Hört talas om Clever Skinställ?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Har en kompis som är nere i Dubai och tänkt köpa skinställ. Han är intresserad av alpinestars men försäljarna där påstår att detta märket Clever (italiens produkt) är mycket bättre. Vad vet ni om märket, själv har jag aldrig hört talas om det.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Det är inte Clover han menar ?

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Det heter CLOVER, mycket bra märke, jag har denna jackan:
1815_N_N.JPG

Det är flera på sporhoj som har clover ställ, Swedie f.eks., det är också flera motogp åkare som har Clover.

Clover online:
http://www.clover.it/en/

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RedBaron skrev:
2059984 Det är inte Clover han menar ?
Jo precis. Clover. :tummenupp
rc100TH.jpg

Gentimot alpinestars, hur står sig Clover? De båda ställen ligger på samma pris så han behöver ett gott ord som ledning här i vilket ställ han skall köpa.
Han har provat storlek 46 på alpinestars och undrar om det är samma mått på storlekarna på de båda märkerna. Vilket märke är att föredra.

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Swedie, Fezt m.fl. m.fl. yrkestjafförer har kört Clovers RC100 i flera säsonger och de ställen håller ypperlig klass att både åka o klota med.

Jag får mitt ventilerade (småhål över hela bröstet och magen) helswaata RC100 om 1 vecka. Hoppas jag. :tummenupp

Kan köpas via Guru Racing (kontakta Fezt eller -> titta här.

1955_N_N.JPG

Edit: Kan även tillägga att många i VM kör med Clovers RC100 ställ. Kolla på MotoGP-cirkusen till helgen ska du få se (främst i 125cc och 250cc jag sett folk med RC100).

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Kolla så det det inte verkligen var Clever, man vet aldrig vad araberna hittar på :hihi Vet en som köpte en Panatronic videokamera som han trodde var...ja gissa.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Chronic skrev:
2061610 Kolla så det det inte verkligen var Clever, man vet aldrig vad araberna hittar på :hihi Vet en som köpte en Panatronic videokamera som han trodde var...ja gissa.

Technis? :)

sandstream

Guest
Chronic skrev:
2061610 Kolla så det det inte verkligen var Clever, man vet aldrig vad araberna hittar på :hihi Vet en som köpte en Panatronic videokamera som han trodde var...ja gissa.
Har en kompis som köpte en Panascanic telefon :hihi

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Skall kollas upp nogrannare. Då var det sista frågan kvar. Han han inte möjlighet att prova ut Cloves stället så han undrar om storlekarna är likvärdiga alpinestars, det är ett tvådelat ställ han kikar på.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
R1 racer skrev:
2061800 Pris på ställ/stället i Dubai?
11 tusen för komplett utrustning är allt jag vet (ställ, stövlar, handskar, ryggskena). Då är det samma märke på allt utom hjälmen om jag förstod rätt som var en Yamaha.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
philsson skrev:
2063099 11 tusen för komplett utrustning är allt jag vet (ställ, stövlar, handskar, ryggskena). Då är det samma märke på allt utom hjälmen om jag förstod rätt som var en Yamaha.

Inte alls tokigt pris!

Hör gärna med polaren vad de bara ska ha för skinnställen?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
R1 racer skrev:
2063967 Inte alls tokigt pris!

Hör gärna med polaren vad de bara ska ha för skinnställen?
Skall kolla med honom om pricet på skinstället. Nu är allt köpt i alla fall. :tummenupp

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Hur det är i gämförelse med A-star i storlekarna vet jag inte. Men jag är väldigt smal över höft, mage och ben och på mig satt Clover (RC100) ruskigt bra! Storlek 48, 66kg @ 170cm. :tummenupp

hordac

Guest
Valentinic skrev:
2064647 Hur det är i gämförelse med A-star i storlekarna vet jag inte. Men jag är väldigt smal över höft, mage och ben och på mig satt Clover (RC100) ruskigt bra! Storlek 48, 66kg @ 170cm. :tummenupp

Tja, är 10 cm längre än dig men väger samma, så jag undrar lite hur stället är i längen.

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
hordac skrev:
2067642 Tja, är 10 cm längre än dig men väger samma, så jag undrar lite hur stället är i längen.

Tjena.
Har för mig det fanns några centimeter på längen att ta på. Och annars så töjer det sig väl dom där extra cm. Vill man så går det ! :D

hordac

Guest
Valentinic skrev:
2068214 Tjena.
Har för mig det fanns några centimeter på längen att ta på. Och annars så töjer det sig väl dom där extra cm. Vill man så går det ! :D
OK! Blir nog till att testa först iaf hehe... :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...