Hade rossi sopat i stcc?

Hade rossi vunnit ett 600stcc race?

• Antal röstningar
    0

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tror ju att rossi t.ex skulle kunna köra under minuten på gelleråsen, inte med en standard R6 kanske, men lät med en M1.
och det skulle nog inte t.ex papunen göra.

Jag menar att klass-skillnaden är enorm.

har tänkt tanken nånn gång:
Miinin kör om mig med en viss temposkillnad
Miinin i WSBK skulle tyvärr köras om så det visslade om det
WSBK vinnaren skulle köras om så det visslade om det i motogp
i motogp kör rossi om folk så det visslar om det...

Hur faan skulle det inte blåsa till när rossi körde om mig??
Jössesjävlar

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fürstenhoff skrev:
Precis vad jag tänkt skriva, förutom att involvera dig då R2. ;)

Men en sak kan jag inte hålla med om till 100% och det är det med Miinin då han MYCKET troligt skulle hävda sig bra i superbike VM, dock INTE mot Rossi och grabbarna!!

/Fürstenhoff.
ja är benägen att hålla med, med det hade sabbat exemplet..
tror Miinin skulle hävda sig, får se vad endurance vm kan öppna för dörrar åt honom nu.
alldeles för länge sedan vi hade en svensk med i wsbk, och att aldrig Hållinder fick till det och kom dit är mkt synd, han hade kommit hur långt som helst.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fürstenhoff skrev:
Men en sak kan jag inte hålla med om till 100% och det är det med Miinin då han MYCKET troligt skulle hävda sig bra i superbike VM

Han kom 16:e resp 18:e i tyska mästerskapet på Oschersleben.Efter att ha kvalat 23:a.

I VM hade det räckt till en 25:er plats på kvalet, med enbart norska wildcardet Chris Berthelsen bakom sig.

Du brukar ju gnälla på Stigefelt, hur du då kan hylla Miinin är obegripligt. Stigefelt kör ifrån Miinin alla dagar i veckan, och ordentligt dessutom.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Don Quixote skrev:
1.35,0 på anderstorp med en (typ) standard 600? Ytterst svårt...

1.05,5 på Åsen? nah...

Även om Micke m.fl i toppen är riktigt bra förare, finns det ett helt gäng som kör betydligt fortare än dem. Med betoning på betydligt.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Fürstenhoff skrev:
Glömde komentera detta vilket i sig görs enkelt, JÄMFÖR maskin & däcks material INNAN en jämförelse görs - ärligast så!! ;)

/Fürstenhoff.

IDM superbike har samma reglemente som Nordic superbike

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Fürstenhoff skrev:
Men Miinin åker väl på en mycket standard betonad -03'a om inte jag har helt fel!! :va

Hur som så talar Phase one's värvning av Miinin för att han kan en del- eller har jag helt fel där!! ;)

/Fürstenhoff.

styrning i Phase one säger en hel del :Bugar

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
oFFkeFF skrev:
Även om Micke m.fl i toppen är riktigt bra förare, finns det ett helt gäng som kör betydligt fortare än dem. Med betoning på betydligt.

Men fortfarande, hur snabbt körde Foggy på superbike på anderstorp? 1.33? Jag tror fortfarande inte att det går att åka 35 blankt på en standard-600. Skillnaden mellan toppen i sverige och toppen i världen blir betydligt mindre på slöa 600or, större med supersport och enorm på en GP-hoj!

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag såg Eddie Lawson köra sin B-betonade aprillia 1991 på Willow springs...
(Inte en standard 600 pricis, men .... ändå)

Han var 1,2sek från banrekordet på uppvärmingsvarvet, slog sedan banrekordet med 1,5sek på varv 2.... och vässade det ytterligare med 1 sek varv 3......

sen åkte han in i depån, för hojen gick inte riktigt bra... lol...

Joo, skillnaden på världstoppförare & våra lokala hjältar är nog större än man tror... Oavsett vilken hoj dom sitter på.

R2 skrev:
ja självklart hade han det, men frågan lite mer specifiserad låter så här:

Hade Rossi vunnit ett 600stcc race om han fick köra på en helt standard R6 -06 med enbart däckbyte tillåtet.
Ingen träningstid, inte ett varv på banan innan start, starta sist.

Mitt svar är ja.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Don Quixote skrev:
Men fortfarande, hur snabbt körde Foggy på superbike på anderstorp? 1.33? Jag tror fortfarande inte att det går att åka 35 blankt på en standard-600. Skillnaden mellan toppen i sverige och toppen i världen blir betydligt mindre på slöa 600or, större med supersport och enorm på en GP-hoj!

Skillnaden är mindre ja. Dock är skillnaden milsvid i kompetens mellan STCC-förare och Rossi.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fürstenhoff skrev:
Men Miinin åker väl på en mycket standard betonad -03'a om inte jag har helt fel!! :va

Hur som så talar Phase one's värvning av Miinin för att han kan en del- eller har jag helt fel där!! ;)

/Fürstenhoff.

Jag har inget emot Miinin, och dina hyllningar av Stigefelt måste jag ha missat. Det var enbart i ljuset av det jag tyckte ditt inlägg var märkligt.

Det är dock viss skillnad på Endurance VM där mest tjocka pensionärer kör runt och GP/WSBK....

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...