Haha, j-vla radiotjänst

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen med motor....
Dom ringde precis på och undra om TVn va ny, eftersom ja inte anmält TV-innehav, men ja sa att ja inte hade TV, bara en skärm o titta DVD på.

Han blev så jäkla fundersam o undra om de va plasma eller LCD, storlek på skärmen, modell o om den va plombad.

Blev även tvungen o höja rösten så han inte skulle höra misstänkta ljud i bakgrunden.

Men han tacka för sig o gick.

:machinegu radiotjänst
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Som att betala en licensavgift till Skogaholm bara för att man köper en brödrost.. Fånigt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför i hela friden öppnar man ens dörren när STASI-kontrollanten ringer på?
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Som att betala en licensavgift till Skogaholm bara för att man köper en brödrost.. Fånigt.

Det skulle man ju iofs kunna göra, om man visste att när man köpt brödrosten så skulle man få "gratis" bröd.
:tummenupp

Dock är det fel att köpa från Skogaholms bageri, man skall ju stödja de lokala småbagerierna. :mattias
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det skulle man ju iofs kunna göra, om man visste att när man köpt brödrosten så skulle man få "gratis" bröd.
:tummenupp

Dock är det fel att köpa från Skogaholms bageri, man skall ju stödja de lokala småbagerierna. :mattias

Om du bor i skogaholm då :va Jag har bott ett stenkast därifrån, men deras limpa smakar ju skit så den köptes inte ändå.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Var det någon som såg Intressesmurfen som sprang över golvet?
 

Dark_Messenger

Guest
Att jobba för radiotjänst som kontrollant måste, näst efter lapplisa, skattmas, latrintömmare och polis, vara det absolut otacksammaste jobbet i världen. :3freak
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Radiotjänst.. Sossetänket igen! så sjukt att man inte ens får välja om man vill ha skiten! Jag kan hålla med om att man ska betala för kanalerna, men inte bara för att man äger en tv!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
När jag flyttade senast så glömde jag säga upp hemförsäkringen på gamla lägenheten. När jag ringde efter några månader och sa upp den så avslutade dom den retroaktivt så att säga, så jag fick tillbaka pengar för 3 mån hemförsäkring.
När jag va till banken en gång så såg dom att jag aldrig hade använt mitt bankgiro, så jag fick tillbaka årsavgiften :tummenupp
Men, skulle Radiotjänst ge tillbaka några hundra om jag ringde å sa att jag hade sålt min tv i somras men glömt å säga till? Not bloody likely :huvet
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Var det någon som såg Intressesmurfen som sprang över golvet?

Japp men jag slog ihjäl den jäveln för att jag var så förbannad på sånna här skittrådar.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Slå ihop SVT1+SVT2 så kan vi börja snacka. Och så ska det vara samhällsinformation - någon infotainment som nu gör kapitalisterna bättre. Sedan ska ju samhällsinformation vara skattefinansierad eftersom alla kan antas behöva det.
 
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Men, skulle Radiotjänst ge tillbaka några hundra om jag ringde å sa att jag hade sålt min tv i somras men glömt å säga till? Not bloody likely :huvet


Problemet är när man ringer.. (då jag inte hade någon tv ett tag) så provade jag i 2 veckor att få tag i radiotjänst på telefon, gick ej att komma fram..
Rösten i telefonen som svarade meddelade bara "Tryck på en valfri siffra mellan 0 och 9 .. eller dröj kvar"... sedan blir man bortkopplad för att det ringer för många.. klockrenaste meddelandet någonsin. :)

/Z
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Problemet är när man ringer.. (då jag inte hade någon tv ett tag) så provade jag i 2 veckor att få tag i radiotjänst på telefon, gick ej att komma fram..
Rösten i telefonen som svarade meddelade bara "Tryck på en valfri siffra mellan 0 och 9 .. eller dröj kvar"... sedan blir man bortkopplad för att det ringer för många.. klockrenaste meddelandet någonsin. :)

/Z
Låter ju som när en kollega ville prata med supporten för hans dator igår. Självklart hamnade han i kö, men varannan minut blev han kopplad tillbaka till växeln och fick förklara sitt ärende, datormodell mm :huvet Han och Åsa började bli ganska bra polare efter 40 min :huvet :4skrika
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top