hörlurar innaför hjälmen?

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
har precis investerat i neckmike !

http://www.neckmike.se/html/upg_sv/bm_iv_nm.html

har inte hunnit prova på hojen än, men de dämpar lika bra som min proppar, om inte bättre och i ett vanligt rum samt vid bilkörning med steron på "normal" volym påstod personen i andra änden att det lät "som vanligt" (vana vid att prata med mig i bluetouth headset, utan stereo igång osv)

låvar att återkomma i ärendet när de är provade i lite olika hastigheter !

kanske är kan se lite muppigt ut....
men funkar det som jag hoppas att det gör så skiter jag fullständigt i det !

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Är det verkligen olagligt? Hur är det då med personer som har svinhög volym när dom kör bil?
Dom har lika "liten" chans att höra den övriga trafiken som en mcförare med hörlurar. ?

Bara en undran.

Det blir inte mindre idiotiskt bara för att bilförare gör samma sak.:rolleyes:
Jag, som kör moped aktivt, känner mig rätt osäker när jag läser detta. Det hade varit tråkigt att bli påkörd för att nån av er hade hörlurar under hjälmen.:död

Köp en ducce, så har ni musiken inbyggd i mc:n!:yoparty

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Denon AHC-351....kör du ipod så är det mer än nog. Ganska små med rundade häckar på 'resonanslådan' :hihi
500spänn....på HiFi-klubben

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
"Har ni några förslag på sjyssta in-ear lurar som funkar?"

...mjaa, om det inte skulle vara i öronen, vart skulle det annars vara?

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Koss spark plug, fungerar som en öronpropp och stänger ute vindbrus .

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=32727

sparkpluggarna är rena skiten!!! svullnar upp i öronen som sega marshmellows:tungan
Sladden är tillverkad av samma matrial tjejer har i stilettklacken ffs...bär med sig mkt oljud från skrap mot kropp/skinnställ. Mer gummi åt folket:tummenupp

"Har ni några förslag på sjyssta in-ear lurar som funkar?"

...mjaa, om det inte skulle vara i öronen, vart skulle det annars vara?

kära skenbenet...hörlurar klassas i 6 grupper: In Ear, Semi In Ear,On ear, slutna kåpor, semislutna kåpor och öppna kåpor :)
...och svaret på din nästa fråga är:
Nej det är inte samma sak som hojkåpor...därav att man inte kan lacka dem :5sure

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
kära skenbenet...hörlurar klassas i 6 grupper: In Ear, Semi In Ear,On ear, slutna kåpor, semislutna kåpor och öppna kåpor :)
...och svaret på din nästa fråga är:
Nej det är inte samma sak som hojkåpor...därav att man inte kan lacka dem :5sure

...det finns en 7'e grupp: elefantöron.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
...det finns en 7'e grupp: elefantöron.

japp...o de förtjänar inte att få lyssna på musik..så man gör inga lurar till dem :tungan
annars kan man med lite fingerfärdighet bygga in ett par bättre kåpor in i hjälmen :)....då spelar d ingen roll hur stora öron man har..räcker med att få på sig hjälmen ;)

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Som någon annan rekommenderade så har även jag Philips SHE9700, vilka jag tycker är riktigt bra. Jag gillar att ena kabeln är längre än den andra och att man har den bakom nacken, istället för att hänga frampå. Dessutom gillar jag att kabeln är 2-delad, ifall man fastnar med kabeln från MP3-spelaren så sliter man inte av den, utan kontakten lossnar mitt på kabeln istället.

Hörlurarna i sig tycker jag är riktigt bra, och funkar fint när man kör hoj. Kan även rekommendera Buff samtidigt, annars blir det lätt knepigt att få på sig hjälmen utan att lurarna åker ur.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
jag kör med sony-ericcsons HBH-DS980 eftersom jag använder som så många nuförtiden mobilen som mp3 spelare
Det är ett perfekt bluetooth headset(slippa kablar o skit mellan mobil o hörlurar) med in-ear pluggar.

Har inte löst det där med mic:n än, det brusar väldigt då man pratar men nån även om man bara ligger i 70.
Funderat på att göra en variant av reportermuff till mic:en men inte haft tid än

JohanFZ6n

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Yamaha FZ6n -2005
Såg nån sa olagligt så var tvungen att prova, brukar gilla sånt som är olagligt :) Tycker faktiskt det förbättrar säkerheten på långa raksträckor där man annars mest bara tänker på saker och kollar naturen, nu var man mer koncentrerad på vägen med hård musik i lurarna. Tack för tippset :D

Fast den hårda musiken inspirerade till hårdare körning med hehe

Last edited:

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Musik i öronen är bra och lär knappast vara förbjudet. Vindbruset gör att jag får både huvudvärk och i längden sämre hörsel vilket båda två är faktorer som försämrar min körförmåga. Jag köpte ett par Etymotic för tusenlappen på Webhallen inför min Norge-resa och de var väl värda pengarna. Bekvämare än Apotekets senaste öronproppar som skär in i mina öron så det smärtar och dämpade lika bra om inte bättre. Dessutom en trevlig ljudbild.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Jag har ett BT headset som sitter i hjälmen där jag snackar med polaren och när det kommer ett mobilsamtal kan jag välja att ta samtalet och då bryta vår kommunikation.
Skulle vilja ha det precis så fast med in-ear lurar...

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Prova Shure lurar, inte billiga men riktigt bra. www.shure.com

Jag kör med mina Shure-lurar när jag kör motorväg ibland. Som sagt, inte de billigaste men fan vilket bra ljud det är. Använder de på jobbet också (bullrig miljö) och de dämpar lika bra som gula bilsomproppar. Shure SE210 har jag. Köpte de för ett år sen ungefär för 1100, nu kostar de 800 :) Mycket pengar men väl värt det!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024