Höst/Vinterabstinens ?

Kai

Motardare
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Suzuki 450
Kolla i mappen "C:\ .... \Motocrossmadness2\Bikes" så att filerna "TD_supermoto.pkg" , "TD_supermoto.tga" och "TD_supermoto_256.tga" finns där. Då ska det funka.

Har också installerat Bikeswitcher i "C:\ .... \Motocrossmadness2\Bikeswitcher"
om det kanske har nån roll ?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Vad för program öppnar man en pkg fil med?? Ja mitt pucko ändrade ju öppnings program åt pkg filen och nu hittar jag inte tillbaka till det rätta programet :(

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Det spelar ingen roll, det är mcm2 som använder filen och vilken program du har ändrat till "gäller" ju bara om du ska "starta" den filen manuellt.
Jag fick det inte heller att fungera, ska testa med att lägga i samma trädstruktur.
Evil M skrev:
Vad för program öppnar man en pkg fil med?? Ja mitt pucko ändrade ju öppnings program åt pkg filen och nu hittar jag inte tillbaka till det rätta programet :(

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
farmerlip skrev:
Det spelar ingen roll, det är mcm2 som använder filen och vilken program du har ändrat till "gäller" ju bara om du ska "starta" den filen manuellt.
Jag fick det inte heller att fungera, ska testa med att lägga i samma trädstruktur.
Okej, då är ja med men det vill inte funka för mig i alla fall. Ja ladda ner en ATV fyrhjuling och det skinet funkar men det är på en 2 hjulig hoj inte fyrhjulig. Hitta ett Husaberg skin med men det funka inte alls och inte motard skinnen heller. Ja ja, jag får tragla mer med det i kväll när ja kommer hem från jobbet.

Kai

Motardare
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Suzuki 450
Du kan inte välja ATVn inne i spelet utan det måste du göra i Bikeswitcher innan du startar MCM2.

Starta bikeswitcher och vid "Bike models available" väljer du TD_ATV
Stäng av bikeswitcher och starta MCM2

ATVn var grymt kul att köra med :)

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Kai skrev:
Du kan inte välja ATVn inne i spelet utan det måste du göra i Bikeswitcher innan du startar MCM2.

Jag lyckas inte att ladda ner bikeswitchern, har du någan annan adress där man kan ladda denna från?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Kai skrev:

men i Bikeswitcher finns bara MCM Hondaxr4600, MCM Ghost, MCM Yamaha, MCM KTM, MCM Suzuki och några mer kommer inte ihåg nu. Jag har laggt in(extrahera?) Bike skinnen som ja laddade ner i bike mappen men dom finns inte med, men jag ska kolla vidare på det sen när jag kommer hem. Jag har XP föresten om det kanske spelar roll?

Kai

Motardare
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Suzuki 450
Japp det är rätt , det måste vara version 1.2
Vet inte var jag fick den länken ifrån ... Sorry :confused:
Evil M funkar det nu ?

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Kai skrev:
Evil M funkar det nu ?

Jag har fått ner bikeswitchen men den enda jag får till är r1,motarderna ser forfarande ut som mx, banorna får jag heller inte till vart läggar man de för att få upp dem i mm2?
Behöver nog lite hjälp med detta.

//Honung

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Blött och kallt!!! ähh sluta, såhär går det till, när det blir blött och kallt så är det dax att ställa på höghjulingen och såfort värmen kommer och det torkar upp på vägarna så är det Plastraketens tur och höghjulingen åker in på somarförvaring tills löven faller på nytt!

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Kai skrev:
Evil M funkar det nu ?
Nu funkar det :) men jag ladda ner ett skin till Cross/enduro hojarna som ska vara en Husaberg -01 dekalerna på men den får ja inte att funka. Måste man ha något annat som tex TD_supermotard filerna för att kunna köra anndra skinns som inte är motardhojar, någon som vet??

Jag hämta skinnet här http://www.zoneracing.com/MCM2/

Last edited:

Kai

Motardare
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Suzuki 450
Evil M skrev:
Nu funkar det :) men jag ladda ner ett skin till Cross/enduro hojarna som ska vara en Husaberg -01 dekalerna på men den får ja inte att funka. Måste man ha något annat som tex TD_supermotard filerna för att kunna köra anndra skinns som inte är motardhojar, någon som vet??

Jag hämta skinnet här http://www.zoneracing.com/MCM2/

Nej ,skinsen är lättare att använda . Bara att lägga i "BIKES" mappen och sen välja i spelet.
Likadant med banorna, dom ska läggas i rätt mapp ".../TERRAFORM/NATIONAL" mappen för crossbanor t.ex.

Prova att klicka på "enable special items" i Bikeswitcher för att få tillgång till alla hojar och banor.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha