Höstpriser!?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
När jag går in och kollar säljsidan för banhojar slås jag av att alla vill ha så himla mycket för sin hojar.

Försvinner ju inte en ända annons från sidan kan man ta det som ett teckan att priserna liggger för högt?

Sugen på en fräsch R6a men inte till dom priserna....
Vad säger ni som har koll?

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Många hojjar (speciellt SS600) är ju knökade med godis såsom Öhlinare, Akrapovic, xtrafälgar, däcksvärmare kitkyl, kitkablage, kit --- mm mm mm mm.
Kort sagt Extra allt...
Klart man vill ha ut en spänn extra för dom iofs. Det är ju svindyra prylar att köpa separat... Då poppar ju priserna upp.

Finns några som inte begär guld för sin hoj men de blir i regel sålda ganska fort med. Därav att bara de "dyra" blir kvar månad efter månad.

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Lägger du lite extra på en hoj med mycket extrautrustning så får du MYCKET för pengarna. Själv gorde jag missen att köpa en standardhoj utan godis.
Fy fan vad dyrt det har blivit att bara få den raceklar utan något som helst extragodis. Ska du sen kitta den så springer det iväg nåt djävulskt.
Tex. Extra fälgar minst 10 000 om du hittar beg, helsystem 20 000, fjädring
30 000.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Rotorp skrev:
2429928 Många hojjar (speciellt SS600) är ju knökade med godis såsom Öhlinare, Akrapovic, xtrafälgar, däcksvärmare kitkyl, kitkablage, kit --- mm mm mm mm.
Kort sagt Extra allt...
Klart man vill ha ut en spänn extra för dom iofs. Det är ju svindyra prylar att köpa separat... Då poppar ju priserna upp.

Finns några som inte begär guld för sin hoj men de blir i regel sålda ganska fort med. Därav att bara de "dyra" blir kvar månad efter månad.
Ja det låter ju rimligt att vara dom dyraste blir kvar. Det som är kul att jag tror knappt att en ända annons på R6 har försvunnit senaste 1.5 månaden.

Har man för mycket pengar så är det bara att börja med racing. Bättre kapiktalförstörning finns inte. Kan vara en ansledning till att folk vill ha ut bra med pengar man vill inte inse att hojen kanske är ett år äldre, skabbigare samt att racesäsongen är över, man vill ändå ha ut det man köpte den för.

Den som ska köpa nu bör få bra pris med tanke på att det nästan är ett år tills man får köra med hojen. Räntorn är på väg upp och det är ju bara räkna vad det kostar att ha det ev lånet över vintern.

Men jag är rätt sugen ändå ;)
Riktigt kul med racing! Får se om det dyker upp något av intesse

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Jag har pengar och är köpkåt. så om det är någon som har en R1-04-05-06 stående är det bara hojta till.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Som nån nämnde tidigare... det är allt extra som följer med själva hojen som kostar sluring... skoj att just denna tråd fanns nu då jag precis ska sälja min Rexxa... Tycker att priset jag satt är väldigt lagom med tanke på allt jag skeppar med, ta bara Öhlinaren bak... :tummenupp

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40096

Kanske kan få en kommentar eller 2 om prisnivån.. Vad anser ni?
Själv känner man alltid att man e för billig... :D

/K

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
KaZ skrev:
2450433 Som nån nämnde tidigare... det är allt extra som följer med själva hojen som kostar sluring... skoj att just denna tråd fanns nu då jag precis ska sälja min Rexxa... Tycker att priset jag satt är väldigt lagom med tanke på allt jag skeppar med, ta bara Öhlinaren bak... :tummenupp

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40096

Kanske kan få en kommentar eller 2 om prisnivån.. Vad anser ni?
Själv känner man alltid att man e för billig... :D

/K
japp, det var för djävla dyrt..

Tills man läser tillbehörslistan!!!

Tror man ska sälja tillbehören separat, typ ett pris för hojen och ett pris för reservdelshögen + ett pris för allt..
Men man sätter bara ut hojpriset i rubriken.

Ser man en R6 -04 Rejs och sen ett pris på 79000:- då är det dyrt som fan!!!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning