HanneZ skrev:ash, varför bry sig... Det är ju bara ett misstag, som igentligen inte betyder nåt om man inte gör någon stor grej av de.
mjo precis, det va ju min kritik till trådstartaren samt den som bemödat sig att scanna in och lägga bilden på wwwwatson skrev:Det blev ju just en stor grej...Smaklöst!!
/FW
Kan tyckas, men man ska alltid va försiktig att skämta om saker som katastrofer, krig etc.stony skrev:Ja tyckte iaf att det var ganska komiskt
HanneZ skrev:mjo visst, man får inte va för känslig heller! Men vad har "leva livet" me detta o göra?
Teo skrev:Jag tyckte det var kul! Klantigt av dom och därför kul, självklart är det aldrig kul med folkmord men man måste kunna släppa saker samt skämta om så mycket som möjligt.
Att fixera sig vid förintelsen (den för 40 år sedan) och därför inte bry sig, blunda för ,eller vad man ska kalla det om vad som händer just NU i
Kongo-kinchasa, nordkorea, Sierraleone, osv.
(recervation angående stavning på kinchasa.mm,)
inte meningen att verka grinig i en glättig tråd och vill inte klampa på några tår .
OBS Jag vill inte förmildra förintelsen men det sker faktiskt liknande förete´elser runt om i världen i dag.
En del vad?AleX skrev:tycker en hel del är komiska.....
Nej, de kommer nog att allmänt kallas chokladbollar om ett par generationer.AleX skrev:Jag är uppväxt med att kalla (runda kakor med kokosflingor på) för negerbollar.
De kommer alltid vara just detta.
Det finns ingen rasism mot norrmän på samma sätt som förtryck mot färgade över hela världen och genom historien.AleX skrev:Men historier om norrmän e de inget fel på :kocko
Nej, det är man inte. Men det är bättre om affärer kallar dem chokladbollar.AleX skrev:Men om man säger negerboll så e man rasist.
Nej, inte alls. Vem har sagt det?AleX skrev:detta var lite of.... men ändå så går det en röd tråd genom..
bilden här upp Tycker jag är Komisk.
Men komisk menar jag inte att man ska göra det igen, utan just att det blev så in i helvete fel.
Säger man afrikan eller något som antyder på en svart person eller invandrare så är man en rasist......
Det beror på vad skämtet handlar om. Såklart.AleX skrev:Man ska väl för i *BEEP* kunna säga ett skämt utan att det ska komma massa moral*beep* o gnälla.
Så snälla sluta gnäll o lev livet....
URRninja skrev:Det är väldigt svårt att förstå vad du försöker säga. Att det är okej att skämta om förintelsen för att det försiggår folkmord på andra ställen idag? Konstigt resonerat.
Och en annan sak, att jag bryr mig om förintelsen (som för övrigt inte skedde på 60-talet) innebär INTE att jag inte bryr mig om vad som händer idag. Det ena utesluter inte det andra.
Teo skrev:Det var inte alls vad Jag försökte säga... <snip>
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |