Det är säkert nån "miljö vänlig" asfalt de lagt.
Stryk ska de ha.
Runt Dalarna och Västmanland har vi fått många vägar ombyggda och med ny svart asfalt, skönt att köra med bilen men jag undviker dom vägarna med hojen, kört på dom ibland men litar inte på greppet, syns nästan att dom är hala, vissa ställen ser det ut som att dom tappat hela burken med tjära så ytan är hel blank
Dokumentera med bilder och skicka info till SMC, allt material dom kan få fram om liknande händelser är intressant i frågan.
/KentW
Drog ett mail till SMC, vi får väl se om dom tar tag i det.
Dom brukar vara bra på att ta tag i sådana här saker.
/ Ville
Halloj på hoj! .....
...Det var då det slog mig att i kurva på Essinge leden där en tjej nyligen körde i hjäl sig, såg jag i går att dom hade hyvlat av en del av den asfalt som dom nyligen hade lagt dit.
Kan det vara så jävligt att det var samma dåliga typ av asfalt som orsake hennes död?
............/ Ville
Om någon kompis eller närstående vill att SMC ska kolla på detta - ta gärna direckt kontakt med mig.
Tack - SMC får just nu in många informationer om problematikken på mail och telefon.
Det jobbas just nu på att det kommer upp ett webb formular - vart man enkelt kan rapportera om ny beläggning med bristande friktion på www.svmc.se
Var med om liknande pga nyasfalterat, längre in i skogen mot nynäs från Cafe rosenhill, jag samkörde med några filurer här ifrån SH.
Precis börjat regna så känner jag att hojen glider sidleds i 70km/h samt har bra däck på. (jag var så nära att bajsa i brallan)
Här om veckan tappade jag fästet på bilen i en relativt nyasfalterad rondell i västerås, körde lugnt och lagligt. Ringde då till polisen och meddelade att det är farligt halt och att det saknades varningsskyltar om detta. Polisen tackade för tipset och skulle åtgärda detta....men inget hände och jag hoppas verkligen inte någon hojåkare kör omkull där och glider in i trottoarkanten.
Vägverket suger!
Klart: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=8428
Kom ihåg att det endast är ny asfalt med hal beläggning vi behöver veta om..
Kom ihåg att det endast är ny asfalt med hal beläggning vi behöver veta om..
Håller inte Trafikverket på att experimentera med en ny sorts tystare asfalt? Är det denna som blir snorhal?
Lättaste sättet att göra den tystare är väl att minska friktionen ...
Varför använder man inte mer stenar/grovt grus i förhållande till olja/bindningsmedel? Grus är väl billigare än olja?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari