ut en taxi från en parkering utan att ens titta åt vänster (därifrån jag kom)
Lyckligtvis är det tvåfiligt där så jag vräkte mig ut i andra filen.
Bromsade in så jag nästan stannade framför taxin och höjde benet i hot om att sparka in fronten.

Taxi killen tittar bara surt på mig tillbaka som att det var mitt fel.
Har försökte inte ens se ut som han bad om ursäkt eller att han förstog att det var han som gjort fel.

Faan ska sparka på riktigt nästa gång... :fakta

[edit: stavar riktigt illa idag]

jävla arslen!!! gör det nästa gång..o sparka hårt så att dom inte glömmer,. :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
nästa gång det händer...så ska jag stanna i lung o ro...plocka fram hjälmpåsen ur kutsen och sätta på reg skylten...sen åka i fatt och total demolera bilfan för dom..ska kännas när man försöker mörda hojåkare :mad: :mad:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
r1666 skrev:
jävla arslen!!! gör det nästa gång..o sparka hårt så att dom inte glömmer,. :tummenupp

Det värsta e väll att då tryker den jävla dåren ner gaspedalen i backen och kör över mig... är väll sådär kul

[edit: Stavar RIKTIGT dåligt idag]

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
höll precis på att köra över 3 av mina vänner..... :eek:
kom körades på en liten väg (natt) ensam mätaren 100+..
körde med helljuset på och ser helt plötsligt en ficklampa vifta och bromsar ca 10 innan ser jag 3 personer som om det inte hade varit för lampan hade varit minst 1 mindre och en mc mindre och en skadad mig

blev ganska sur över det hela
deras kommentar :såg du inte oss :skrämd
min tanke jo klart jag såg er det va därför jag gasade på :(

men men :notme

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
r1666 skrev:
Du skulle ha gjort en "ravis" och bankat in rutan, då skulle hon nog inte haft några problem att fatta. Tycker det är sorligt att se hur vissa kör... :mad:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
föresten kanske ska hålla mig till tråden :fakta

jag följde efter en som höll på o köra på mig i en rundel och visar MIG fingret *SUR BLEV JAG* :notme
blev en tur på 5mil.. men ett lugnt samtal.. blev det..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: höll på att klota!!!

Spiken skrev:
Du skulle ha gjort en "ravis" och bankat in rutan, då skulle hon nog inte haft några problem att fatta. Tycker det är sorligt att se hur vissa kör... :mad:

så sant :tummenupp ...nästa gång som sagt....

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Re: Re: Re: höll på att klota!!!

r1666 skrev:
det är lungan kaz!! har ju satt strumpor på benen och tejpat med silver tejp!. :D då går dom inte helt i botten!! ,blir iaf lite som tar emot...tur det för det blev några tunga nedslag (tejpen sprack). har strippat den från kåpor.och det kommer ingen olja på bromsarna för det FINNS INGEN OLJA KVAR.har lovat mig själv att inte åka mer nu!! hojen "niger" liksom lite väl mycket nu.längtar efter att lära känna hojfan bättre,vrida ur den ordentligt.

snart så.......ska vi rejsa!!! :squid :squid :squid

Mina boxar är täta högst 20 dagar sammanlagt på en sommar, det är aldrig nå problem för mig att köra... inte ens olja på skivorna verkar spela nån roll.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ska ju inte skriva här vad jag hade gjort om nån gjorde så och nonchalerade det hela efteråt.....knogarna rätt genom rutan på fanskapet så dom skiter på sig.....ooops nu skrev jag ju ändå

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Bussen i staden körde ut mitt framför mig. Han kom från höger och bara körde rätt ut i vägen utan att titta åt mitt håll. När han stod över hela vägen (ganska dålig svängradie) så passar han på att kika lite åt mitt håll. Han ser mig, stannar (blockerar stora delar av vägen) och släpper "snällt" förbi mig...

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Ta med er backspegeln från bilarna som försöker preja ut er.. eller placera en dojja i dörren..

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...