Bror skrev:2359494Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala.
Då ska inte dom hålla på med mc-däck som alla vet är "hala" i början.
Bror skrev:2359494Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala.
cleaner skrev:2359604Då ska inte dom hålla på med mc-däck som alla vet är "hala" i början.
Bror skrev:2359494Tja på er.
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?
inge vax, silikonRobin Hood skrev:2359553Ja brukar ALTID spinna innan ja åker me nya däck tror det e nogot vax lager på däcket Synd att du vurpa men men ha det så bra BrUMMM----->
//Robin
Vilken udda inställning. Är det nå't mer som du tycker är onödigt att lära sig så fler kan spara lite tid när dom tar körkort.peteR1000 skrev:2359689men shit...varför tracka på killen som just har lagt ner sin hoj. Han mår väl redan skit som det är.
Fortfarande är det pissdålig stil av däckfirman att inte nämna detta. Och som V-Moto sa, är man nybörjare kan man väl inte veta allt?
Jag själv gjorde ingen teori på någon trafikskola så jag antar att långt ifrån alla har lärt sig detta. Möjligt att det står i boken men den har man knappast lärt sig utantill...
[PlastRaket] skrev:2359707Vilken udda inställning. Är det nå't mer som du tycker är onödigt att lära sig så fler kan spara lite tid när dom tar körkort.
den var bragaylord skrev:2359529vet du inte att nya däck e hala det trodde jag alla visste, vet du om att det är e yamaha du kör eller sket handlaren att berätta det för dig
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|