Hagamannen Gripen

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
obruT skrev:
2508213 9år är ett skämt mot vad han ÄR DÖMD FÖR.
14 år för lite

lås in och kasta nyckeln är rätt enl mig.....

Är beredd att hålla med. Hans gärningar hade säkert gett honom minst 200år i USA. Tur för honom att Sverige är ett "snällt" land. Som obruT sa, lås in och kasta nyckeln. :nicka

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
obruT skrev:
2508213 9år är ett skämt mot vad han ÄR DÖMD FÖR.
14 år för lite

lås in och kasta nyckeln är rätt enl mig.....
Nja, skulle 68 år vara bättre?
Tror inte på såna saker. Bara populistiskt och gagnar inte samhället. Bara dyrt och ger inte ett skit. Kostar ENORMA summor, dina och mina skattepengar. Nej fy fan för det. Ge vård i första hand kombinerat med långt frihetsberövelse. Men mer än 10år?
Har själv genom jobbet besökt flera fängelser, träffat "fångar". Känner flera väldigt väl inom fängelsevården som jobbar där. När inte de som jobbar på fängelser själva tror på livstidsstraff borde man ta sig en funderare...
Hämd genom långt fängelsestraff är som att pissa ner sig riktigt duktigt medan man väntar på en försenad buss när det är kallt för att man fryser för stunden.

Dom här kommer ut, och då är det tryggare om dom är behandlade och har delar av livet kvar

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
riverrafter skrev:
2509433
Hämd genom långt fängelsestraff är som att pissa ner sig riktigt duktigt medan man väntar på en försenad buss när det är kallt för att man fryser för stunden.

det här är en av dom sämre liknelsena jag nånsin sett.

står det inte öga för öga tand för tand i bibeln????

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
kan det varaa 8 år kvar nu...tills han är ute:huvet

tänk att han och jag har varit på fest tillsammas:va

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Angående fängelsestraff, och bibeln

Jag har själv alltid varit skeptisk till tanken om att människor blir bättre av att sitta inlåsta. Långa fängelsestraff och den dåliga vården vi har inne i fängelserna ger oftast farligare individer då dom släpps. Av vad jag har kunnat läsa mig fram i domen så behöver hagamannen i första hand vård för det står inte riktigt rätt till i hästhagen. Han blev väl aldrig klassad som sjuk i domslutet men detta gäller bara förståelsen över gärningen, han är troligtvis sjuk ändå. Men det är klart att 8 år kan säkert vara rimligt, han försökte ju trots allt dräpa två av kvinnorna men ödet gjorde så dom klarade sig. Det finns vissa individer som är så farliga för samhället att dom aldrig borde släppas fria, men jag tror inte hagamannen hör dit.

Sedan det där med bibeln, det står ju att man skall stena människor för vissa gärningar, men båda dessa saker är i GT, inte i nya testamentet. Det förbundet skall dessutom tolkas i ett sammanhang före messias (jesus). I det nya förbundet så gäller det att "vända andra kinden till", samt "inte döma din medmänniska". Men såklart är ju detta inte lika ballt som att stena någon...:)

Dags att hälla upp mer portvin...

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
och nu har det gått 3 år till.

kan inte än smälta att jag har varit på fest med honom och snackat jätte mycke:va

tycker fortfarande att dom ska tappa nyckeln.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
och nu har det gått 3 år till.

kan inte än smälta att jag har varit på fest med honom och snackat jätte mycke:va

tycker fortfarande att dom ska tappa nyckeln.
Det är alltid hemskt när sånt där händer, men när det kommer sådär nära blir det ännu värre :( Engla (hon tjejen som försvann) hittades några meter från vår mark utanför Gävle. En polare satt några meter ifrån henne å grillade i skogen precis innan dom hittade henne. Hade det varit fint väder hade han gått hela vägen ut på vändplanen istället. Hans brors fru har dessutom jobbat med Anders Eklund.

Dom borde då och då själva få utsättas för samma brott dom själva har begått :mad

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA