Hallo alla

Gillarhoj

Lev medans du kan sedan är det försent.
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
98 Honda CBR1100 XX
Ny här på sporthoj .Jag ska ge mig ner till Schweiz och Österrike bland annat nån som har lite koll på bra boende och liknade eller som ska åt det hållet oxå i sommar?
Ha det gott
Bojje i Västerås

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hej... vi är ett gäng som åker ner till italien i sommar:) vi brukar bo på lite mindre hotel och det funkar skitbra är inte så dyrt om du åker ner typ i juni:tummenupp

Gillarhoj

Gick med
13 Apr 2008
Hoj
98 Honda CBR1100 XX
Hej hej
Nej för mig kommer det bli Juli.Ska se Springsteen i Göteborg först sen åka vidare neråt.
Brukar ni boka rum innan eller är det lätt och få tag i rum?
Vi gjorde dumt i Skottland och Irland att inte boka före.
Man hann knappt få sig en öl på kvällen.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
har aldrig bokat nått rum, och har inte haft problem med det... fast det kanske är svårare i juli! dom har visst semester lite senare än oss där nere typ sent i juli och agusti...

Gillarhoj

Gick med
13 Apr 2008
Hoj
98 Honda CBR1100 XX
Man får tacka för hjälpen.vart i italien ska ni?Boende lär nog ordna sig på ett eller annat sätt.Annars finns det alltid park bänkar som kan funka.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
så lite så!! vi kommer att åka mycket i alperna:D finns inte skönare vägar ju... sen kanske de blir en sväng ner till toskana med...

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag har förbokat rum vid kanske 3-4 tillfällen under alla hojsemestrar i centraleuropa sedan... -86 eller -87. När jag förbokat har det varit för att jag velat försäkra mig om ett rum på ett ställe där jag planerat att stanna några dagar och ha som utgångspunkt för dagsturer. Alla är vi olika, men jag gillar friheten i att inte vara låst vid ett visst förutbestämt boendealternativ varje dag. Några få gånger har de tillgängliga alternativen varit så få att jag tvingats till nåt dyrt hotell istället för privatrum eller billigt värdshus, men det har oftast berott på att jag väntat för länge på eftermiddagen. Min uppfattning är att man normalt inte behöver förboka övernattning om man är någorlunda flexibel och inte har påtagligt stort kontrollbehov. :tummenupp

Gillarhoj

Gick med
13 Apr 2008
Hoj
98 Honda CBR1100 XX
ungefär nått sånt jag trodde.Vill helst inte förbola för man vet ju inte säkert var man stannar .Är man på samma ställe några dar är det bra med en bas.Vill bara inte göra om som det vart på engelska öarna att leta rum sent på kvällen när man helst ville sitta med en öl och en god whiskey.

Gabor

Guest
Se till att inte köra till så sent på em/ kväll, stoppa redan runt 15-16, då har svenne-normal fortfarande inte tänkt stanna, för att han vill köra undan å komma långt. Sen står han där med långnäsa å parkeringar till gasthof fulla med bikers....å dessa skålar i traktens öl..:D :yoparty

Jag såg alltid till att stanna tidigare på em, å köra undan på morgon -fm istället när man kryssade tyskland, österike mfl länder.

Gillarhoj

Gick med
13 Apr 2008
Hoj
98 Honda CBR1100 XX
så lite så!! vi kommer att åka mycket i alperna:D finns inte skönare vägar ju... sen kanske de blir en sväng ner till toskana med...

Låter inte helt fel:)

Se till att inte köra till så sent på em/ kväll, stoppa redan runt 15-16, då har svenne-normal fortfarande inte tänkt stanna, för att han vill köra undan å komma långt. Sen står han där med långnäsa å parkeringar till gasthof fulla med bikers....å dessa skålar i traktens öl..:D :yoparty

Jag såg alltid till att stanna tidigare på em, å köra undan på morgon -fm istället när man kryssade tyskland, österike mfl länder.

Precis min tanke .komma ivär hysat tidigt så man får kväll till nöjen.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...