Aha, du menar att vi bara slår ihjäl sexualbrottslingar? Eller kvinnomisshandlare också?
Djurplågare då? Hur är det med tidelag, jag kommer inte ihåg om det blev förbjudet eller tillåtet för ett par år sedan. Debatt var det men jag är inte i målgruppen så jag la det inte på minnet.
Jo jag har barn. Stora och starka. De kan ta hand om sig själva. De slår inte folk på käften och de spelar inte golf.
Kan han bo granne med dig da? Eller bredvid dina barns familj? Inte? Var skall han bo da?
Tanker inte generalisera, det ar nar man generaliserar som lagar och forordningar gar at helvete, det gor man bara for att spara tid och pengar, into for att det skall bli bra, man far alltsa titta pa fall till fall. Hagamannen ar en forstklassig kandidat; manga valdigt otrevliga brott som har forstort manga liv. Och till stor sakerhet komma han att gora om det nar han far chansen.
Så när din son blir ihjälslagen för att alla var "helt säkra" på att han var våldtäktsmannen i området så är du OK med det, för att det på det stora hela så blir det mindre drabbade av det handhavandesättet?
Om vi nu skall ha personliga fragor (som sjalvklart aldrig ar ger en bra bild nar det galler lag och ratt..):
Tycker du det ar OK om din dotter/fru/mamma/syster blir grovt misshandlad och grovt valdtagen pga att Haghamannen slapptes ut?
Slapps folk som honom los sa kommer med 100% sakerhet fler bli drabbade av dessa personer.
Ar det battre att en eller tva oskyldiga dor/blir skadade for livet?
Mina inlagg avser detta fallet, och andra GLASKLARA fall (som jag skrev ovan), har aldrig forsprakat haxjakt eller att man skulle ga och sla ihjal folk pga rykten.
Ar ganska saker pa att blir en forsvinnande liten del oskyldigt drabbade om folk i fall som detta blir ihjalslagna, jamfort med om dom blir utslappta.