Halloj från en Uppsalabo

Ayn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
CBR 600F '96
Tjenis!

Heter Patrik, är 24 år och pluggar till civilingenjör teknisk fysik i Uppsala, snart klar med tredje året. Har kommit till insikten om att nu om någonsin måste det vara dags att ta kort och skaffa hoj! Har funderat på det i ett par år men det har aldrig blivit av - men när jag tänker efter finns det ju inga ursäkter ;)

Ska försöka ta teorin lite snabbt under våren och bege mig ut och övningsköra - känner typ INGEN med hoj här i Uppsala, så privat körning blir lite svårt tyvärr :(

Har suttit under kvällen och glott runt på alla sektioner här på SH och försökt bli klok på vad som är en vettig hoj som inte blir alltför dyr att köpa och inte heller dyr att försäkra, det är en djungel...speciellt när det är ett lotteri vad man får pröjsa för försäkringen...

Får hoppas det blir en hoj senare i sommar nån gång! Hej på er iaf! :hej

Last edited:

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Ayn skrev:
Tjenis!

Heter Patrik, är 24 år och pluggar till civilingenjör teknisk fysik i Uppsala, snart klar med tredje året. Har kommit till insikten om att nu om någonsin måste det vara dags att ta kort och skaffa hoj! Har funderat på det i ett par år men det har aldrig blivit av - men när jag tänker efter finns det ju inga ursäkter ;)

Ska försöka ta teorin lite snabbt under våren och bege mig ut och övningsköra - känner typ INGEN med hoj här i Uppsala, så privat körning blir lite svårt tyvärr :(

Har suttit under kvällen och glott runt på alla sektioner här på SH och försökt bli klok på vad som är en vettig hoj som inte blir alltför dyr att köpa och inte heller dyr att försäkra, det är en djungel...speciellt när det är ett lotteri vad man får pröjsa för försäkringen...

Får hoppas det blir en hoj senare i sommar nån gång! Hej på er iaf! :hej
Välkommen !
Om du skall ha tipps om hoj får du tala om vad den får kosta.
Utan att veta din budget tycker jag att tex. GSX750f från mitten
90-tal är en riktigt bra allroundhoj att börja med!
Sådan kan man få för en riktigt vettig päng!

Ayn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
CBR 600F '96
Häftigt - just GSXF750 är den som jag suttit och dreglat mest över... :)

Budgeten är väl max 50k. Är nog mer sugen på en hoj som inte är en ren sporthoj utan har lite tourer i sig, så man inte går itu efter långa körningar...GSXF750 verkar passa bra in på kravet. Vad finns det mer för vettiga alternativ?

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Ayn skrev:
Häftigt - just GSXF750 är den som jag suttit och dreglat mest över... :)

Budgeten är väl max 50k. Är nog mer sugen på en hoj som inte är en ren sporthoj utan har lite tourer i sig, så man inte går itu efter långa körningar...GSXF750 verkar passa bra in på kravet. Vad finns det mer för vettiga alternativ?
Om du hittar en fin VFR750 oxå mitten 90-tal är en kanonhoj som kan allt.
Om du hittar någon som gått lite långt(7000 mil eller mer) Så behöver
du inte vara orolig om den är servad och skött,dom går helt enkelt inte sönder!!!!

Ayn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
CBR 600F '96
Tack för välkomnandet :)

H-C, VFR750 verkar klart intressant, tack för tipset! Det verkar vara poppis att ha röda VFR, illa, det ska ju vara svart eller silver... :cool:

blub, tycker mig ha sett en grön Kawwa stående vid hus 1 på pollax, är det möjligen din...?
Kanske skulle skrivit också att 50k är just budgeten för hojen, jag har räknat separat för kringutrustning och försäkring. Räknar med 10k för ställ, stövlar etc etc. Försäkring vete tusan, det verkar ju som sagt kunna bli lite vad som helst, allt från 5k till 20k :confused:
Men om jag säger att total budget för allt i år blir väl runt 70k. Det blir lite småtungt att vara student i höst efter de utläggen men det får det väl vara värt ;)

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Yep det är min kwack som brukar stå utanför MIC.
Schyst att du har räknat med kringutgifter, för 50k kan du få en riktigt bra hoj!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...