Höstpriser?

Decket

Guest
Hej!

Hur mycket sjunker priserna under hösten? De modeller jag tittar på ligger runt 20 000 och jag är snarare sugen på att köpa för 13 - 15 000. Tror ni man lyckas?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vad pratar du om? Bil, motorcykel, flatscreen tv? Du får nog precisera lite vad du menar om folk ska ha en ärlig chans att råda dig. :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är mest en fråga om att pruta och att stå där med pengarna i handen. Vill man inte gå ner i pris tillräckligt (en definitionsfråga), så är det bara att säga tack o bock och gå... Ju mer svårsålt ett objekt är, desto större chans att man kan pruta ner oavsett utgångpris. Men det ska vara skäligt förstås - idealet är att båda parter är nöjda såklart.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja det tror jag absolut. Sett makalösa exempel på bra affärer. T.ex. han som köpte min R1 innan mig. :gnissla
Han köpte den två år gammal med 200 mil på mätaren för 65.000. :lol

Sjukt, lycka till att hitta en R1 2009 nu till vintern för 65 papp. :mattias

Alltså, du behöver hitta ngn som jävligt gärna vill ha pengar eller jävligt gärna vill ha en mindre sak att oroa sig för.

En på mitt jobb köpte just en Q7 för ca 250 papp, typ ny. Dödsbo rulez. :yoparty

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Om inte annat så är det ganska skönt på hösten då konkurrensen är inte lika kämpig. Köpte CB´n på hösten och det var bara en spekulant att övervinna som inte fick köpa den p.g.a. frugan (naturligtvis). Trots lägsta priset på blocket och att annonsen legat ute en tid iaf lyckades jag få loss den 2 dagar efter jag sett annonsen med inbyte. Just inbyte kan vara ett straff på hösten men jag tror jag hade sån flax att säljaren själv tog min XL650 och då var det inga problem. Nu finns det en begad CB1000R på blocket i hela landet som jämförelse =)

En på mitt jobb köpte just en Q7 för ca 250 papp, typ ny. Dödsbo rulez. :yoparty

Dödsboet berodde förmodligen på när ägaren insåg vilket skrot han köpt (hata suv, iaf merparten) men har han den under garantitiden så kanske efterföljande bärgare ingår iofs :tummenupp

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Om förre ägaren smällt med en långtradare så förklarar
det det låga priset :)

Nä, nu ska jag ut och gasa lite. Håll utkik efter en billig BMW-hoj på Blocket :tungan

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Vilket bevisar att Q7 körs av vandrande hjärtinfarkter/hjärnblödningar samt ghettowannabegangsters som blir skjutna....

Personligen hoppas jag på lite mer hardcore finanskris med 10% ränta och ordentlig arbetslöshet så man kan börja fynda alla konsumtionsprodukter folk köpt på avbetalning....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Poängen var alltså att man kan göra bra affärer, om Q7 är en åtråvärd bil bland diverse teenz på Sporthoj blev besvarat på köpet. :)
Själv tycker jag den är grotesk, men i detta fall med fem (!) barn och hund (samt fru) så är den ett tusen gånger roligare alternativ än de flesta 7-sätesbilarna.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Man kan fynda på hösten, men sen är det svårt att säga hur mkt priserna kommer falla. Jag fick min Honda för ett bra pris på hösten.
Och dyrare lär det knappast bli när säsongen börjar avta. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skulle för övrigt vilja tillägga att höstpriserna i princip kan komma redan i juni.
De som verkligen ville ha en hoj till denna säsong har nu tillgodosett det behovet. I höst _kan_ det finnas en risk att man "lika bra" behåller sitt fordon då man ändå gett upp tanken på att få det sålt till en vettig peng, inte omöjligt att några desperata säljare går att hitta redan i juni för att inte tala om mitten av juli då folk redan har helt andra smesterplaner än att åka och glo på bajks, eller vad det nu är.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Personligen hoppas jag på lite mer hardcore finanskris med 10% ränta och ordentlig arbetslöshet så man kan börja fynda alla konsumtionsprodukter folk köpt på avbetalning....
:billigaplatttvpåblocket :banana

Jag skulle för övrigt vilja tillägga att höstpriserna i princip kan komma redan i juni.
De som verkligen ville ha en hoj till denna säsong har nu tillgodosett det behovet. I höst _kan_ det finnas en risk att man "lika bra" behåller sitt fordon då man ändå gett upp tanken på att få det sålt till en vettig peng, inte omöjligt att några desperata säljare går att hitta redan i juni för att inte tala om mitten av juli då folk redan har helt andra smesterplaner än att åka och glo på bajks, eller vad det nu är.
Japp. I juni kan folk ha börjat tröttna på att ha haft sina hojar ute på annons till överpris sedan i mars utan att det hänt något och blivit desperata. Senare så inser de att garageförsäkring en vinter till inte är en så blodig kostnad så de kan lika gärna försöka haka på nästa vårrusning istället för att paniksälja.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Garageförsäkringen kostar inte många kronor. Det är inte där skon klämmer tror jag utan förvaring. Tror dock det finns många desperata säljare där ute utspritt över hela året. Säljare och köpare finns där ute hela tiden så länge priset är rätt satt.

Japp. I juni kan folk ha börjat tröttna på att ha haft sina hojar ute på annons till överpris sedan i mars utan att det hänt något och blivit desperata. Senare så inser de att garageförsäkring en vinter till inte är en så blodig kostnad så de kan lika gärna försöka haka på nästa vårrusning istället för att paniksälja.

Decket

Guest
Mycket bra svar folk har kommit med!

@Harmon Rabb: Välkommen till sporthoj.se, där normen är diskussioner om motorcyklar!

@TurboJugend: Jag har inte tagit kortet än... tyvärr.

Jag köper någon gång i juli och jag tror många har rätt att "höstpriserna" redan har satt igång.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...