Hajfenor

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag snidade ihop en själv i kolfiber förra året, borra upp i svingen och gänga.
fick dock höra en eller att par gånger att denna inte gick långt ner nog.

Bifogat

• hajfena.jpg
    hajfena.jpg
    57.6 KB · Visningar: 166

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Såhär blev min hajfena. Hittande en metallbit som är till för nått sorts vinkelverktyg. Stabilt o bra, och täcker väl tillräckligt?!

Bifogat

• hajfena.jpg
    hajfena.jpg
    96.5 KB · Visningar: 285

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Swedie skrev:
Såhär blev min hajfena. Hittande en metallbit som är till för nått sorts vinkelverktyg. Stabilt o bra, och täcker väl tillräckligt?!

Den är super fin :tummenupp :D ser ut som en riktig hajfena :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
den kommer att blir godkänd, om den bara inte tar i kedjan så är det helt ok.
Swedie skrev:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Chrille skrev:
Jag skulle vilja påstå att ingen fena i plåt som man kan klippa med handsax är tillräckligt trubbig såvida man inte viker in kanter. Det här är en säkerhetsgrej som inte bör fuskas med. Tråkigt att klippa av fingrarna på något som ska hindra att man klipper av fingrarna.

Ska kolla i börja på nästa vecka om jag kan fixa lite olika ritningar som ni kan ta till den lokale smeden om det är någon som är sugen.

Gärna det! :tummenupp
Fast, egentligen borde väl en plastbit vara bäst, om man hittar en som är styv nog.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
glöm inte att ni måste lämna plats till ett större drev om ni har det när ni drar dit hajfenan.jag brukar ta och borra hål i svingen undertill och dra dit popnitmuttrar.kostar typ 100 spänn för verktyg och ett 20 tal muttrar på biltema då har du gängor och kan få dit riktiga grejor som går att underhålla vid vurpskador etc.att dessutom ha ett sådant här verktyg att montera nya mutrar i bakram etc är bra......

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa