Haga-mannen gripen!

sandstream

Guest
kaZmur skrev:
2046565 Namn och bild finns på FlashBack nu. Sjuk jävel.
Har funnits ute i Expressen ett bra tag...

Håller med om att det är dumt att hänga ut en sån här kille när han har sambo/fru och barn.
Visst ska ha straffas så hårt det går men de stackars barnen ska fan inte behöva lida.
Hoppas morsan packar bilen och flyttar illa kvickt.

Nån mer än jag som tycker att dödsstraff vore lämpligt för de brott han begått och när fallet är så pass klart som det verkar vara?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
sandstream skrev:
2046694 Har funnits ute i Expressen ett bra tag...

Håller med om att det är dumt att hänga ut en sån här kille när han har sambo/fru och barn.
Visst ska ha straffas så hårt det går men de stackars barnen ska fan inte behöva lida.
Hoppas morsan packar bilen och flyttar illa kvickt.

Nån mer än jag som tycker att dödsstraff vore lämpligt för de brott han begått och när fallet är så pass klart som det verkar vara?
Nu talar du väl mot dig själv?

Barnen kanske någon gång vill träffa sin pappa.
Trots det avskyvärda han gjort.
Med hänsyn till dom oskyldiga anhöriga så är jag konsekvent emot dödsstraff. -Dessutom är det alldeles för lindrigt.

sandstream

Guest
N.Blomqvist skrev:
2046704 Nu talar du väl mot dig själv?

Barnen kanske någon gång vill träffa sin pappa.
Trots det avskyvärda han gjort.
Med hänsyn till dom oskyldiga anhöriga så är jag konsekvent emot dödsstraff. -Dessutom är det alldeles för lindrigt.
Ja, det kanske jag gör, blir bara så j*vla upprörd när en person utsätter andra för så stort lidande.

Frågan är dock om man som barn skulle vilja träffa en far som är en bestialisk våldtäktsman?
Karln har ju minst ett par skruvar lösa.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
sandstream skrev:
2046715 Ja, det kanske jag gör, blir bara så j*vla upprörd när en person utsätter andra för så stort lidande.

Frågan är dock om man som barn skulle vilja träffa en far som är en bestialisk våldtäktsman?
Karln har ju minst ett par skruvar lösa.
Ja, det är nog en riktigt sjuk individ.
Men troligtvis vill nog barnen trots allt veta vem sin biologiske far är, och har säkerligen ett par frågor att ställa till denne idiot.

Jag tycker dessutom att dödsstraff som sagt är för lindrigt.
Låt fanskapet sitta inlåst och veta att det verkligen dröjer innan han får komma ut. Sätt honom även gärna på en avdelning där han verkligen får lida av varje dag han sitter inlåst...

sandstream

Guest
N.Blomqvist skrev:
Låt fanskapet sitta inlåst och veta att det verkligen dröjer innan han får komma ut. Sätt honom även gärna på en avdelning där han verkligen får lida av varje dag han sitter inlåst...
Han borde få sitta på en vanlig avdelning och inte någon special för våldtäktsmän och pedofiler.
Då kan nog varje dag bli ett helvete!

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
sandstream skrev:
2046935 Han borde få sitta på en vanlig avdelning och inte någon special för våldtäktsmän och pedofiler.
Då kan nog varje dag bli ett helvete!
Mmm... Då kan han själv få känna på den ångest och skräck som han gång på gång utsatte sina egna offer för.

Men på något vis hoppas jag att han är allvarligt psykiskt sjuk, och att han blir inlåst med särskilld utskrivningsprövning. Och så hoppas jag att han verkligen blir inlåst tills det inte råder något tvivel om att han är säker att släppa lös igen.

I ett fängelse sitter han tyvärr bara sin tid ut, och skall enligt lag släppas lös på avsett datum, oavsett om han är totalt galen och ligger i spännbälte dagen innan...

Hemska tanke... Nej, in på psyket med han, och kasta bort nyckeln!

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
N.Blomqvist skrev:
Och så hoppas jag att han verkligen blir inlåst tills det inte råder något tvivel om att han är säker att släppa lös igen.

Har vi inte provat den varianten i det här landet tidigare, med ganska tvivelaktiga resultat :va

Den här snubben har helt enkelt förverkat sin rätt att leva, en omantlad kula i pannan är vad som gäller :tummenupp

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
Vidrigt expressen...

Hur fan kan man slänga ut bild och namn på personen i fråga? Jag har inte ett uns sympati för honom men att hänga ut honom på det sättet drabbar ju enbart barn, sambo och andra anhöriga. De går ju emot allt vad pressetik heter: "15. Överväg noga konsekvenserna av en namnpublicering som kan skada människor. Avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges. " ..bara för att nämna någon.
Räcker det inte med den förnedring och pina familjen går igenom?

Jag hade själv fullständiga personuppgifter och bild på mannen med familj ifråga tidigt igår kväll men väljer att inte dela med mig med respekt för familjen. Och jag bär inte i närheten samma sammhällsansvar som en av sverige största medier.

Illa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Pernell skrev:
2047159 Hur fan kan man slänga ut bild och namn på personen i fråga? Jag har inte ett uns sympati för honom men att hänga ut honom på det sättet drabbar ju enbart barn, sambo och andra anhöriga. De går ju emot allt vad pressetik heter: "15. Överväg noga konsekvenserna av en namnpublicering som kan skada människor. Avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges. " ..bara för att nämna någon.
Räcker det inte med den förnedring och pina familjen går igenom?

Jag hade själv fullständiga personuppgifter och bild på mannen med familj ifråga tidigt igår kväll men väljer att inte dela med mig med respekt för familjen. Och jag bär inte i närheten samma sammhällsansvar som en av sverige största medier.

Illa

Vad som är ännu värre är att i dom fall det inte finns DNA bevis så blir nu en konfrontations identifiering ogiltig.

Så dom kvinnor som blivit angripna av honom, utan att han har lämmnat DNA efter sig (flera av fallen) där kan han inte dömas utifrån att kvinnorna känner igen honom.

Expressen borde dömas för övergrepp i rättssak, förhindrande av rättvisa eller vad fan som nu kan komma i fråga....

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Fotrally skrev:
2045655 Nämen va fan! Tycker jag känner igen den killen..om det är rätt bild vill säga.
Jobbar han på haga,med bilar så är risken jävligt stor att jag jobbat i samma företag som honom förut å att jag ätit lunch i samma lokal... :3freak :va

Jaha...jag hade rätt. Det var han jag trodde det var. :3freak

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Fyfan vad dålig stil av expressen... Total brist på både omdöme och medkänsla för hans anhöriga, m.m. Efterlyst går just nu också ut med både bild och namn... DÅLIG STIL! :mad:

purjo84

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
nejj
Kapten Blåskägg skrev:
2047014Den här snubben har helt enkelt förverkat sin rätt att leva, en omantlad kula i pannan är vad som gäller :tummenupp

Precis min åsikt! Slå ihjäl fanskapet.
Tjejen pluggar på distans mot umeå universitet å de
va inte så jävla kul å veta att hon gick där själv mellan
bussen å lägenheten.... Helvete om det hade hänt nåt :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Wagge skrev:
2047608 Fyfan vad dålig stil av expressen... Total brist på både omdöme och medkänsla för hans anhöriga, m.m. Efterlyst går just nu också ut med både bild och namn... DÅLIG STIL! :mad:

Efterlyst gjorde nog bedömningen att bilderna redan var offentliga, så det skulle inte skada mer att visa dom igen.
Däremot kan det ju i det här skedet ledea till att fler offer för honom träder fram, men visst hade det varit bra om dom först hade fått döma honom för dom åtta kända brotten med hjälp av konfrontation, för att sedan gå ut med bilder och efterlysa fler offer.
Som det är nu kan det ju leda till att han bara döms för ett par av dom åtta fallen, eftersom identifiering ogillas som bevis.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Hoppas verkligen de hängt ut rätt man nu så det inte blir en "Anna Lindh" igen där de hängde ut fel...

Dr.Bike

Guest
GuW skrev:
2047747 Efterlyst gjorde nog bedömningen att bilderna redan var offentliga, så det skulle inte skada mer att visa dom igen.
Däremot kan det ju i det här skedet ledea till att fler offer för honom träder fram, men visst hade det varit bra om dom först hade fått döma honom för dom åtta kända brotten med hjälp av konfrontation, för att sedan gå ut med bilder och efterlysa fler offer.
Som det är nu kan det ju leda till att han bara döms för ett par av dom åtta fallen, eftersom identifiering ogillas som bevis.

Präxis - Youre´my man.

Det lär ju ffa inte bli lätt för faamiljen nu efter detta, och barnen som ska till skolan osv. Finns ingen anledning att skapa mer olycka än vad som redan är gjort, och familjen ska ju hållas så skadeslös som det bara går.

Svinet är säkert skyldig - DNA pekar ju på det - men principen att inte visa bilder INANN någon är dömd hålls det ju hårt på av rent pressetiska skäl sedan tidigare.
Är dessa regler på väg att luckras upp, eller var det bara för att han var "vit" svensk som det var ok?

sandstream

Guest
Dr.Bike skrev:
Svinet är säkert skyldig - DNA pekar ju på det - men principen att inte visa bilder INANN någon är dömd hålls det ju hårt på av rent pressetiska skäl sedan tidigare.
Är dessa regler på väg att luckras upp, eller var det bara för att han var "vit" svensk som det var ok?
En annan intressant detalj är att de väljer att hänga ut folk lite som det passar dem.
Om en kändis blir dömd för något så kan de låta bli att skriva vem det är, tex Freja-kaptenen som antastade småtjejer (för visst vart han dömd?), med hänvisning till att det skulle drabba familjen (jag har mailat både Aftonbladet och Expressen tidigare och fått detta som svar).

Antingen hänger man ut alla, eller ingen!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
kiko skrev:
2048726 Deras egen förklaring till varför de valt å publicera namn å bild på personen ifråga ...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=555408
"- Det är inte en tidnings främsta uppgift att ta hänsyn till en polisutredning, säger han."

Det borde väl alla ta hänsyn till? Om jag blir terrorist så blir nog mitt första mål att spränga Aftonbladets och Expressens redaktioner i luften.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln